Sukces wykorzystania sztucznej inteligencji w ocenie szkód. PZU wdrożył technologię Tractable

red.
fot. pixabay.com
PZU ogłosił, że wykorzystuje sztuczną inteligencję, aby udoskonalić proces oceniania szkód komunikacyjnych ubezpieczanych w Polsce pojazdów. Wdrażanie technologii dostarczonej przez Tractable trwało od 2018 roku.

Pierwszy polski ubezpieczyciel wdrożył sztuczną inteligencję do analizy szkód pojazdów

PZU zakończył wdrożenie rozwiązania opartego o sztuczną inteligencję, umożliwiającego błyskawiczną obsługę szkód w ubezpieczeniach komunikacyjnych. Dzięki współpracy z Tractable, AI wykorzystano do likwidacji, jak dotąd, ponad 150 000 zgłoszeń, co stanowi 1/3 rocznego wolumenu o wartości 1,3 mld PLN. Zastosowane rozwiązanie znacznie usprawniło obsługę szkód, skracając czas oczekiwania na naprawę pojazdu.

– Cieszę się, że wraz z Tractable udało nam się wdrożyć innowacyjną technologię komputerowego rozpoznawania obrazów. Dzięki temu likwidacja szkód dla naszych klientów przebiega szybciej i efektywniej. Jesteśmy zadowoleni nie tylko z sukcesu programu, ale także z faktu, że jako pierwszy ubezpieczyciel w Polsce wdrożyliśmy tę unikalną technologię na taką skalę we współpracy z jedną z czołowych brytyjskich spółek technologicznych. W PZU jesteśmy głęboko przekonani, że współpraca z najlepszymi startupami ubezpieczeniowymi owocuje pozytywną transformacją w naszej firmie. Pozostajemy otwarci na współpracę z młodymi technologicznymi firmami z całego świata – powiedział Marcin Kurczab, dyrektor ds. innowacji PZU, który odpowiada za współpracę ze startupami.

PZU obsługuje rocznie blisko 500 000 szkód komunikacyjnych. Wcześniej, największy polski ubezpieczyciel był w stanie przeprowadzić szczegółową ocenę około 20 proc. szkód (pozostałe 80 procent zatwierdzono za pomocą uproszczonej kontroli).

Sztuczna inteligencja Tractable obsłużyła z kolei ponad 1 mld szkód komunikacyjnych dla czołowych ubezpieczycieli na świecie, w tym dla Ageas UK, Covéa, największego ubezpieczyciela samochodowego na rynku francuskim oraz dla Tokio Marine, największego ubezpieczyciela pojazdów w Japonii.

– Wspaniale widzieć, jak PZU, jedna z najważniejszych spółek w Polsce, wdraża nasze nowoczesne rozwiązanie na wielką skalę. To pokazuje otwartość spółki na innowacje i sytuuje PZU wśród najbardziej zaawansowanych ubezpieczycieli na świecie. Nasze rozwiązanie daje PZU kontrolę nad 100% napraw i szkód, wszystko w czasie rzeczywistym, dzięki szybkości i zasięgowi sztucznej inteligencji – zaznaczył Adrien Cohen, współzałożyciel i prezes Tractable.

Ekspresowa ocena szkody

Rozwiązania sztucznej inteligencji oferowane przez firmę technologiczną Tractable umożliwiają weryfikację w czasie rzeczywistym niemal wszystkich szkód komunikacyjnych obsługiwanych przez PZU.

Sztuczna inteligencja Tractable wykorzystuje algorytmy uczenia maszynowego i jest przeszkolona na milionach zdjęć i ludzkich decyzji dotyczących napraw z wcześniejszych wypadków. Technologię tę można stosować na całym świecie, do każdego pojazdu osobowego. Sztuczna inteligencja pozwala ubezpieczycielom oszacować uszkodzenia pojazdu, przesyła zalecane metody naprawy oraz kieruje procesem zarządzania roszczeniami – wszystko to zapewnia jak najszybsze rozpatrzenie i rozstrzygnięcie każdego roszczenia. System jest nieustannie udoskonalany, ponieważ coraz więcej ubezpieczycieli i warsztatów korzysta z tego rozwiązania.

Rossmann będzie miał silną konkurencję

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie