Symulacja śmiertelnego wypadku z Mostu Dębnickiego w wyniku, którego zginęło czterech mężczyzn 30.07.2023

Aleksandra Łabędź
Aleksandra Łabędź
fot. screen Youtube
Na kanale YouTube - "Bitwy Drogowe" pojawiła się szczegółowa analiza tragicznego wypadku, do którego doszło w nocy 15 lipca w okolicach Mostu Dębnickiego. W jego wyniku śmierć poniosło czterech młodych mężczyzn w wieku od 20 do 24 lat. Autorami filmu są właściciele firmy Crashlab, która zajmuje się m. in. oględzinami miejsc zdarzeń drogowych. Eksperci w blisko 15 minutowym filmie starają się wyjaśnić, w jaki sposób doszło do wypadku, który wstrząsnął całym miastem. Przypominamy jednak, że w sprawie wypadku prokuratura cały czas prowadzi śledztwo.

Autorzy filmu opublikowanego kilkanaście godzin temu na kanale YouTube przeprowadzili szczegółową analizę zapisu materiału z kamer monitoringu miejskiego, a także przeprowadzili oględziny miejsca - czyli okolice Mostu Dębnickiego, a także stworzyli symulację przebiegu wypadku.

- Odcinek zrealizowano na bazie dostępnych materiałów w Internecie oraz przeprowadzonych oględzin na miejscu zdarzenia drogowego. Ze względu na brak dostępu do oficjalnej dokumentacji, przeprowadzona analiza oparta jest na bazie własnych ustaleń - informują autorzy filmu.

W zamieszczonym filmie dokonano analizy drogi, którą poruszał się kierujący żółtym renault megan począwszy od Alei Mickiewicza przez Aleję Krasińskiego, aż do Mostu Dębnickiego, gdzie samochód uderzył w mur oporowy znajdujący się bulwarach nadwiślańskich.

Zdaniem autorów filmu, kluczowa w wypadku była prędkość samochodu, która była zawrotna i uniemożliwiła wykonywanie bezpiecznych manewrów na drodze. Jak już podawano wcześniej, Patryk P. jechał z prędkością ponad 140 km/h - 150 km/h w terenie, gdzie obowiązuje ograniczenie do 40 km/h.

- Oczywiście z uwagi na prędkość jaką posiadał ten samochód w chwili opuszczenia jezdni hamowanie było w oczywisty sposób nieskuteczne i w dalszej fazie przemieszczania się samochód utracił kontakt z podłożem z uwagi na schody, które znajdowały się poniżej tego tzw. poziomu O, którym poruszał się pierwotnie pojazd, a następnie wystąpiła faza lotu i kontakt pojazdu z podłożem nastąpił kilka metrów przed murem oporowym. Samochód w trakcie lotu obracał się wokół osi podłużnej, co skutkowało uderzeniem dachem o krawędź muru oporowego - opisują autorzy filmu.

Ponadto kierujący żółtym renault megane był pod wpływem alkoholu. Badanie toksykologiczne potwierdziło zawartość 2,3 promila alkoholu w jego krwi. Pod wpływem alkoholu byli także dwaj pasażerowie, którzy zginęli w wypadku.

Alkohol to największe zagrożenie nad wodą

od 16 lat

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo

Komentarze 14

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

e
eh ..
Pruł 160/h jak nic!

Przy 100h/120h raczej dałby radę
T
Tehnikoznafca
Kto pozwolił odblokować mocowo takie 4 drzwiowe kombi. Takie nadwozie to jest do wozenia kartofli cementu lub rodziny do sklepu
R
Rex
Ciekawe czy sprawdzili uszkodzenia muru. To jest, zdaje się część wału Wisły. Żeby przy najbliższej wysokiej wodzie nie było, że pęknie
O
Olo
Ebnął to ebnął. Na wuj drążyć
E
Eryk
Wóda....po co dalej....
R
Robert
Wystarczy analiza od miejsca chlania wódy do momentu wejścia za kierownicę pojazdu...... Reszta zbyteczna
H
Helmut
Gdyby wjechał na most, to mógł kogoś kto jechałby prawidłowo przez most od strony Matecznego, zabić. Skończyło się na tych, co byli w tym żółtym autku.
S
Sierżant
Tutaj przyczyna wypadku:

https://www.youtube.com/watch?v=7gdzO-HR5e4
L
Loki
Symulacja jest niekompletna!!!.

Brakuje początku.!!!, jak wlewają w siebie "peszkówke" 😁
a
alex
Wygląda, jakby kierujący prowadził auto "na pamięć".

A, że w pamięci nie było zwężenia na moście, czyli dosyć ciasny zakręt, to skończyło sią jak skończyło.
R
Racjonalny
29 lipca, 13:48, Racjonalny:

„Patryk P. jechał z prędkością ponad 140 km/h - 150 km/h w terenie, gdzie obowiązuje ograniczenie do 40 km/h.”

Wprawdzie gdzieś na czeropasmówce jakiejś trudno oceniać taką prędkość jako „zawrotną” — ale tak sobie „kitować” w Alejach to faktycznie gruba przesada, nawet gdy pusto.

29 lipca, 14:16, Świadek:

https://www.youtube.com/watch?v=7gdzO-HR5e4

Czyli „wyniósł z domu” określone wzorce…

Ś
Świadek
29 lipca, 13:48, Racjonalny:

„Patryk P. jechał z prędkością ponad 140 km/h - 150 km/h w terenie, gdzie obowiązuje ograniczenie do 40 km/h.”

Wprawdzie gdzieś na czeropasmówce jakiejś trudno oceniać taką prędkość jako „zawrotną” — ale tak sobie „kitować” w Alejach to faktycznie gruba przesada, nawet gdy pusto.

https://www.youtube.com/watch?v=7gdzO-HR5e4

Ś
Świadek
29 lipca, 13:48, Racjonalny:

„Patryk P. jechał z prędkością ponad 140 km/h - 150 km/h w terenie, gdzie obowiązuje ograniczenie do 40 km/h.”

Wprawdzie gdzieś na czeropasmówce jakiejś trudno oceniać taką prędkość jako „zawrotną” — ale tak sobie „kitować” w Alejach to faktycznie gruba przesada, nawet gdy pusto.

https://www.youtube.com/watch?v=7gdzO-HR5e4

R
Racjonalny
„Patryk P. jechał z prędkością ponad 140 km/h - 150 km/h w terenie, gdzie obowiązuje ograniczenie do 40 km/h.”

Wprawdzie gdzieś na czeropasmówce jakiejś trudno oceniać taką prędkość jako „zawrotną” — ale tak sobie „kitować” w Alejach to faktycznie gruba przesada, nawet gdy pusto.
Wróć na i.pl Portal i.pl