Telewizja na każdy temat

Sebastian Kucharski
Przemysław Saleta poprowadzi program "Gadżety Salety" w Polsacie Play
Przemysław Saleta poprowadzi program "Gadżety Salety" w Polsacie Play TVN
Najwięksi nadawcy stawiają na nowe kanały tematyczne. Będzie więcej telewizji informacyjnych i kobiecych.

24 godziny na dobę o projektowaniu wnętrz i architekturze. Cały dzień z informacjiami o stolicy. A nawet nieustanne plotki o gwiazdach i gwiazdkach. Najwięksi nadawcy stawiają na nowe kanały tematyczne. Pierwsze ruszą jeszcze latem. Na kolejne przyjdzie czas jesienią i zimą.

- Kanały tematyczne zyskują coraz więcej widzów, to ogólnoświatowy trend - mówi Tomasz Ramza, ekspert w dziedzinie mediów z firmy MPG. Dlatego właściciele dużych telewizji uruchamiają coraz częściej nowe kanały. Takim stacjom jak Polsat czy TVN coraz trudniej zdobyć nowych widzów. - Łatwiej idzie to kanałom tematycznym - dodaje Ramza.

Jego zdaniem widz jest coraz bardziej wymagający i oczekuje od telewizji programów, które odpowiadają jego zainteresowaniom. - To jest dopiero początek, może się spodziewać, że nowych kanałów z roku na rok będzie więcej - zapewnia Ramza.

Nie wystarczy jednak tylko dobrze sprofilowany i przygotowany program. Konieczne są znane twarze, które przyciągną przed szklany ekran nowych odbiorców.

Polsat Cafe, który w połowie sierpnia zastąpi Polsat Zdrowie i Uroda zaangażował Justynę Steczkowską ("W obiektywie" będzie fotografować zwykłe Polki). Swoje magazyny będa miały również m.in. modelka Agnieszki Maciąg (cykl "Metamorfozy" z poradami stylistów), żona Bogusława Lindy - Lidia Popiel i partnerka Cezarego Pazury - Edyta Zając ("Looksus"). - To będzie kanał kobiecy z lekkim pazurkiem - mówi Jolanta Borowiec, dyrektor Polsatu Cafe. Jej zdaniem hitami stacji mogą być m.in. talk-show familijny "Grunt to rodzinka" czy pasmo filmów dokumentalnych "kobiece prawdy".

Znanymi postaciami chce powalczyć o widzów także Polsat Play (rozrywkowy kanał, termin jego oficjalnego startu nie jest jeszcze znany). Przemysław Saleta poprowadzi w nim program "Gadżety Salety", dziennikarz Włodzimierz Zientarski magazyn "Kultowe samochody" , a Jacek Kaczyński "Hard Rock Weekend".

We wrześniu na ekranach telewizorów będzie można oglądać programy w kanale przygotowywanym przez Canal+ pod nazwą Domo.tv. Ta telewizja adresowana jest do osób interesujących się budowaniem, remontowaniem, aranżacją wnętrz, designem i architekturą, a także projektowaniem.

Na antenie oprócz serii poradnikowych zobaczyć będzie można filmy dokumentalne i programy rozrywkowe. - Na naszej antenie będzie można oglądać m.in. programy, które kupiliśmy od BBC, ale także własne produkcje - podkreśla Anna Pietraszek-Milewicz odpowiedzialna za PR Domo.tv.
Nad nowym kanałem pracuje także główny komercyjny konkurent Polsatu - TVN.

Na przełomie października i listopada ma ruszyć nowa telewizja dla mieszkańców stolicy. Na razie TVN Warszawa zbiera zespół dziennikarski (jego pierwsza część już pracuje nad materiałami dziennikarskimi). Zespół tworzący informacje tworzy Patracja Redo, była prezenterka "Faktów".

Cały czas trwają również prace koncepcyjne nad programami, które wejdą do ramówki stacji. - To co przygotowujemy będzie nowoczesnym miejskim kanałem telewizyjnym - podkreśla Maciej Maciejowski, szef stacji.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie