SMS-y do klientów kluczem do osiągnięcia marketingowego sukcesu

Maja Piotrowska AIPZaktualizowano 
W dobie ślepoty banerowej i rosnącego znaczenia kanału mobile wysyłanie wiadomości SMS bezpośrednio do klienta okazuje się receptą na sukces. Z raportu platformy SMSAPI “Komunikacja SMS w firmach” rysuje się obraz SMS-a jako narzędzia mogącego znacząco poprawić komunikację z klientem na wielu płaszczyznach.

Komunikacja SMS-owa w firmach często spełnia funkcję informacyjną. Powiadomienia klienta np. o statusie jego zamówienia, wykorzystuje blisko ¾ badanych, a prawie połowa wykorzystuje SMS także do informacji o promocjach lub nowościach. Co piąty podmiot za pomocą wiadomości prowadzi komunikację wewnętrzną, zaprasza odbiorców na  wydarzenia lub składa życzenia świąteczne i urodzinowe.

Prawie wszyscy (94 proc.) wysyłają SMS-y do bazy odbiorców zebranej w kanałach własnych, np. przy rejestracji w sklepie, zapisie do newslettera itp. Jedynie 5 proc. firm kupuje bazę zewnętrzną. Co to oznacza? Że klienci doceniają i rozumieją permission marketing - stawiają na działania za przyzwoleniem, bo wiedzą, że takie przynoszą o wiele lepszy efekty.

Prawie połowa badanych (46 proc.) wykorzystuje SMS-y w łączonych działaniach, głównie z e-mailem, akcją w social mediach czy reklamą online, np. na portalach. Komunikacja dwukierunkowa pozwala na odbieranie odpowiedzi od klienta - stosuje ją 21 proc. firm.
Większość wysyłek SMS osiąga konwersję (liczbę wejść na stronę internetową po kliknięciu w SMS lub zakup pod wpływem SMS) na poziomie 0-20 proc. Ponad jedna czwarta badanych deklaruje konwersję 11-20 proc., niemal tyle samo - 5-10 proc. U co piątej firmy wynosi ona 0-5 proc, a co dziesiątej - 21-30 proc. Do pomiaru konwersji firmy stosują różne metody: przede wszystkim wejścia w podany w wiadomości link, średni przyrost sprzedaży po kampanii SMS, wykorzystanie przesłanych kodów rabatowych, a nawet samo otrzymanie odpowiedzi.

polecane: Afera Amber Gold - liczby, które szokują

Wideo

Materiał oryginalny: SMS-y do klientów kluczem do osiągnięcia marketingowego sukcesu - Polska Times

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 4

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

To się nazywa autoreklama

G
Gość
25 maja 2018, 14:10, trixxy:

dla mnie kampania smsowa to strzał w 10. dosłownie. korzystam z platformy playsms i nie zawiodłam się ani razu - oni mają w "rękach" moje SMSy, a ja spokojnie zaoszczędzam wiele czasu związanego z klientami, którzy wcześniej zapominali o wizytach...

To się nazywa autoreklama 🙂

c
czaczi

zgadzam się z poprzedniczką, playsms również mnie nie zawodzi, a korzystam z ich marketingu smsowego :)

t
trixxy

dla mnie kampania smsowa to strzał w 10. dosłownie. korzystam z platformy playsms i nie zawiodłam się ani razu - oni mają w "rękach" moje SMSy, a ja spokojnie zaoszczędzam wiele czasu związanego z klientami, którzy wcześniej zapominali o wizytach...

Dodaj ogłoszenie