Tą drogą pojedziemy już po wakacjach! Najnowsze zdjęcia lotnicze z budowy zakopianki wywołują zachwyt [GALERIA]

Tomasz Mateusiak
Tomasz Mateusiak
Budowa zakopianki. Zobacz najnowsze zdjęcia z budowy ekspresowego odcinka tej górskiej trasy!
Budowa zakopianki. Zobacz najnowsze zdjęcia z budowy ekspresowego odcinka tej górskiej trasy!
Budowa zakopianki trwa w najlepsze! 88 procent - na tyle zdaniem Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad o/w Krakowie zaawansowany jest obecnie jeden z budowanych odcinków ekspresowej zakopianki pomiędzy Lubniem a Rabką - Zdrój. Chodzi o wznoszoną przez włoską firmę Salini trasę od południowego wylotu tunelu pod górą Luboń do Rabki. Wg. zapewnień drogowców (którzy wcześniej już jednak dwa razy przesuwali termin otwarcia tej szosy) nową drogą pojedziemy w tym miejscu już we wrześniu.

Przejdź do galerii i zobacz najnowsze zdjęcia lotnicze z budowanej trasy!

Nieco gorzej sytuacja wygląda na odcinku pomiędzy Lubniem, a północnym wlotem do budowanego tunelu (w Naprawie). Tu wg szacunków GDDKiA zaawansowanie prac sięga "tylko" 75 procent. "Tylko" bo odcinek budowany przez polsko-ukraińskie konsorcjum ma być gotowy w listopadzie.

Czy jest więc możliwe by w ciągu pięciu miesięcy wykonać pozostałe 25 procent wszystkich prac i uzyskać na drogę pozwolenia? Inżynierowie przekonują, że tak!

Dopiero w 2021 roku będzie natomiast gotowy 2 kilometrowy tunel pod górą Luboń Wielki, który zepnie wymienione wcześniej odcinki zakopianki w jedną całość.

To oznaczałoby, ze zachowany zostanie początkowy termin oddania inwestycji mimo, że dotychczas nie rozpoczęło się kopanie nitki prawej tunelu od strony południowej. Wcześniej trzeba było bowiem zniwelować istniejące tu osuwisko metodą tz. "palowania".

Wizualizacje nowych odcinków zakopianki

- Palowanie przy portalu południowym tuneli na budowanej S7 odcinku Naprawa Skomielna Biała stanowiło jednocześnie konstrukcję budynku wentylatorowni i zabezpieczenie osuwiska zakończyło się w czerwcu - mówi Jan Krynicki, rzecznik prasowy
Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad - Trwają prace konstrukcyjne budynku, w tym stropów. Po zakończeniu tego etapu budowy rozpocznie się drążenie metodą podstropową pod budynkiem wentylatorowni. W lipcu rozpocznie się drążenie poprzecznego przejścia pomiędzy drążoną już od południa nitką prawą a nie drążoną jeszcze nitką lewą. W momencie dotarcia do miejsca, w których będzie nitka prawa tunelu od południa rozpocznie się jednoczesne drążenie w kierunku południowy i północnym.\

Obecnie prawa nitka tunelu od strony północnej wydrążona jest na długości 1,1 km wraz z wykonaniem obudowy tymczasowej. Prawa nitka tunelu od strony południowej wydrążona jest wraz z wykonaniem obudowy tymczasowej na długości 291 m. Spotkanie się ekip drążących tą nitkę tunelu spodziewane jest w październiku 2019 r. Lewa nitka tunelu od strony północnej wydrążona jest wraz z wykonaniem obudowy tymczasowej na długości 1,02 km.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na i.pl Portal i.pl