„Sobota dla Polski” już za nami. Moda na polskie produkty rozpoczęta!

Materiał informacyjny Wybieram 590
W ostatni weekend wielu Polaków wybrało się na przedświąteczne zakupy. Część z nich świadomie wybierała tego dnia krajowe produkty, wspierając rozwój polskiej gospodarki. Wszystko w ramach akcji #sobotadlaPolski, organizowanej jako cześć kampanii społecznej „Wybieram 590 – sobota dla Polski”.

Zbliżające się święta Bożego Narodzenia to wyjątkowy okres dla wielu z nas – dają one możliwość spędzenia czasu z najbliższymi oraz sprawienia im radości poprzez zakup wymarzonych prezentów. Większość z nas lubi święta i nie zamierza na nich oszczędzać. Jak wynika z raportu Barometr Providenta, w tym roku rodziny z dziećmi wydadzą na ich organizację ponad 2 tysiące złotych. To dużo, ale wiele z tych środków, zamiast wrócić do polskiej gospodarki, wesprze zagraniczny kapitał. Potrzebę edukacji i zmian nawyków konsumenckich dostrzegli organizatorzy inicjatywy „Wybieram 590 – Sobota dla Polski”. Przez kilka ostatnich tygodni zachęcali rodaków, żeby w sobotę 7 grudnia podczas zakupów zwracać uwagę na pochodzenie produktów i wybierać krajowe towary oraz usługi.

Trwająca od dłuższego czasu Kampania społeczna „Wybieram 590 – sobota dla Polski” jest wspierana przez znanych aktorów i przedstawicieli świata mediów, m.in. Joannę Jabłczyńską, Annę Popek, Macieja Kurzajewskiego czy Jacka Lenartowicza. W ramach inicjatywy odbyła się akcja #sobotadlaPolski, która przypadła na dzień 7 grudnia.

- Inspirujemy do kupowania produktów, których kod kreskowy zaczyna się od cyfr 590. W większości przypadków są to towary wyprodukowane w Polsce lub związane z naszym rynkiem. Chcąc mieć pełną gwarancję polskiego pochodzenia towaru, warto dodatkowo sprawdzić nazwę i miejsce jego produkcji. Tylko wtedy zyskamy pewność, że jest to w pełni krajowy produkt, a poprzez jego zakup wspieramy naszą gospodarkę – przekonuje Artur Niewrzędowski, jeden z pomysłodawców projektu „Wybieram 590 – sobota dla Polski”.

Pozyskane w ten sposób środki mogą być znaczące w skali całej rodzimej gospodarki. Jak wynika z raportu przeprowadzonego na potrzeby kampanii w przypadku towarów wytwarzanych w Polsce, przez firmy z polskim kapitałem – z każdej złotówki wydanej na dany produkt do krajowej gospodarki wróci aż 79 groszy. W przypadku produktów zagranicznych, ale produkowanych w Polsce kwota ta wyniesie 76 groszy. Natomiast dla produktów w pełni

zagranicznych – wytwarzanych za granicą, przez firmę zagraniczną – z każdej złotówki pozostanie w Polsce jedynie 25 groszy.

Jeśli powyższe dane zestawimy z poziomem konsumpcji z zeszłego roku, to okazuje się, że gdyby polscy konsumenci wydawali o 1 proc. więcej na polskie produkty, w polskiej gospodarce zostawałoby dodatkowo 6,6 mld zł rocznie.

Poza znanymi aktorami i przedstawicielami mediów, w promocję sobotniej akcji zaangażowały się największe polskie przedsiębiorstwa, m.in. PKN Orlen. - Aż 85% naszego asortymentu są to polskie produkty, wyprodukowane w Polsce. Jest to zgodne z trendami i wynika z potrzeb naszych klientów. Obecnie 87% ludzi w Polsce woli wybierać polskie produkty i dbamy o to, by produkty polskie na naszych stacjach były obecne. Nasz segment detalu powiększa się, współpraca z polskimi producentami się zacieśnia. Uważam, że współpraca z polskimi firmami napędza polską gospodarkę - powiedziała Patrycja Klarecka, członek zarządu PKN Orlen ds. sprzedaży detalicznej.

Do zmiany nawyków konsumpcyjnych zachęcać będą plakaty w wybranych placówkach Poczty Polskiej. W kampanię zaangażowała się także Grupa Cedrob – największy polski producent mięsa drobiowego. W sieci sklepów Lewiatan emitowana będzie reklama w radiowęźle. Na potrzeby kampanii powstały specjalna animacja oraz spot promocyjny z udziałem gwiazd małego i dużego ekranu.

W projekt zaangażowały się również inne firmy oraz rodzime sieci sklepów, które dzięki spójnej identyfikacji i hashtagowi w mediach społecznościowych (#wybieram590 i #sobotadlaPolski) zyskają możliwość zakomunikowania swojego udziału w akcji i promowania dnia z polskimi produktami i usługami. Swoje poparcie dla kampanii wyraził również premier Mateusz Morawiecki. - Kupowanie polskich produktów to najprostszy sposób na wsparcie polskiej gospodarki - napisał na Twitterze. Dodał, że patriotyzm gospodarczy jest istotnym ogniwem rozwoju ekonomicznego na całym świecie.

Więcej informacji dostępnych jest na oficjalnej stronie kampanii - www.wybieram590.pl

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Dodaj ogłoszenie