Tak powstaje autostrada Wrocław - Berlin. Rzeka kruszonego betonu po rozbiórce [ZDJĘCIA]

Jerzy Wójcik
Jerzy Wójcik
Przebudowa drogi krajowej nr 18 do klasy autostrady A18 na terenie Dolnego Śląska: Golnice - granica województwa. Prace wykonywane podczas wakacji 2021
Przebudowa drogi krajowej nr 18 do klasy autostrady A18 na terenie Dolnego Śląska: Golnice - granica województwa. Prace wykonywane podczas wakacji 2021 Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad / Kobylarnia
Trwają intensywne prace przy przebudowie drogi krajowej nr 18, czyli fragmentu trasy, która łączy Wrocław z Berlinem. Po zakończeniu prac droga będzie miała status autostrady i zapewni nam sprawny dojazd do niemieckiej stolicy. Zobaczcie jak przebiegają prace przy tej inwestycji.

Droga krajowa nr 18 łączy autostradę A4 z przejściem granicznym w Olszynie, skąd można jechać już niemieckimi autostradami do Berlina. Starą drogę krajową nr 18, a obecnie jej nitkę południową, wybudowali Niemcy jeszcze w latach 30. XX wieku. Stanowiła ona fragment autostrady Berlin – Wrocław.

Autostrada Wrocław - Berlin - początki przygotowań do prac

Przypomnijmy, że w listopadzie 2004 roku rozpoczęty został pierwszy etap dostosowywania drogi krajowej nr 18 do parametrów przyszłej autostrady A18. Do istniejącej drogi dobudowana została równoległa, jezdnia północna, którą oddano do użytku w 2006 roku.

Obecnie na 70 kilometrowym odcinku trasy od Olszyny (przejście graniczne w województwie lubuskim) do Golnic na Dolnym Śląsku, trwają prace, które mają na celu dostosowanie przyszłej do parametrów autostrady i obowiązujących standardów sieci drogowej Unii Europejskiej. Prace podzielono na 4 odcinki, 3 znajdują się w województwie lubuskim i jeden (liczący ponad 21 kilometrów) na Dolnym Śląsku.

Tak powstaje autostrada Wrocław - Berlin. Rzeka kruszonego betonu po rozbiórce [ZDJĘCIA]

Za prace na dolnośląskim odcinku odpowiada Kobylarnia SA jako lider konsorcjum.

Ta inwestycja stanowi drugi etap budowy autostrady A18. Pierwszym była wspomniana już budowa jezdni północnej w latach 2004-2006. W ramach prowadzonych teraz prac przewidziano rozbiórkę istniejącej nawierzchni betonowej jezdni południowej, jej poszerzenie i odtworzenie konstrukcji jezdni o nawierzchni z betonu cementowego. Co ważne, beton z rozbiórki również zostanie wykorzystany. Zostanie z niego zbudowana warstwa podbudowy betonowej.

Całość prac nad przebudową drogi krajowej nr 18 do autostrady A18 ma się zakończyć w 2023 roku.

Przebudowa drogi krajowej nr 18 do klasy autostrady A18 na terenie Dolnego Śląska: Golnice - granica województwa. Prace wykonywane podczas wakacji 2021

Tak powstaje autostrada Wrocław - Berlin. Rzeka kruszonego b...

od 12 lat
Wideo

Niedzielne uroczystości odpustowe ku czci św. Wojciecha w Gnieźnie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Tak powstaje autostrada Wrocław - Berlin. Rzeka kruszonego betonu po rozbiórce [ZDJĘCIA] - Gazeta Wrocławska

Komentarze 8

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
Nie ruszajcie tego zabytku barbarzyńcy! Wybudujcie obok nową drogę po 3 pasy w każdym kierunku.
W
Wesk
5 września, 23:22, inaczej się nie da:

Tam są dwie szkoły jazdy albo do 70 km/h albo powyżej 140 km/h

Nie tylko tam, niestety.

G
Gość
Droga jak droga, ale kolejna za którą trzeba będzie płacić...
R
Rafa
5 września, 22:30, Rafał:

Ta droga to skandal

6 września, 00:17, Gość:

Znam takich narodowców z ONR, którzy jeździli tam w ramach pielgrzymki. Droga, którą jeździł ich idol "88"

NO to fajnie ,że znasz.

G
Gość
5 września, 22:30, Rafał:

Ta droga to skandal

Znam takich narodowców z ONR, którzy jeździli tam w ramach pielgrzymki. Droga, którą jeździł ich idol "88"

i
inaczej się nie da
Tam są dwie szkoły jazdy albo do 70 km/h albo powyżej 140 km/h
P
Pisuar
Konserwator zabytków wydał zgodę ?? Przecież to zabytek klasy "zero" :) :)
R
Rafał
Ta droga to skandal
Wróć na i.pl Portal i.pl