To Chińczycy wybudują nową zakopiankę z Rdzawki do Nowego Targu [WIZUALIZACJA]

Łukasz Bobek
Łukasz Bobek
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad rozstrzygnęła przetarg na budowę kolejnego odcinka zakopianki - z Rdzawki do Nowego Targu. Wybrano ofertę złożoną przez firmę Stecol Corporation z Chin. Koszt zadania wyceniony przez tego wykonawcę wynosi 706 mln 244 tys. zł a czas realizacji inwestycji 49 miesięcy.

W ramach inwestycji powstanie dwujezdniowa droga klasy GP, o długości 16,1 km, z czterema pasami (po dwa każdym kierunku, o szerokości jezdni 2x3,50 metra). Na nowo wybudowanej trasie powstaną cztery węzły drogowe: Obidowa, Klikuszowa, Nowy Targ Zachód, Nowy Targ Południe oraz 22 obiekty inżynierskie - mosty, wiadukty, estakady.

- Wybudowane zostaną drogi obsługujące tereny przyległe do inwestycji, infrastruktura dla pieszych i rowerzystów, kanalizacja i odwodnienie, urządzenia ochrony środowiska (ekrany akustyczne, przejścia dla zwierząt) oraz przebudowana infrastruktura techniczna - informuje Iwona Mikrut z GDDKiA w Krakowie.

Firma, która wygrała przetarg w pierwszej kolejności będzie musiała zająć się zaprojektowaniem nowej zakopianki, a potem uzyskaniem pozwolenia na budowę (decyzji ZRID). Dopiero potem fizycznie rozpoczną się prace budowlane. Całość ma zająć nie więcej jak 49 miesięcy. - Czas ten będzie liczony od momentu podpisania umowy. To nastąpi dopiero po ty, gdy minie okres odwoławczy od wyniku przetargu - dodaje Iwona Mikrut.

Według Generalnego Pomiaru Ruchu z 2015 r. na tym odcinku panuje średni ruch dobowy na poziomie 14 007 – 18 082 pojazdów/dobę. W okresie weekendów, ferii i wakacji ruch ten znacznie wzrasta, tworzą się korki. Do tego dochodzą liczne zjazdy, zabudowa wzdłuż istniejącej drogi, ruch pieszych, co stwarza duże utrudnienia w ruchu tranzytowym oraz lokalnym.

DK47. Budowa zakopianki Rdzawka - Nowy Targ [MAPA, WIZUALIZACJE]

Według GDDKiA, atrakcyjność turystyczna Podhala i związane z tym duże natężenie średniego ruchu dobowego i jeszcze większe weekendowego, budowa drogi ekspresowej S7 z Lubnia do Rabki Zdroju oraz istniejący dwujezdniowy odcinek drogi krajowej nr 47 z Chabówki do Rdzawki, uzasadniają kontynuację budowy odcinka dwujezdniowego z Rdzawki do Nowego Targu. W mieście tym krzyżują się drogi krajowe nr 47 i 49 oraz droga wojewódzka w kierunku Czarnego Dunajca, rozprowadzające ruch na Podhalu. Budowa drogi dwujezdniowej do Nowego Targu umożliwi szybsze i bezpieczniejsze połączenie Podhala i Zakopanego z innymi regionami kraju.

W 2016 roku rozpoczęła się budowa dwujezdniowej drogi ekspresowej S7 od Lubnia do Rabki Zdroju, którą na czas realizacji podzielono na trzy mniejsze odcinki. Droga ekspresowa zakończona będzie węzłem Zabornia w Rabce Zdroju, do którego dobudowany zostanie jeszcze fragment DK47 (dwujezdniowy) do Chabówki i tam włączony będzie do istniejącej już dwujezdniowej drogi krajowej nr 47 z Chabówki do Rdzawki. Od tego miejsca kontynuowana będzie budowa drogi dwujezdniowej do Nowego Targu.

W efekcie prowadzonych inwestycji połączony zostanie Kraków z Nowym Targiem , na całym przebiegu, drogą dwujezdniową. Ma to kluczowe znaczenie ze względu na czas przejazdu i bezpieczeństwo ruchu dla wszystkich osób wyjeżdżających z różnych regionów kraju na Podhale i pod Tatry.

ZOBACZ KONIECZNIE:

Polub nas na Facebooku i bądź zawsze na bieżąco!

Gazeta Krakowska

WIDEO: Barometr Bartusia. Piękna twarz polskiego kapitalizmu

Źródło: Gazeta Krakowska, Dziennik Polski, Nasze Miasto

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wideo

Materiał oryginalny: To Chińczycy wybudują nową zakopiankę z Rdzawki do Nowego Targu [WIZUALIZACJA] - Gazeta Krakowska

Komentarze 9

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
O Jezu 48 miesiacy? 16 km!
S
Swell
Sama budowa potrwa najwyżej połowę tego czasu. To uzyskanie wszystkich warunków, uzgodnień, decyzji, pozwoleń, odstępstw itp. zajmie większość czasu. Już pomijając fakt że takiej inwestycji się przez noc nie zaprojektuje. Sami geodeci którzy będą przygotowywać dla projektantów mapę posiedza w terenie kilka miesięcy.
A
Abaqus
Nigdy nie powstanie ten odcinek. Jego nie tylko nie ma w planach ale nawet nie ma wstępnego założenia co do przebiegu bo teren jest trudny a co gorsza bardzo gęsto zabudowany a obecnej drogi nie da się doprowadzić do standardu S
t
tom
Po co tu wpuszczacie Chińczyków?
N
Nowa Lepsza Pani Rzecznik
Wybrano oczywiście najtańszą ofertę? Kiedy można spodziewać się kolejnej fali samobójstw polskich podwykonawców?
z
zak
Miasto Zakopane zostanie zalane samochodami .Masakra.
c
ciekawski
Kiedy ekspresówka z Krakowa do Myślenic ? może nie mają w planach ?
t
to jakies jaja
16 km - 4 lata? Ech ma ta zakopianka pecha. Buduja ją kilkoma robotnikami i samymi łopatkami.
M
MIESZKANIEC 123
a to zakopane to nie Podhale tępaku ?
Wróć na i.pl Portal i.pl