Sponsorzy sportu są pozytywnie kojarzeni przez klientów

oprac. Maja Piotrowska AIP
Wojciech Matusik
Udostępnij:
Aż 53 proc. badanych twierdzi, że sponsoring sportu przez daną firmę, wpływa na to, że korzystniej oceniają daną markę. Wzrósł też odsetek osób, które chętniej skorzystałyby z danych produktów, lub usług firm, które angażują się w promowanie sportu.

W ciągu ostatnich 10 lat o 19 punktów procentowych wzrósł odsetek osób, które twierdzą, że sponsoring ma pozytywny wpływ na rozwój polskiego sportu – wynika z badania Sponsoring Monitor ARC Rynek i Opinia. – Z porównania wyników naszych badań wyraźnie widać, że polscy konsumenci coraz lepiej rozumieją ideę sponsoringu. O ile kiedyś wielu z nich postrzegało sponsoring tylko w kategoriach promocyjnych i reklamowych, o tyle obecnie w większym stopniu dostrzegają niewątpliwie pozytywny wpływ sponsoringu na rozwój sportu. Główną zasadą sponsoringu jest czerpanie korzyści zarówno przez sponsora jak i sponsorowanego. W przypadku sponsoringu sportowego niewątpliwymi beneficjentami są również kibice, którzy dzięki temu mogą śledzić rozgrywki na coraz wyższym poziomie i w coraz lepszych warunkach – komentuje dr Adam Czarnecki z ARC Rynek i Opinia.

W porównaniu do 2007 roku, w 2017 roku aż o 21 proc. więcej osób korzystnie ocenia sponsoring sportu (83 proc. w 2017, 62 proc. w 2007). Nieznacznie zwiększył się za to odsetek osób, które chętniej skorzystałyby z danego produktów lub usług film, zaangażowanych w sponsoring sportu. Wzrost sięgnął jedynie 4 proc ( z 23 proc. w 2007 roku do 27 proc. w 2017 roku).

Obecnie najbardziej znanymi sponsorami sportu są: Orlen, Adidas, Nike, Coca-Cola oraz Plus, który w tym roku minimalnie wyprzedził w tej kategorii firmę Orange.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej PolskaTimes
Dodaj ogłoszenie