Tak powstaje stacja Metro Młynów. Otwarcie w 2019 roku (ZDJĘCIA)

Kacper Rogacin
Kacper Rogacin
Projekt trzeciej stacji II linii metra na odcinku zachodnim wykonało Biuro Projektów "Metroprojekt", które brało udział w projektowaniu pierwszej części II nitki. Pierwotnie stacja położona na warszawskiej Woli miała nosić nazwę "Moczydło", jednak w międzyczasie dwukrotnie zmieniono jej dokładną lokalizację, przesuwając ją w kierunku Młynowa - stąd ostateczna nazwa.
Projekt trzeciej stacji II linii metra na odcinku zachodnim wykonało Biuro Projektów "Metroprojekt", które brało udział w projektowaniu pierwszej części II nitki. Pierwotnie stacja położona na warszawskiej Woli miała nosić nazwę "Moczydło", jednak w międzyczasie dwukrotnie zmieniono jej dokładną lokalizację, przesuwając ją w kierunku Młynowa - stąd ostateczna nazwa. Fot. Kacper Rogacin / Polska Press
W samym centrum warszawskiej Woli, głęboko pod ulicą Górczewską, trwa drążenie tunelu II linii metra. Sprawdziliśmy etap zaawansowania prac nad budową stacji Metro Młynów, położonej przy skrzyżowaniu ulic Górczewskiej i Syreny.

Projekt trzeciej stacji II linii metra na odcinku zachodnim wykonało Biuro Projektów "Metroprojekt", które brało udział w projektowaniu pierwszej części II nitki. Pierwotnie stacja położona na warszawskiej Woli miała nosić nazwę "Moczydło", jednak w międzyczasie dwukrotnie zmieniono jej dokładną lokalizację, przesuwając ją w kierunku Młynowa - stąd ostateczna nazwa.

W październiku 2015 roku ogłoszono wyniki przetargu na budowę stacji. Wykonawcą zostało przedsiębiorstwo Gülermak. Prace ruszyły w listopadzie 2016 roku, kiedy zamknięto dla ruchu samochodowego odcinek ulicy Górczewskiej między ul. Płocką, a al. Prymasa Tysiąclecia. Pierwsze miesiące prac upłynęły na przekładaniu podziemnych instalacji.

W kwietniu 2017 roku rozpoczęto budowę murków prowadzących i głębienie ścian szczelinowych. Następnie w lipcu na teren budowy wjechały koparki, które wykonały wstępny wykop. Dwa miesiące później rozpoczęto prace żelbetowe przy konstrukcji stropu stacji, które ukończono w ciągu miesiąca. W październiku - metodą podstropową - zaczęto wykonywanie wykopu na poziomie -1, gdzie będzie znajdowała się antresola. W grudniu wykonawca przeszedł do drugiego etapu - rozpoczął prace na poziomie -2, na którym zlokalizowane będą tory i peron.

Pod koniec marca 2018 roku tarcza Krystyna, drążąca tunel od strony stacji Księcia Janusza, przebiła się na stację Młynów. Miało to miejsce o miesiąc wcześniej, niż pierwotnie zakładano. Termin zakończenia wszystkich prac na stacji Młynów wyznaczono na listopad 2019 roku.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na i.pl Portal i.pl