Trzeba wymienić nawierzchnię na węźle A4 Wrocław - Legnica. Wprowadzono objazdy

Jerzy Wójcik
Jerzy Wójcik
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała o konieczności wymiany nawierzchni na jednym z węzłów na trasie z Wrocławia do Legnicy. Robotnicy już w środę - 2 września - pojawili się na autostradzie A4. Kierowcy muszą się liczyć z utrudnieniami.Więcej informacji i zaproponowane przez GDDKiA objazdy na kolejnych slajdach. Sprawdź w galerii, poruszając się przy pomocy strzałek lub gestów na telefonie komórkowym.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała o konieczności wymiany nawierzchni na jednym z węzłów na trasie z Wrocławia do Legnicy. Robotnicy już w środę - 2 września - pojawili się na autostradzie A4. Kierowcy muszą się liczyć z utrudnieniami.Więcej informacji i zaproponowane przez GDDKiA objazdy na kolejnych slajdach. Sprawdź w galerii, poruszając się przy pomocy strzałek lub gestów na telefonie komórkowym. Jaroslaw Jakubczak / Polska Press
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała o konieczności wymiany nawierzchni na jednym z węzłów na trasie z Wrocławia do Legnicy. Robotnicy już w środę - 2 września - pojawili się na autostradzie A4. Kierowcy muszą się liczyć z utrudnieniami.
od 7 lat
Wideo

Krzysztof Bosak i Anna Bryłka przyjechali do Leszna

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Trzeba wymienić nawierzchnię na węźle A4 Wrocław - Legnica. Wprowadzono objazdy - Gazeta Wrocławska

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Trwałość nawierzchni betonowych (wydłużony okres pomiędzy remontami) jest przeciętnie 2,5÷3,5 razy większa niż asfaltowych. Przy zastosowaniu nowych technologii betonu wysokowytrzymałościowego można osiągnąć nawet ok. 7 razy większą trwałość. Z danych niemieckich wynika, że po 23 latach użytkowania tylko 5% nawierzchni betonowych wymaga napraw. Dla nawierzchni asfaltowych wskaźnik ten wynosi od 80 do 100 %.

Niezwykle istotną cechą jest brak zjawiska koleinowania, zapewniony dzieki takim właściwościom jak odporność na czynniki atmosferyczne (wysoka temperatura, zamarzanie / odmarzanie), a także ze względu na odporność nawet na bardzo wysokie obciążenia osi. Przy nowoczesnych rozwiązaniach gwarantowana jest nawet 30 -40 -letnia żywotność nawet przy obciążeniach 13 ton /oś.

Nawierzchnie betonowe dają większe bezpieczeństwo użytkowania, są jasne i dobrze widoczne, co jest szczególnie ważne w złych warunkach atmosferycznych. Bardzo ważną zaletą jest ich duża przyczepność. Niemieckie badania wykazały, że wskaźnik „wypadkowości” na autostradach betonowych jest o ok. 32% niższy od wskaźnika stwierdzanego na nawierzchniach asfaltowych.

Nieznacznie wyższy koszt budowy betonowych dróg jest bardzo szybko rekompensowany przez niski koszt późniejszego ich utrzymania. Oblicza się, że już w przypadku obciążenia ruchem na poziomie 20 tys. pojazdów na dzień zdecydowanie opłaca się budować nawierzchnie betonowe. Należy jednak pamiętać, że wielokrotnie już na etapie inwestycji nawierzchnia betonowa jest tańsza.

https://www.drogibetonowe.pl/page/dlaczego_betonowe/

Wróć na i.pl Portal i.pl