TOP 5. Najbardziej i najmniej "paliwożerne" auta hybrydowe HEV na naszym rynku. Cz. 3

Paweł Bartocha
cena: 99 900 złpojemność: 1490 ccmmoc: 116 KMskrzynia: eCVTprzyspieszenie od 0 do 100 km/h: 9,7 sśrednie spalanie: 3,8 l/100 kmkoszt przejechania 100 km: 24,46 złJeden z najpopularniejszych nowych samochodów w Polsce zadebiutował w obecnym wcieleniu w 2019 roku, a w 2023 roku doczekał się liftingu. Toyota Yaris łączy dobre osiągi z wyjątkowo niskim spalaniem, zwłaszcza w mieście. Ponadto jest ceniona za niezawodny napęd hybrydowy.
cena: 99 900 złpojemność: 1490 ccmmoc: 116 KMskrzynia: eCVTprzyspieszenie od 0 do 100 km/h: 9,7 sśrednie spalanie: 3,8 l/100 kmkoszt przejechania 100 km: 24,46 złJeden z najpopularniejszych nowych samochodów w Polsce zadebiutował w obecnym wcieleniu w 2019 roku, a w 2023 roku doczekał się liftingu. Toyota Yaris łączy dobre osiągi z wyjątkowo niskim spalaniem, zwłaszcza w mieście. Ponadto jest ceniona za niezawodny napęd hybrydowy. Kamil Rogala
Zużycie paliwa czy energii, to jedno z najważniejszych kryteriów przy wyborze samochodu. Najczęściej wiąże się z jego wielkością, masą czy pojemnością jednostki napędowej. Ale czynników mających wpływ na zużycie paliwa w autach spalinowych lub energii w autach elektrycznych jest zdecydowanie więcej. Pokusiliśmy się o porównanie 25 najbardziej oszczędnych aut benzynowych, wysokoprężnych, hybryd i elektryków, oraz 25 najbardziej "paliwożernych" dostępnych na naszym rynku. Dzisiaj przyglądamy się autom hybrydowym HEV.

Zużycie paliwa to bardzo ważny parametr, który nabywcy lub użytkownicy samochodów biorą pod uwagę wybierając markę, model i wersję pojazdu. Jest to także najważniejszy czynnik wchodzący w skład wszystkich kosztów eksploatacyjnych samochodu. Dlatego też w pierwszej kolejności wielu kierowców przygląda się właśnie wielkości zużycia paliwa. Postanowiliśmy i my sprawdzić, które auta spośród modeli hybrydowych HEV na naszym rynku cieszą się najmniejszym i najwyższym zużyciem benzyny.

By przyjrzeć się i porównać wszystkie auta musieliśmy oprzeć się na ich wynikach katalogowych zużycia paliwa podawanych przez ich producentów, a wyliczonych zgodnie z obowiązującym standardem pomiaru zużycia energii WLTP.

WLTP to skrót od zwrotu Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure i jest to standard obowiązujący producentów samochodów o dmc do 3,5 tony od września 2017 roku. Choć nie jest on pozbawiony pewnym mankamentów, to jednak dziś trudniej o bardziej rzetelną i obiektywną ocenę zużycia paliwa czy energii, niż właśnie test WLTP.

W naszym zestawieniu braliśmy pod uwagę średnie ceny podawane przez portal e-petrol.pl z dnia 14 lutego 2024, czyli 6,42 zł za litr benzyny (Pb95).

Oto TOP5 najbardziej ekonomicznych i najbardziej “paliwożernych” aut hybrydowych HEV na naszym rynku.
Zobacz naszą galerię!

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: TOP 5. Najbardziej i najmniej "paliwożerne" auta hybrydowe HEV na naszym rynku. Cz. 3 - Motofakty

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na i.pl Portal i.pl