Trasy rowerowe w woj. opolskim. Gdzie w weekend 27 - 28 kwietnia? Pomysły na jednodniową wyprawę

Redakcja Strony Podróży
Wideo
od 16 lat
Szukasz pomysłu na wyprawę rowerową w woj. opolskim? Podpowiadamy, gdzie warto się wybrać. Wybraliśmy 10 ciekawych tras. Są zróżnicowane pod względem trudności czy długości, dlatego każdy może znaleźć coś dla siebie. Razem z Taseo proponujemy Wam 10 tras na wyjazd rowerem w woj. opolskim. Co tydzień wybieramy inny zestaw. Przekonaj się, jakie trasy rowerowe w woj. opolskim warto sprawdzić w weekend.

Spis treści

Wycieczki rowerowe po woj. opolskim

We współpracy z Traseo przygotowaliśmy dla Was 10 tras rowerowych w woj. opolskim, które przetestowali inni rowerzyści. Wybierz najlepszą dla siebie.

Sprawdź wybrane trasy o różnym stopniu trudności. Spokojna wyprawa malowniczym szlakiem, a może coś szalonego i trudnego? W wybranych przez nas trasach każdy znajdzie coś dla siebie. Wybierz plan wycieczki i przygotuj się do wyjazdu.

Nim wyruszysz w drogę, upewnij się, jaka będzie pogoda. W sobotę 27 kwietnia w woj. opolskim ma być od 5°C do 18°C. Nie powinno padać. W niedzielę 28 kwietnia w woj. opolskim ma być od 8°C do 22°C. Nie powinno padać.

🚲 Trasa rowerowa: Bardo miasto cudów

• Dystans: 98,88 km
  • Czas trwania wyprawy: 6 godz. i 11 min.
  • Przewyższenia: 485 m
  • Suma podjazdów: 3 016 m
  • Suma zjazdów: 2 994 m

Januszek_44 poleca tę trasę

Do Przełeczy Jaworowej trasa prowadzi drogą asfaltową , dalej w kierunku Chwalisławia , droga leśna , szutrowa , miejscami polna ścieżka , trudne podjazdy , efektowne zjazdy. W okolicach Barda piękny widok z trawersu którym jedzie się w kierunku miasta.Z Barda bardzo trudny podjazd przez kalwarię w kierunku skalnego obrywu. Widok na górze wynagradza wiele.

🚲 Trasa rowerowa: MEANDRY SUMINKI

• Dystans: 25,66 km
  • Czas trwania wyprawy: 1 godz. i 36 min.
  • Przewyższenia: 61 m
  • Suma podjazdów: 170 m
  • Suma zjazdów: 167 m

Mazi88 poleca tę trasę rowerzystom

KuzniaWsiodełku.pl poleca:
Trasę najlepiej przejechać w weekend ze względu na mniejszy ruch. Ruszamy z parkingu, koło szkoły kierujemy się w stronę lasu. Po lewej stronie mamy działki. Z końcem działek skręcamy w lewo i jedziemy cały czas prosto, po drodze oglądając piękno kuźniańskiego lasu. Dojeżdżamy do skrzyżowania, na którym kierujemy się prosto (1). Po przejechaniu około 2 km zaczynają pojawiać się pierwsze domostwa. Jedziemy prosto aż do drogi głównej Gliwice – Racibórz. Tutaj zaczyna się troszkę niebezpieczny odcinek ze względu na ruch samochodów. Kierujemy się w prawo w stronę Szymocic. Wyjeżdżając w wioski, mamy możliwość osiągnięcia znacznych prędkości. Mijamy przejazd kolejowy w Szymocicach. Jedziemy prosto. Za mostem nad Suminką skręcamy w lewo w stronę stawów (2, 3). Po prawej stronie mamy stawy, po lewej rzekę. My jedziemy przed siebie drogą wijącą się pośród jeziorek (4). Po drodze spotykamy kilka „wodospadów” i mostków (5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12). Przy „betonowej zaporze” (13) skręcamy w prawo. Ścieżka wyprowadza nas z lasu. Przejeżdżamy obok pierwszych zabudowań. Droga szutrowa prowadzi pod górę. Jesteśmy na drodze asfaltowej, gdzie skręcamy w lewo. Jedziemy w dół. Na rozwidleniu znowu w lewo. Pokonujemy most nad Suminką i jesteśmy w Górkach, koło boiska. Skręcamy w lewo. Droga prowadzi nas do skrzyżowania, na którym dzisiaj już byliśmy. Udajemy się w stronę przejazdu kolejowego. Na krzyżówce, gdzie skręcaliśmy w lewo, skręcamy w prawo. I prosto w las. Wjeżdżamy na nasyp kolejowy kolejki wąskotorowej.(14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23). Prosto jedziemy trasą biegnącą wzdłuż Suminki. Można podziwiać, jak rzeka podmywa brzegi. Dojeżdżamy do stawów hodowlanych w Nędzy. Przejeżdżamy przez most drogą Sosnową do końca. Skręcamy w lewo w Leśną, jedziemy wzdłuż torów kolejowych do Stacji Nędza Wieś. Teraz skręcamy w prawo przez przejazd kolejowy. Za Kawiarnią jedziemy w prawo w stronę Szkółki Kontenerowej, następnie prosto do skrzyżowania (podczas tej wyprawy tutaj już byliśmy). Następnie skręcamy w lewo i jedziemy prosto do Kuźni.

Jaka będzie pogoda?

🚲 Trasa rowerowa: Wokół jezior z mapą w dłoni - rekonesans czerwonego i czarnego szlaku turystycznego

• Początek trasy: Zawadzkie
  • Dystans: 42,33 km
  • Czas trwania wyprawy: 6 godz. i 7 min.
  • Przewyższenia: 73 m
  • Suma podjazdów: 856 m
  • Suma zjazdów: 871 m

Trasę dla rowerzystów poleca Antares

Początek sezonu - zrobiłam rekonesans szlaków turystycznych czerwonego i czarnego z mapą w ręku. Trochę trzeba było wracać tu i tam, bo trasa nie zawsze przejezdna - mimo, że na mapie szlak istnieje. Szlaki prowadziły wokół jezior: Pławniowice, Dzierżno Małe i Dzierżno Duże.

🚲 Trasa rowerowa: Pętla Orłowiec , Dwie Przełęcze , Złoty Stok

• Dystans: 60,26 km
  • Czas trwania wyprawy: 4 godz. i 14 min.
  • Przewyższenia: 369 m
  • Suma podjazdów: 1 024 m
  • Suma zjazdów: 1 015 m

Januszek_44 poleca tę trasę rowerzystom

Piękny listopadowy dzień , trzeba z tego skorzystać . Wyruszam do Lądka a tam wjeżdżam ponownie na pętle Orłowiec . Tak dojeżdżam do Pętli dwie Przełęcze , która jak jedyna jest dwukierunkowa . Potem Pętla Złoty Stok . W Złotym Stoku jak zwykle trochę się gubię , ale najważniejsze ,że trafiam na bramkę i drogę powrotną . Przejeżdżam przez teren Kopalni w Złotym Stoku , ruch mały , parę samochodów . Chyba wszyscy w podróży służbowej :)

🚲 Trasa rowerowa: Piękna polska złota jesień w Górach Złotych

• Dystans: 73,98 km
  • Czas trwania wyprawy: 5 godz. i 5 min.
  • Przewyższenia: 369 m
  • Suma podjazdów: 1 086 m
  • Suma zjazdów: 1 079 m

Rowerzystom trasę poleca Januszek_44

Piękny pogodny dzień chociaż już po połowie października . Wyruszam trochę bez celu , a może w poszukiwaniu jesieni . Wspaniała trasa w kierunku Gaju , widok na Krowiarki , Masyw Śnieżnika a potem cicha i jakby opuszczona miejscowość Gaj . Potem leśnymi drogami docieram do Chwalisławia i kilka kilometrów asfaltową drogą do Złotego Stoku . Zatrzymuje się obiad w barze przy kopalni złota . Do domu wracam singlami . Trasa jakby znana ale dziś zupełnie inna

🚲 Trasa rowerowa: Jawornik Wielki

• Dystans: 40,96 km
  • Czas trwania wyprawy: 3 godz. i 8 min.
  • Przewyższenia: 449 m
  • Suma podjazdów: 657 m
  • Suma zjazdów: 656 m

Januszek_44 poleca tę trasę rowerzystom

Dawno nie byłem na Jaworniku Wielkim , stoi tam niewielka wieża widokowa i kiedyś przyciągała trochę turystów . Ruszam więc w tamtą stronę . Do przełęczy Jaworowej dojeżdżam drogą asfaltową , można singlem . Od przełęczy zaczyna się droga szutrowa , trasa rowerowa przechodzi w szlak pieszy , który chyba jest tu rzadko uczęszczany. Pod samym szczytem dość strome podejście bo podjeździe raczej nie ma co marzyć . Na szczycie pustki , tablica informacyjna leży wywrócona . Wieża w dość dobrym stanie technicznym i widoczność przynajmniej w stronę Topoli i jeziora otmuchowskiego doskonała . Zjeżdżam w stronę przełęczy pod Trzeboniem i singlem wracam do przełęczy Jaworowej . Ta wersja dla roweru jest bardziej praktyczna . Na zjeździe fantastyczny widok na góry bardzkie
Nawiguj

Sprawdź rowery i akcesoria dla Ciebie

Materiały promocyjne partnera

🚲 Trasa rowerowa: Pradziad to za mało

• Dystans: 148,51 km
  • Czas trwania wyprawy: 10 godz. i 18 min.
  • Przewyższenia: 1 207 m
  • Suma podjazdów: 2 883 m
  • Suma zjazdów: 2 850 m

Rowerzystom trasę poleca Januszek_44

Jakoś nie bardzo mogłem się zmobilizować na ten wyjazd . Trasa dość długa i górzysta. Dzień był jednak taki ,że żal było nie skorzystać . Z domu Wyruszam zaraz po siódmej . Dzień jest rześki , ale jedzie się dobrze . Drogę do Loucznej pokonuje praktycznie nie zatrzymując się . W Destnej poruszam się w stronę Cervonohorskiego Sedla i w dalej na skrzyżowaniu szlaków jadę w stronę elektrowni . Po chwili stwierdzam jednak ,że wytyczona przeze mnie ścieżka oddala się . Wracam więc do rozdroża i 100 metrów dalej odnajduję wąska asfaltową ścieżkę , która prowadzi mnie najpierw wzdłuż drogi a potem wspaniałą serpentyną do Petrovki . Początkowo las przysłania jakiekolwiek widoki , ale potem otwiera się wspaniała panorama w stronę elektrowni Doulhne Strane . Jazda trawersem powoduje ,że zapomina się o przewyższeniach , delektując widokiem .
Od Petrovki droga z asfaltowej przechodzi w kamienisto – szutrową . Rower podskakuje niemiłosiernie , ale teraz widoki są jeszcze piękniejsze i ruch rowerowo – pieszy robi się znaczny.
Ze zdziwieniem stwierdzam ,że nie wiedzieć kiedy osiągnąłem schronisko Svycarna . Wiec te wszystkie górki pokonałem gładko , a teraz już tylko asfalt pod sama wieżę Pradziada . Kilka minut i w razem z tłumem turystów , którzy tworzą tu żywe fale podziwiam przepiekany widok Wysokiego Jesenika .
Zakładam cienką kurtkę i jadę do Karlovej Studzianki . W tym uroczym uzdrowisku zamierzam coś zjeść . Po krótkich poszukiwaniach robię zakupy w dośc obskurnym sklepie i ruszam w stronę miejscowości Vidly . To co kiedyś sprawiało mi wiele problemów , teraz pokonuje z uśmiechem na twarzy . Przez Jesienikiem najeżdżam na wypadek z udziałem rowerzysty . Ktoś po polsku krzyczy – on oddycha , jest już wielu ludzi , jedzie pogotowie i policja….nic tu pomnie.
Chwila refleksji…. no cóż jadę dalej. W przydrożnej restauracji zamawiam coś na chybił trafił z karty dań . Czekam dość długo ale dostaje smacznie zapieczone mięso w placku ziemniaczanym. Pochłaniam to popijając obficie Kofolą .
Teraz mam jeszcze na tyle siły aby pokonać wzniesienie pod Jaskinie na Pomezi a potem pod Przełęcz Lądecką .

🚲 Trasa rowerowa: Pławniowice Łabędy

• Początek trasy: Ujazd
  • Dystans: 41,28 km
  • Czas trwania wyprawy: 4 godz. i 52 min.
  • Przewyższenia: 73 m
  • Suma podjazdów: 278 m
  • Suma zjazdów: 283 m

Rowerzystom trasę poleca Witek1964

Pętla wokół jezior Dzierżno duże, Dzierżno małe i Pławniowice. W trakcie jazdy odpoczynek w ośrodku w Czechowicach i na plaży w Niewieszu.

🚲 Trasa rowerowa: SZLAKIEM UKRYTYCH SKRZYNEK

• Dystans: 20,6 km
  • Czas trwania wyprawy: 1 godz. i 17 min.
  • Przewyższenia: 27 m
  • Suma podjazdów: 23 m
  • Suma zjazdów: 30 m

Rowerzystom trasę poleca Mazi88

KuzniaWsiodełku.pl poleca:
Jedziemy drogą BARACHOWSKA cały czas prosto asfaltem. Podziwiamy pięknie odbudowany las po pożarze w 1992 roku. Na skrzyżowaniu z drogą OBRĘBOWĄ skręcamy w lewo. Prosto do kolejnego skrzyżowania z drogą DZIERGOWSKĄ. (W lesie po lewej była kiedyś ukryte stanowisko obrony przeciwlotniczej, teraz tego miejsca pilnuje zwierzyna leśna, jest też ukryta skrzynka - 1). Tutaj skręcamy w lewo. Jedziemy przed siebie. Przy znaku KOŁO KAMIENIA skręcamy w lewo. W połowie trasy znajdujemy kolejną skrzynkę. (2, 3, 4) (Ja przy okazji kolejny raz spotkałem kilka sarenek). Na krzyżówce z ZAKAZANĄ skręcamy w prawo i jedziemy tą ścieżką (5) aż do skrzyżowania z OD LOTNISKA. Teraz skręt w lewo i zaraz w prawo w DYREKCYJNĄ. Mijamy wieżę i kawałek dalej kolejna ukryta skrzynka. Prosto przecinamy drogę asfaltową Kuźnia - Dziergowice. Później szlak kolejowy do tych samych miejscowości. I nadal prosto. Przy ostatnim kamieniu (6) skręcamy w lewo (tutaj też jest ukryta skrzynka). Jedziemy teraz drogą asfaltową. Na rozwidleniu zjeżdżamy z asfaltu i jedziemy wzdłuż lasu. Po swojej prawej ręce mamy „elektrycznego pastucha” Mijamy kolejną skrzynkę (dzisiaj ostatnią). Jedziemy przed siebie. Mijamy gospodarstwo rolne, Maxpol. Pojawiają się domki. Skręcamy na asfalt w prawo. Jedziemy równolegle do torów. Skręcamy w lewo na przejazd kolejowy, zaraz za nim znowu w lewo. Asfaltem dojeżdżamy do miejsca startu naszej wycieczki.

🚲 Trasa rowerowa: Góra św. Anny

• Dystans: 82,47 km
  • Czas trwania wyprawy: 5 godz. i 9 min.
  • Przewyższenia: 223 m
  • Suma podjazdów: 362 m
  • Suma zjazdów: 369 m

Trasę dla rowerzystów poleca Mazi88

Ruszamy z parkingu koło stadionu. Jedziemy asfaltem po prawej stronie mamy stadion. Droga BARACHOWSKA wprowadza nas w odrodzony las po tragicznym pożarze z 1992 roku. Cały czas podążamy przed siebie. Na skrzyżowaniu z Obrębową skręcamy w lewo. Asfalt zamieniamy na ubite kamienie. Patrzymy na boki zawsze można spotkać jakiś leśnych mieszkańców. Docieramy do Dziergowickiej. Skręcamy w prawo i od zaraz w lewo. Mijamy kolejne skrzyżowania. Na krzyżówce z Od Mostka Raciborskiego skręcamy w prawo. Jedziemy w stronę kopalni piasku. Omijamy budynek wjazdowy na kopalnię z prawej strony leśną ścieżką. Skręcamy w lewo. Mijamy po prawej stronie Parowozy. Cały czas przed siebie. Docieramy do drogi 408. Udajemy się w lewo. W Kotlarni z głównej skręcamy w prawo. Jedziemy koło Kościoła, w prawo, w stronę Starej Kuźni. Widać w oddali “Latarnie leśną” Nadleśnictwa. Droga cały czas prosto. Przez miejscowość prowadzi nas ulica Brzozowa. Wjeżdżamy pod górę gdzie można skręcić w prawo aby z bliska zobaczyć Nadleśnictwo. Asfalt kolejny raz i nie ostatni podczas tej podróży prowadzi nas prosto. Przejeżdżamy dwa przejazdy kolejowe. Po prawej stronie mijamy Obóz Koncentracyjny. (Znak ułatwia wjazd do tego miejsca). Docieramy do skrzyżowania z drogą nr 40. Skręcamy w prawo. Jedziemy po łuku w lewo. Mijamy most nad kanałem Gliwickim. Droga 40 prowadzi w prawo my jedziemy prosto w 426. Pedałujemy wśród pól. A przed nami widać cel naszej wycieczki. Na rondzie skręcamy w lewo. (Znaki już ułatwiają orientację. Zarówno dla samochodów jak i rowerzystów) Mijamy Zalesie Śląskie, Lichynie. Docieramy do Leśnicy. Mijamy rynek. Jedziemy w dół i w prawo. Znak nasz pokieruje. Zaczyna się wspinaczka na Górę Św. Anny. Trudy wspinaczki rekompensują widoki jakie nas otaczają. (większość kolarzy zjeżdżający z góry uśmiecha się. Była to dla nas zagadka dlaczego. Z biegiem czasu odkryliśmy tą tajemnicę :) ) Przejeżdżamy obok Muzeum Czynu Powstańczego. Docieramy do punktu widokowego. Chwila przerwy aby nacieszyć oczy widokami. Dalej w drogę. Do celu jeszcze kawałek wspinaczki. Jest i cel wspinaczki. Wracamy w dół i na skrzyżowaniu skręcamy w prawo w Leśnicką i w lewo pod zakaz w dół. Docieramy do punktów widokowych nad Geoparkiem. Nadal jedziemy drogą w dół i na skrzyżowaniu skręcamy w lewo w stronę Pomnika. Po lewej stronie prowadzi ścieżka. Odważniejsi mogą spróbować zjechać w dół. Na dole skręcamy w prawo i docieramy do amfiteatru, który robi wrażenie swoja wielkością. Wracamy tą samą droga co przyjechaliśmy. (Mijamy skrzyżowanie na którym skręcaliśmy w prawo.) Jedziemy pod górę. Znajdujemy się przy punkcie widokowym. Teraz przyjemniejsza część wycieczki i rozwiązanie zagadki zadowolonych kolarzy jadących w dół. Trasa bardzo przyjemna i szybka, momentami bardzo szybka w dół. Bez problemu można dotrzeć do rynku w Leśnicy bez pedałowania. Na rynku skręcamy w pierwszą w prawo. Szlak czarny wyprowadza nas z miejscowości. Mijamy Raszową. Droga prowadzi wśród drzew co daje przyjemny cień i osłonę przed wiatrem. Na skrzyżowaniu z drogą 423 skręcamy w lewo. Na światłach w lewo. Dojeżdżamy do ronda. Zjeżdżamy na drugim wyjeździe. Przed kolejnym rondem skręcamy w prawo. Droga asfaltowa zmienia się w szutrową. Mocny skręt w prawo na płyty betonowe. Jesteśmy koło oczyszczalni. Skręcamy w prawo. Teraz spokojnie przed siebie wśród drzew, łąk i pól. Wjeżdżamy do miejscowości Brzeźce. Na krzyżówce skręcamy w prawo. Jedno skrzyżowanie pokonujemy prosto. Na kolejnym (oznaczenia ścieżki rowerowej ułatwiają orientację) skręcamy w prawo. Następnie w lewo i znowu przed siebie. Przejeżdżamy przez most (zaraz obok mostu woda “znika” pod ziemią) Docieramy do Starego Koźla. Skręcamy w prawo. Później w lewo, lewo i prawo w stronę Kościoła. Wyjeżdżamy ze Starego Koźla. Na rozwidleniu dróg skręcamy w prawo. Po lewej stronie mamy wały. Cały czas przed siebie. Przecinamy drogę prowadzącą z Bierawy do Ciska. Jesteśmy w Bierawie. Skręcamy w lewo i zaraz w prawo na most nad Bierawką. Wjeżdżamy na wał zjeżdżamy w prawo i przed siebie. W lewo i znowu w lewo i prawo w stronę lasu. Droga betonowa zamienia się kolejny raz w szutrową. Skupiamy się na jeździe prosto. Nie skręcamy na żadnym skrzyżowaniu. Docieramy do drogi prowadzącej z Kuźni Raciborskiej do Kędzierzyna. Jedziemy w prawo. W stronę Dziergowic. W Dziergowicach na skrzyżowaniu pod bocianim gniazdem skręcamy w prawo. Mijamy jedno skrzyżowanie. Na kolejnym w lewo. Później po łuku w prawo i przed siebie. Po prawej mamy zabudowania po lewej las. Na końcu drogi wybieramy opcję w lewo. Jedziemy przed siebie. Skręcamy w lewo w drogę z ubitego kamienia. Następnie w lewo i w prawo. Dojeżdżamy do Budzisk gdzie skręcamy w lewo. Koło Kapliczki jedziemy prosto. Główną droga docieramy do Kuźni Raciborskiej. Za przejazdem kolejowym skręcamy w lewo. Jedziemy prosto tą drogą. Doprowadzi nas do miejsca startu wycieczki.

traseo

Traseo.pl to portal oraz darmowa aplikacja mobilna na urządzenia z systemami android lub iOS. Znajdziesz tu ponad 200 000 tras! Możesz nagrywać własne ślady podczas wycieczek lub podążać trasami pozostałych użytkowników. Szukaj inspiracji wycieczkowych.

Rób zdjęcia, dodawaj opisy, a później wyślij zapisaną trasę na Traseo.pl. Będziesz mieć możliwość dodatkowej edycji danej trasy. Możesz również podzielić się nią z innymi użytkownikami Traseo lub zachować jako prywatną tylko dla siebie. Sprawdź wszystkie możliwości Traseo, zainstaluj aplikację i ruszaj na szlak!

Okazje

Kochasz rower ale zakupy robisz rozważnie? Sprawdź kody rabatowe EMPIK oraz promocje i zniżki w innych sklepach online!

Jak przygotować się na wycieczkę rowerową?

Przed rozpoczęciem sezonu rowerowego pamiętaj, by zadbać o swój jednoślad. Przegląd powinno wykonywać się przynajmniej raz w roku. Można samodzielnie dbać o sprzęt, lub oddać go w ręce specjalistów. W serwisach rowerowych oferowane są kompleksowe usługi serwisowe.

Im lepiej będziesz dbać o rower, tym dłużej Ci on posłuży. Poza tym dobry stan techniczny przekłada się na bezpieczną jazdę. Jest to więc bardzo istotne.

Co najmniej raz na rok powinno się sprawdzić:

• napęd, przerzutki, linki, hamulce
  • koła
  • łańcuch

Wydawałoby się, że dbanie o rower to prosta sprawa. Nic bardziej mylnego. Jeśli chcesz odpowiednio dbać o swój jednoślad, potrzebny jest szereg czynności. Jednak na pewno przełoży się to na komfort jazdy oraz długotrwałą sprawność roweru.

Jeśli zadbałeś już o rower, pozostało Ci jedynie zaplanowanie trasy i można ruszać w drogę!

Co zabrać na rower?

W zależności od tego, jak długą planujesz wycieczkę, będzie zależeć Twoja lista rzeczy do zabrania ze sobą. Oczywiście na krótkie, jednodniowe wycieczki rowerowe, nie potrzebujemy wielu rzeczy. Sprawa komplikuje się jednak, jeśli planujemy dłuższą wyprawę.

Na wycieczkę rowerową warto ze sobą zabrać:

• wodę
  • czapkę z daszkiem lub zwykłą
  • rękawiczki na rower
  • uchwyt na telefon do roweru
  • kask
  • okulary

Oczywiście lista rzeczy na rower będzie zależeć od indywidualnych preferencji. Podstawą będzie wygodny strój sportowy oraz buty. Bardzo wygodną opcją są specjalne majtki, spodenki lub legginsy na rower, które są bardzo miękkie, dzięki czemu możemy uniknąć obtarć i większego bólu.

Czapka z daszkiem świetnie sprawdzi się w słoneczny dzień, natomiast zwykła w chłodniejsze dni. Rękawiczki rowerowe zapobiegną obtarciom rąk, a okulary będą chronić Twoje oczy nie tylko przed promieniami słonecznymi ale również przed owadami.

Uchwyt na telefon będzie przydatny, jeśli chcesz swoją trasę śledzić w aplikacji. Kask jest istotny dla Twojego bezpieczeństwa.

Inne przydatne akcesoria: uchwyt na bidon oraz bidon na wodę, nóżka do roweru, zapięcie do roweru, plecak lub saszetka, a także oświetlenie.

Jeśli wybierasz się na dłuższą wycieczkę lista będzie znacznie dłuższa. Musisz pomyśleć, choćby o ubraniach na zmianę czy podstawowych narzędziach, które będą przydatne, jeśli rower ulegnie małej usterce (np. łyżki do opon cyz dętka zapasowa).

Najciekawsze miejsca w woj. opolskim. Które atrakcje odwiedzić?

Woj. opolskie słynie z pięknej przyrody – amatorzy jazdy jednośladem nie powinni się tam nudzić. Jednym z najpiękniejszych miejsc stworzonych przez naturę jest wygasły wulkan, czyli Góra Świętej Anny. Kontakt z opolską florą i fauną zapewniają też pozostałe szczyty – Góry Opawskie, których szlaki przeprowadzą was przez najładniejsze tereny regionu. Okolice miejscowości Moszna kryją z kolei piękny park, zlokalizowany przy jednym z najpiękniejszych zamków w kraju. Chcąc zwiedzić podobne obiekty zachęcamy was do skierowania się w stronę pozostałych budowli na Opolskim Szlaku Zamków i Pałaców. Pełną zabytków stolicę regionu – Opole – także spokojnie zwiedzicie z perspektywy siodełka.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?