Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Taksówki z przywilejami i kolejne buspasy w mieście

Joanna Labuda
Joanna Labuda
Do istniejących buspasów w Poznaniu wkrótce dojdą nowe
Do istniejących buspasów w Poznaniu wkrótce dojdą nowe Waldemar Wylegalski
Dla rozluźnienia ruchu miasto chce, by taksówki jeździły buspasami. Taksówkarze: Klienci zaoszczędzą dzięki temu czas i pieniądze

Traktuję taksówki jako uzupełnienie transportu publicznego, do którego jako miasto nie musimy dopłacać. Chciałbym, aby pomogły nam w zmniejszeniu liczby aut w mieście. Żeby tak się stało, muszą mieć możliwość szybszego przejazdu. Jestem w stanie zaryzykować i umożliwić wjazd taksówkom tam, gdzie inni jeździć nie mogą – twierdzi prezydent Poznania Jacek Jaśkowiak. To oznacza, że taksówki dostaną wkrótce przywileje zarezerwowane do tej pory tylko dla autobusów miejskich. Przez „wpuszczenie” ich na buspasy, miasto chce rozluźnić ruch w centrum.

Właśnie dlatego specjalne pasy ruchu dla autobusów powstaną na kolejnych ulicach w mieście. Gdzie pasażerów komunikacji miejskiej czekają zatem dodatkowe ułatwienia?

Jak informuje Marcin Idczak z Zarządu Dróg Miejskich, już zaplanowano wydzielenie kolejnego buspasu na ul. Warszawskiej (od ul. Krańcowej do Świętego Michała), natomiast na ul. Grunwaldzkiej (od ul. Matejki/Stolarskiej do przystanku Bałtyk) zostanie wydzielone torowisko. W przyszłości buspasy powstaną również na ul. Garbary (od ul. Marii Magdaleny po Królowej Jadwigi) oraz na Drodze Dębińskiej. O tym, z których pasów ruchu będą mogły korzystać taksówki, zdecyduje już Miejski Inżynier Ruchu. Obecnie taksówki mogą poruszać się po buspasach na ulicach takich jak Nad Wierzbakiem, Kościelna oraz Bukowska.

– Nowe buspasy bardzo ułatwią nam przejazd z klientami. Dzięki temu zmniejszą się koszty podróży, ale klienci zaoszczędzą również czas. Najbardziej zależy nam, by dodatkowe pasy ruchu dla autobusów, z których będziemy mogli korzystać, powstały w okolicach centrum – mówi pan Artur, taksówkarz z Poznania.

Szybsza jazda taksówek ma być również jednym z elementów przewagi taksówkarzy nad kierowcami korzystającymi z aplikacji Uber, którzy nie będą mieli prawa korzystać z buspasów.

Natomiast w miejscach, gdzie nie jeżdżą autobusy, a jest duże natężenie ruchu, miasto zastanawia się nad możliwością stworzenia specjalnych taxipasów. – Na razie nie wiadomo gdzie będą mogły powstać. Taksówkarze zostali poproszeni o przygotowanie swoich propozycji – wyjaśnia Marcin Idczak z ZDM.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski