Taxify znika i pojawia się Bolt. A nieprawidłowości? ITD komentuje: - Poprawy nie widać

Piotr Nowak
Piotr Nowak
Jedna z kontroli przeprowadzona przez ITD
Jedna z kontroli przeprowadzona przez ITD archiwum
Aplikacja do zamawiania przejazdu zmienia nazwę. Miejsce Taxify zajmuje Bolt. Inspekcja Transportu Drogowego przestrzega: - Każda kontrola kierowców działających w oparciu o aplikację kończy się stwierdzeniem nieprawidłowości w zakresie braku właściwej licencji.

Od wejścia Taxify do Lublina policja i ITD przeprowadziła 26 kontroli kierowców przewożących ludzi w oparciu o aplikację. Czternaście skończyło się karami w wysokości 12-14 tys. zł. Pozostałe są postępowania są w toku.

- Poprawy nie widać. Każda kontrola kierowców działających w oparciu o aplikację kończy się stwierdzeniem nieprawidłowości w zakresie braku właściwej licencji - mówi Paweł Gruszka z Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Lublinie.

W każdym przypadku inspektorzy stwierdzili brak wymaganej licencji oraz niespełnienie kryterium konstrukcyjnego. W wielu przypadkach kierujący nie mieli wymaganych badań lekarskich i psychologicznych. To ostatnie zmienia się na lepsze.

- Kierowcy nie znają zaakceptowanego przez siebie regulaminu usług. Wynika z niego, że przewoźnikiem jest konkretny podmiot świadczący usługę transportową i aplikacja nie ponosi odpowiedzialności za przestrzeganie przepisów przez kierowcę - mówi Paweł Gruszka.

Taxify zmienia nazwę

Taxify działa w Lublinie od października ubiegłego roku. Od tego czasu inspektorzy i policja zwracają kierowcom uwagę na nieprawidłowości. Ostatnio właściciel aplikacji postanowił zmienić jej nazwę. Już nie jest to Taxify, ale Bolt.

- Nowa nazwa, Bolt, oznacza szybkość i łatwe przemieszczanie się - dokładnie takie powinno być poruszanie się po mieście, czy to samochodem, czy hulajnogą, czy podczas korzystania z transportu publicznego. Bolt oznacza w języku angielskim piorun, co podkreśla również nasze przekonanie o tym, że przyszłość transportu będzie elektryczna - wyjaśnia Markus Villig, założyciel i szef firmy Bolt.

Jak pokazują dane firmy, klienci dobrze oceniają jakość przewozów. Średnia ocen dla kierowców w Lublinie to 4,87 gwiazdki (w skali do 5 gwiazdek). Większość przejazdów zaczyna i kończy się w okolicach Starego Miasta, ale sporo jest też na trasie Lublin-Lotnisko Świdnik. Zdecydowanie więcej kursów odbywa się w weekend i wieczorami, od piątku popołudnia do później niedzieli. Średnia długość przejazdu to niewiele ponad 5 km.

Wywodząca się z Estonii marka działa w ponad 30 krajach na całym świecie, w których obsługuje już ponad 25 milionów pasażerów. Oprócz zamówienia przejazdu samochodem, umożliwia również wypożyczenie hulajnóg. W Polsce aplikacja jest dostępna od 2016 roku.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: Taxify znika i pojawia się Bolt. A nieprawidłowości? ITD komentuje: - Poprawy nie widać - Kurier Lubelski

Komentarze 18

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
8 marca 2019, 9:54, Marcel:

Kolejny artykuł zamówiony przez januszów z lubelskich taksówek. Wiekszość z tych januszów nie może znieść, że jest wolny wybór i każdy jeździ tym czym chce a janusze chcą w ten sposób wyeliminować konkurencję po to aby tylko oni ciągnąć pieniążki z pasażerów. Większość z tych januszowych taksówkarzy to byli policjanci i o zgrozo milicjanci więc nic dziwnego, że dzwonią na ITD bo mają tam wielu swoich kolesi i robią prowokacje. Nie tędy droga stare januszowe cwaniaczki z taxi.

A ty to jesteś chyba byłym ubekiem bo pieprzysz jak poparzony

G
Gość
8 marca 2019, 11:24, Michal:

Dlaczego kierowcy tych aplikacji nie idziecie do sądu nie przyjmować mandatów od itd sąd odrzuci nie jesteście przewozami taxi

No właśnie nie jesteście taxi jesteście Furmana mi

G
Gość

Dziś miałem kontrolę itd

a
artur
8 marca, 10:25, Gość:

Za chwile ITD będzie kontrolować osobówki rowery i zaprzęgi konne wszystko żeby dać wysoką kare a ludzi którzy próbują zarobić zdusić na starcie niech kontrolują transport ciężarowy a reszcie dadzą spokój

Itd wykonuje swoje obowiązki czyli żeby prawo w tym kraju było przestrzegane i brawo dla tych inspektorów co wykonują swoją pracę rzetelnie.

G
Gość
8 marca, 09:54, Marcel:

Kolejny artykuł zamówiony przez januszów z lubelskich taksówek. Wiekszość z tych januszów nie może znieść, że jest wolny wybór i każdy jeździ tym czym chce a janusze chcą w ten sposób wyeliminować konkurencję po to aby tylko oni ciągnąć pieniążki z pasażerów. Większość z tych januszowych taksówkarzy to byli policjanci i o zgrozo milicjanci więc nic dziwnego, że dzwonią na ITD bo mają tam wielu swoich kolesi i robią prowokacje. Nie tędy droga stare januszowe cwaniaczki z taxi.

Ja nie jestem byłym milicjantem. Firmy typu bolt czy uber łamią polskie prawo i płacą podatki na kajmanach czyli nigdzie. Wspierajcie ich to niedługo ten kraj padnie.

M
Mhlmhl
Jak podwiózł bym kolegę i dał by mi czteropak to już 14 K mi grozi? Bo czym się różni ten Bolt od powyższego w praktyce? Człowiek podwozi człowieka, co z tego że obcego i z aplikacji a nie za piwko czy dyszke na benzynę?
G
Gość
2019-03-08T09:54:01 01:00, Marcel:

Kolejny artykuł zamówiony przez januszów z lubelskich taksówek. Wiekszość z tych januszów nie może znieść, że jest wolny wybór i każdy jeździ tym czym chce a janusze chcą w ten sposób wyeliminować konkurencję po to aby tylko oni ciągnąć pieniążki z pasażerów. Większość z tych januszowych taksówkarzy to byli policjanci i o zgrozo milicjanci więc nic dziwnego, że dzwonią na ITD bo mają tam wielu swoich kolesi i robią prowokacje. Nie tędy droga stare januszowe cwaniaczki z taxi.

Kiedyś słyszałam rozmowę dwóch Januszowi, "ale miałem dziś farta za 100 przewiozłem zagranicznych debili na lotnisko (odległość 12km) o to super, tak tylko za 100 euro. I tacy są taxiarze

M
Mik
Wolny rynek i wolna konkurencja
Już nikt nie powstrzyma rozwoju technologii
t
taxify
Raz mnie kontrolowali. Nie dali mandatu, nie wysłali do Sądu, wysłali pismo z karą administracyjną 12 tysięcy.
o
otoja
Nie wiem dlaczego niektórzy z was nie potrafią zrozumieć że zarobkowy transport osób czy towarów określa ustawa i żebyście nie wiem jak to nazywali to kierowcy MUSZĄ spełniać określone w tej ustawie warunki. Ile osób jeszcze będzie twierdziło że są mądrzejsi i wmawiało swoje bzdurne tezy innym? Ile osób będzie jeszcze ukaranych ogromnymi jak na nasze standardy mandatami? Te wszystkie sprawy w sądach również zakończą się wysoką grzywną, ale troszkę później, więc nie wiem co wam to da...
A
Andrzej
A może wkoncu końcu zrobić porządek i każdemu kto zarabia na przewozie osób i rzeczy wprowadzić tachografy niezależnie czy to ciężarówka autobus czy osobowy grat. Dzięki temu spiace królewny przestaną zagrażać normalnym ludziom
F
Feh
2 razy mnie kontrolowali i odmawiałem odpowiedzi. Gula im latała ale do sądu nie podali. Nie dajcie się.
M
Michal
Dlaczego kierowcy tych aplikacji nie idziecie do sądu nie przyjmować mandatów od itd sąd odrzuci nie jesteście przewozami taxi
G
Gość
Za chwile ITD będzie kontrolować osobówki rowery i zaprzęgi konne wszystko żeby dać wysoką kare a ludzi którzy próbują zarobić zdusić na starcie niech kontrolują transport ciężarowy a reszcie dadzą spokój
M
Marcel
Kolejny artykuł zamówiony przez januszów z lubelskich taksówek. Wiekszość z tych januszów nie może znieść, że jest wolny wybór i każdy jeździ tym czym chce a janusze chcą w ten sposób wyeliminować konkurencję po to aby tylko oni ciągnąć pieniążki z pasażerów. Większość z tych januszowych taksówkarzy to byli policjanci i o zgrozo milicjanci więc nic dziwnego, że dzwonią na ITD bo mają tam wielu swoich kolesi i robią prowokacje. Nie tędy droga stare januszowe cwaniaczki z taxi.
Wróć na i.pl Portal i.pl