Tradycyjne świąteczne dania w lżejszej odsłonie

Materiał informacyjny
Godziny spędzone w rodzinnym gronie przy suto zastawionym stole są nieodłącznym elementem świąt Bożego Narodzenia. Wigilijne i świąteczne menu to bogactwo różnorodnych potraw, które choć zachwycają smakiem, nie należą do najłaskawszych dla naszych żołądków. Co zrobić, aby w świątecznym okresie skosztować wszystkich dań i nie przejeść się? Wystarczy nieco zmodyfikować tradycyjne przepisy i wysokokaloryczne składniki zastąpić ich lżejszymi odpowiednikami.

Jeśli mamy chęć i pozwala nam na to czas, powinniśmy samodzielnie przygotować dania na świąteczny stół. Wówczas mamy pełną kontrolę nad używanymi składnikami. Warto wybierać wysokiej jakości artykuły od sprawdzonych, najlepiej polskich producentów, takich jak Mlekovita, która jest liderem polskiego mleczarstwa.

Produktem nie do przecenienia w przyrządzaniu lżejszych wersji tradycyjnych potraw jest jogurt naturalny. Przygotowując śledzie lub pieczonego karpia, możemy nim zastąpić tuczące dodatki, takie jak majonez. Możemy go także użyć zamiast majonezu, przygotowując bardzo popularną na polskich stołach klasyczną sałatkę jarzynową. Duży wybór jogurtów naturalnych oferuje Mlekovita, w jej portfolio znaleźć możemy jogurt naturalny typ grecki 400 g, jogurt naturalny Polski (w opakowaniu 150 g lub 350 g), jogurt naturalny HOHO 100 g oraz BIO ekologiczny jogurt naturalny bez GMO 200 g z certyfikatem BIO, który jest dowodem na to, że wyrób spełnia normy unijne dotyczące żywności ekologicznej.

Jeśli nie wyobrażamy sobie świąt bez barszczu i tradycyjnej grzybowej, najzdrowiej podać je w wersji klarownej. Wigilijne zupy możemy zabielić, używając do tego mleka, najlepiej o mniejszej zawartości tłuszczu, np. mleka Polskiego 2% tł. w butelce PET 1 L, mleka spożywczego Wypasionego bez GMO 2% 1 l, BIO ekologicznego mleka 2% 1 l lub mleka UHT Wydojonego bez laktozy 1,5% 1 L, które jest idealną propozycją dla osób niemogących cieszyć się naturalnym smakiem mleka ze względu na nietolerancję laktozy.

Świąteczne wypieki również można przygotować w wersji light. Przykładowo piekąc świąteczny sernik, warto sięgnąć po twaróg o mniejszej zawartości tłuszczu, np. twaróg klinek chudy 0,2% tłuszczu 230 g, twaróg Wiejski półtłusty 1 kg lub twaróg sernikowy Hanusi 6,5% tłuszczu 500 g lub 1 kg.

Przede wszystkim pamiętać trzeba jednak o tym, by jeść rozsądnie – z umiarem, delektując się smakiem świątecznych potraw i rodzinną atmosferą. A po sutym posiłku dobrze wybrać się na długi świąteczny spacer.

Restauratorzy załamani decyzją premiera

Wideo