Sondaż: 57 proc. Polaków popiera działania stopujące nielegalną imigrację

OPRAC.:
Tomasz Dereszyński
Tomasz Dereszyński
Wideo
od 16 lat
57 proc. Polaków popiera działania stopujące nielegalną imigrację, w tym 37 proc. opowiada się za odsyłaniem imigrantów z powrotem do krajów, z których przybyli. Działania związane z pozwoleniem na pobyt nielegalnych imigrantów popiera 17 proc. badanych - wynika z sondażu zrealizowanego przez pracownię Social Changes na zlecenie portalu wPolityce.pl.
Około 130 tysięcy migrantów przybyło w tym roku drogą morską do Włoch. To dwa razy więcej niż w tym samym okresie w 2022 r.
Około 130 tysięcy migrantów przybyło w tym roku drogą morską do Włoch. To dwa razy więcej niż w tym samym okresie w 2022 r. Nicola Marfisi/AGF/SIPA/SIPA/East News

Respondenci odpowiadali na pytanie "co Pani/Pana zdaniem należy zrobić z imigrantami, którzy docierają z Afryki do Europy, np. na włoską wyspę Lampedusa"?

Jak wynika z badania pracowni Social Changes, zrealizowanego na zlecenie portalu wPolityce.pl, 57 proc. badanych wybrało jedną z dwóch odpowiedzi - "nie zezwalać na pobyt i odsyłać z powrotem do krajów, z których przybyli" (37 proc.), "nie dopuszczać do przekraczania granic Unii Europejskiej" (20 proc.).

W opinii 17 proc. badanych imigrantom "należy zezwalać na pobyt, ale tylko na terenie kraju, do którego przybyli" (4 proc.) lub "zezwalać na pobyt i rozdzielać pomiędzy kraje członkowskie Unii Europejskiej" (13 proc.). Odpowiedź "trudno powiedzieć" wybrało 26 proc. respondentów.

Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź Portal i.pl codziennie. Obserwuj i.pl!

Największe poparcie dla dwóch pierwszych odpowiedzi odnośnie braku zezwolenia na pobyt, odsyłania nielegalnych imigrantów z powrotem oraz nie dopuszczania do przekraczania granic jest wśród wyborców Prawa i Sprawiedliwości (83 proc.), następnie Konfederacji (76 proc.), Polski 2050 (55 proc.) i Koalicji Obywatelskiej (44 proc.).

Z kolei działania związane z pozwoleniem na pobyt dla nielegalnych imigrantów największe poparcie znajdują wśród wyborców KO (30 proc.), Polski 2050 (27 proc.), Konfederacji (12 proc.) i PiS (8 proc.).

Badanie zostało zrealizowane metodą CAWI (Computer Assisted Web Interview) w dniach od 22 do 25 września 2023 roku na panelu internetowym na ogólnopolskiej, reprezentatywnej (pod względem: płci, wieku, wielkości miejsca zamieszkania) próbie Polaków. W badaniu wzięło udział N=1052 osób.).

O sytuacji na wyspie Lampedusa czytaj też na portalu TVP Info.

Źródło:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze 27

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

P
Paweł
30 września, 8:07, Rzól:

Popieramy także zaprzestanie robienia wałków na wizach i rozliczenie zamieszanych w to polityków. To też załatwicie? Bo na razie nie rozliczyliście nawet nikogo z opozycji.

30 września, 08:34, Biedna:

Bo nie mieli za co rozliczyć opozycję!

Oj mieli tylko nie tego nie zrobi niestety.

P
Paweł
30 września, 9:10, .:

Migracje i wędrówki ludów są naturalnym procesem.

Nasz gatunek pochodzi z Afryki, nasza rasa ze stepów środziemnomorskich, duża część narodu z Kresów.

Mojżesz też był imigrantem.

38 milionów Polaków w Polsce - 20 milionów Polaków na świecie.

50% wszystkich bezdomnych w Berlinie to Polacy.

My Polacy i Polska - nie jesteśmy celem aktualnych migracji tylko próbujemy być przeszkodą ponieważ np Sy[wulgaryzm]czycy są dla Polaków konkurencją.

My Polacy i Polska - nie jesteśmy kategorią w której są np Niemcy, Szwecja czy Francja. Jesteśmy równi Syrii, Somali czy Afganistanowi.

Byliśmy, jesteśmy i będziemy rezerwuarem taniej siły roboczej w pierwszym pokoleniu emigrantów, a w kolejnych - ubogaceniem puli genetycznej.

30 września, 9:18, Donek:

Ubogacony🤣🤣🤣 palant jedź gdzie twoje korzeńie

30 września, 9:36, .:

A Ty zawracaj kijem Wisłę.

Migracja nie jest ani zła ani dobra - to po prostu fakt który występował, występuje i występować będzie.

Rzym, Bizancjum i wiele innych imperiów oraz całkiem małych państw i zapomnianych kultur - powstały, rozwinęły się, upadły, a na ich miejscu powstały inne kraje.

30 września, 10:55, Marek:

I niby dlatego mam się zgodzić na to, że Europa będzie czarna ? Najlepiej nic nie robic ,a potem przyjść na gotowe.

30 września, 13:55, .:

Nie ma znaczenia to czy Ty się godzisz na to czy nie.

To są zjawiska historyczne o globalnej skali, na które jednostki, czy nawet grupy ludzi nie mają wpływu.

Współczynnik dzietności:

Polska 1,3

Europa 1,5

Afryka ok 6 (w zależności od kraju)

Nawet gdybyśmy już dziś zaczęli się znowu rozmnażać - nie powstrzymamy tego procesu nie mówiąc o jego odwróceniu.

Po co nam banda nierobów i przestępców? Żeby mieć takie problemy jak w Italii, Niemczech, Francji, krajach Beneluksu czy może w Szwecji, która sobie nie radzi?

J
Jan.
Pewien Trojan, mową śliczny - p-ruskim planom idylliczny,

„sławą” ognia nostalgiczny - nacją, historycznie notoryczny,

Odry rtęcią, głodem - „chwałę” Niemców słodzi „miodem”

- Polskę „broni” bez-granicznie - Polakom… na szkodę?
P
PI Grembowicz
Antypolska lewica komuna esbecja opozycja... wręcz przeciwnie!
.
30 września, 9:10, .:

Migracje i wędrówki ludów są naturalnym procesem.

Nasz gatunek pochodzi z Afryki, nasza rasa ze stepów środziemnomorskich, duża część narodu z Kresów.

Mojżesz też był imigrantem.

38 milionów Polaków w Polsce - 20 milionów Polaków na świecie.

50% wszystkich bezdomnych w Berlinie to Polacy.

My Polacy i Polska - nie jesteśmy celem aktualnych migracji tylko próbujemy być przeszkodą ponieważ np Sy[wulgaryzm]czycy są dla Polaków konkurencją.

My Polacy i Polska - nie jesteśmy kategorią w której są np Niemcy, Szwecja czy Francja. Jesteśmy równi Syrii, Somali czy Afganistanowi.

Byliśmy, jesteśmy i będziemy rezerwuarem taniej siły roboczej w pierwszym pokoleniu emigrantów, a w kolejnych - ubogaceniem puli genetycznej.

30 września, 9:18, Donek:

Ubogacony🤣🤣🤣 palant jedź gdzie twoje korzeńie

30 września, 9:36, .:

A Ty zawracaj kijem Wisłę.

Migracja nie jest ani zła ani dobra - to po prostu fakt który występował, występuje i występować będzie.

Rzym, Bizancjum i wiele innych imperiów oraz całkiem małych państw i zapomnianych kultur - powstały, rozwinęły się, upadły, a na ich miejscu powstały inne kraje.

30 września, 10:55, Marek:

I niby dlatego mam się zgodzić na to, że Europa będzie czarna ? Najlepiej nic nie robic ,a potem przyjść na gotowe.

Nie ma znaczenia to czy Ty się godzisz na to czy nie.

To są zjawiska historyczne o globalnej skali, na które jednostki, czy nawet grupy ludzi nie mają wpływu.

Współczynnik dzietności:

Polska 1,3

Europa 1,5

Afryka ok 6 (w zależności od kraju)

Nawet gdybyśmy już dziś zaczęli się znowu rozmnażać - nie powstrzymamy tego procesu nie mówiąc o jego odwróceniu.

p
precz
Po co tu czarni? Tu banany nie rosną. To roszczeniowa nacja - nie wpuszczać ich. Na filmie z yt (tagi: upiory Niger) mieszkają na zrujnowanych osiedlach skażonych uranem, chcą się mnożyć, a o wszystko mają pretensje do Francji. W 1985 r. 6 mln Nige[wulgaryzm]czyków, obecnie 25 mln, prognozy bez zmian, co 20 lat 100% tam przyrastu populacji! Gatunek inwazyjny.
B
Bezwstydny
Przewodniczący wydelegowany do kraju to znowu zaczęły się dziać dziwne rzeczy, wojny medialne, sianie kłamstw oraz szukanie winnych.
M
Marek
30 września, 7:56, Rsz:

Cała Afryka przyjedzie do Europy? Co wtedy?

Wtedy dojdzie do walk co już w miniaturze obserwujemy (np. Szwecja, niemcy, USA), a jak już będzie bardzo źle zostaniemy uratowani poprzez wyprowadzenie wojska na ulice i ograniczenie swobód obywatelskich, praw konstytucyjny ( podobnie jak w pandemii, stanie wojennym). A na sam koniec dowiemy się kto tym wszystkim steruje.

M
Miki
30 września, 11:01, Marek:

Dziwię się naszemu rządowi, że toleruje różnej maści "fundacje", które są sponsorowane przez nieznane źródła lub oficjalnie kapitał zachodni. Mało tego fundacje te otrzymują dotacje na swoją działalność. Np.taka fundacja o Polsko brzmiącej nazwie "Batorego" warto zobaczyć czym się zajmuje i kto ją sponsoruje. Raz na zawsze zabronić finansowania zagranicznego jak również dotowania. Jak powstają niech się utrzymują ze składek członków i dotacji od Polskich obywateli. Jak to się stanie gwarantuję, że zniknie masa obecnych problemów.

Masz całkowitą rację Zgadzam się z tobą że rząd robi za mało albo w ogóle żeby zrobić porządek w tym kraju a powinien zrobić następujące rzeczy porządną kontrolę w urzędach miasta takich jak Inowrocław Poznań Gdańsk Wrocław tam gdzie zasiedziała się opozycja i robi różnego rodzaju przekręty a największe chyba w Warszawie i Gdańsku Następną rzeczą powinna przeprowadzić porządną reformę sądową taką jak jest w innych krajach zero polityki w sądzie wywalić nas bicy pysk przynajmniej 100 sędziów którzy wydawali śmieszne i tendencyjne wyroki oraz występowali na wiecach politycznych przeprowadzić w końcu ustawę medialną żeby nie było tak co jest niedopuszczalne w innych państwach Europy żeby w Polsce działały media fundowane i opłacane przez inne rządy i agencje żeby działały na szkodę państwa polskiego oraz demokratycznie wybranego rządu chcąc zrobić niepokoje i zestabilizować państwo No i w końcu masz rację Te wszystkie fundacje lewe które nie wy są polskie ale siedzimy mają za granicą i są przez nich fundowane też powinno się wywalić na zbity pysk z Polski i wtedy będzie dobrze spokojnie i normalnie a ja bym jeszcze dodał od siebie żeby pozbawić obywatelstwa polskiego tych Polaków którzy właśnie działają na szkodę państwa jak niektórzy europosłowie czy na przykład pani Holland

M
Marek
Ci co chcą migrantów w większości przypadków mieszkają w domach prywatnych lub wydzielonych osiedlach. Żądna z tych osób nie finansowała by migranta za swoją kasę tylko za państwową. Jeżeli tak bardzo im zależy niech okażą "serce" i zaproszą na swój koszt.. i odpowiedzialność. Państwo Polskie powinno dla tych ludzi wprowadzić taką możliwość "pomocy" biednym migrantom.
O
Oko
Kretynizm polityków opozycji polega na tym że o niej fałszują w sposób bardzo śmieszny dane odnośnie emigrantów wychodzi z tego że do Polski przez granicę z Białorusi przechodzi więcej emigrantów niż do Włoch Hiszpanii i Grecji przez Morze Śródziemne co jest kompletnym absurdem ale nasza opozycja myśli że Polacy są tak głupi i te wszystkie cyferki łykają głupota opozycji może się tylko porównywać z głupotą niemiecką i rosyjską
M
Marek
Dziwię się naszemu rządowi, że toleruje różnej maści "fundacje", które są sponsorowane przez nieznane źródła lub oficjalnie kapitał zachodni. Mało tego fundacje te otrzymują dotacje na swoją działalność. Np.taka fundacja o Polsko brzmiącej nazwie "Batorego" warto zobaczyć czym się zajmuje i kto ją sponsoruje. Raz na zawsze zabronić finansowania zagranicznego jak również dotowania. Jak powstają niech się utrzymują ze składek członków i dotacji od Polskich obywateli. Jak to się stanie gwarantuję, że zniknie masa obecnych problemów.
M
Marek
30 września, 9:10, .:

Migracje i wędrówki ludów są naturalnym procesem.

Nasz gatunek pochodzi z Afryki, nasza rasa ze stepów środziemnomorskich, duża część narodu z Kresów.

Mojżesz też był imigrantem.

38 milionów Polaków w Polsce - 20 milionów Polaków na świecie.

50% wszystkich bezdomnych w Berlinie to Polacy.

My Polacy i Polska - nie jesteśmy celem aktualnych migracji tylko próbujemy być przeszkodą ponieważ np Sy[wulgaryzm]czycy są dla Polaków konkurencją.

My Polacy i Polska - nie jesteśmy kategorią w której są np Niemcy, Szwecja czy Francja. Jesteśmy równi Syrii, Somali czy Afganistanowi.

Byliśmy, jesteśmy i będziemy rezerwuarem taniej siły roboczej w pierwszym pokoleniu emigrantów, a w kolejnych - ubogaceniem puli genetycznej.

30 września, 9:18, Donek:

Ubogacony🤣🤣🤣 palant jedź gdzie twoje korzeńie

30 września, 9:36, .:

A Ty zawracaj kijem Wisłę.

Migracja nie jest ani zła ani dobra - to po prostu fakt który występował, występuje i występować będzie.

Rzym, Bizancjum i wiele innych imperiów oraz całkiem małych państw i zapomnianych kultur - powstały, rozwinęły się, upadły, a na ich miejscu powstały inne kraje.

I niby dlatego mam się zgodzić na to, że Europa będzie czarna ? Najlepiej nic nie robic ,a potem przyjść na gotowe.

M
Marek
30 września, 9:46, tu mowi

Nie wierzę, że jesteś Polakiem. Stawiam na trolla. Mało kto ma tak nasrane w głowie.

B
Banteki
Kiedy referendum o WYDALENIU wszystkich ukropow tam skąd przybyli?

To by były jaja, jakby dostali 3 godziny na spakowanie i wypad.
Wróć na i.pl Portal i.pl