Śmiertelny wypadek na S1. Dlaczego znów doszło do tragedii?

Jacek Drost, KLM
Na zakręcie drogi S1 na węźle Suchy Potok w Bielsku-Białej 4 lipca 2017 r. zginął 34-letni kierowca yamahy
Na zakręcie drogi S1 na węźle Suchy Potok w Bielsku-Białej 4 lipca 2017 r. zginął 34-letni kierowca yamahy KMP w Bielsku-Białej/ JAK
Na zakręcie drogi S1 na węźle Suchy Potok w Bielsku-Białej zginął wczoraj 34-letni kierowca yamahy. Ten odcinek drogi ekspresowej jest bardzo niebezpieczny, ale nie wszyscy przestrzegają znaków.

Wczoraj przed godz. 10.00 kierujący yamahą 34-letni motocyklista, jadąc drogą ekspresową S1 od strony Cieszyna w kierunku Bielska-Białej, zbliżał się do węzła Suchy Potok. Przejechał przez wiadukt, w rejonie którego roi się od znaków ostrzegawczych zalecających zwolnienie oraz znaków nakazu ograniczających prędkość do 80 i 60 km na godz. Nagle, tuż za wiaduktem, na początku ostrego zakrętu, motocyklista stracił panowanie nad jednośladem, wpadł w poślizg i uderzył w barierę energochłonną... Prowadzona przez godzinę reanimacja nie przyniosła skutku. Mężczyzna zmarł na miejscu. To kolejny tragiczny wypadek na tym odcinku S1.

CZYTAJCIE TEŻ:
Śmiertelny wypadek na S1 w Bielsku-Białej: motocyklista uderzył w bariery

- Śledztwo wykaże, jakie były przyczyny tego wypadku - mówi podkomisarz Krzysztof Stankiewicz, zastępca naczelnika Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Miejskiej Policji w Bielsku-Białej.

O wyjątkowo niebezpiecznym, 90-stopniowym zakręcie na węźle Suchy Potok w ciągu drogi ekspresowej S1 (dawna S69) zrobiło się głośno przed kilkunastoma miesiącami, kiedy okazało się, że notorycznie dochodzi na nim do wypadków, również śmiertelnych (zginęło tam już trzech motocyklistów).

Na łamach DZ z września ub. roku pisaliśmy: „Kto nie zdejmie nogi z gazu, ląduje na barierkach. Tylko w tym roku doszło w tym miejscu do 30 zdarzeń drogowych - wypadków i kolizji. Dlatego bielska drogówka zwróciła się do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad z prośbą o możliwości dodatkowego oznakowania tego zakrętu”. W mieście kierowcy zaczęli nazywać ten zakręt „zakrętem śmierci”, a także „zakrętem idiotów”.

CZYTAJCIE TEŻ:
Duże znaki i wyświetlacze przemówią do kierowców?

- Jest tam ograniczenie prędkości, działa aktywna sygnalizacja, wszystko jest oznakowane jak należy, tylko trzeba zdjąć nogę z gazu i stosować się do tych oznaczeń. Nic nie zastąpi zdrowego rozsądku - podkreśla podkomisarz Stankiewicz. Dodaje, że na temat niebezpiecznego zakrętu odbyło się kilka spotkań policji z przedstawicielami GDDKiA, po których pojawiły się dodatkowe oznakowania; na miejsce wysyłany jest nieoznakowany radiowóz z wideorejestratorem, ale nic nie zastąpi ostrożności kierowców.

CZYTAJCIE TEŻ:
Trasa S1 to prawdziwa droga śmierci. W ciągu 10 lat, 28 ofiar śmiertelnych

Dorota Marzyńska-Kotas z katowickiego oddziału GDDKiA podkreślała na łamach DZ, że zakręt oznakowany jest zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz zasadami bezpieczeństwa ruchu drogowego, a ustawiona sekwencja znaków jest czytelna i przejrzysta, pozwala na bezpieczne dostosowanie prędkości jazdy do występującej geometrii drogi.

- Problemem nie jest oznakowanie, brak widoczności czy skomplikowany układ geometrii drogi, tylko świadome lekceważenie przepisów drogowych oraz brawura kierujących - uważają drogowcy.

Warto dodać, że GDDKiA wielokrotnie podkreślała, iż obecnie funkcjonujący układ drogowy jest tylko układem tymczasowym do momentu wybudowania drogi ekspresowej S1 Kosztowy - Bielsko-Biała. Wówczas sporny łuk stanie się elementem powstałego węzła drogowego, łączącego drogę S1 z drogą S52, jedną z jego łącznic, bowiem obecne parametry łuku spełniają wymogi dotyczące łącznic węzłów dróg ekspresowych.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: Śmiertelny wypadek na S1. Dlaczego znów doszło do tragedii? - Dziennik Zachodni

Komentarze 10

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

M
Max
Gdyby w takim miejscu była bariera dołem, może by się połamał, ale żył!
Nie wiadomo ile jechał, ale nawet przepisowa prędkość w w zderzeniu ze słupkiem pod barierą, to pewna smierć.
Motocykliści są równoprawnymi użytkownikami dróg i należy im się taka sama ochrona jak kierowców samochodów. Skoro są bariery przewidziane dla samochodów, to na takich zakrętach powinny być tez montowane dołem. Bez nich będzie dalej bezsensowna dyskusja. Nie może być tak, że każdy, mały nawet błąd na łuku drogi może się kończyć pewną śmiercią na podporach barier SAMOCHODOWYCH.
O barierach linowych można mówić wiele, każdy kto ma ciut rozumu wie, że to szatkownica dla motocyklistów. Każdy, prócz tych, którzy projektują i dopuszczają do użytkowania drogi publiczne!!!
Chcemy by nas wysłuchano i chroniono na równych prawach z innymi użytkownikami dróg. Jesteśmy na fb i twitter.
#MotoLobby na rzecz bezpiecznych zakrętów.
777
Prawojazdy na motor ,tylko po wizycie u Psychiatry.

Keen (gość) 04.07.17, 13:20:19

Zgłoś naruszenie treści
Już oceniłeś tę opinię.
/ +9
/ 2

90% w Polsce ,nie powinno mieć prawo jazdy na żaden pojazd mechaniczny.
e
efekty bezkarności
był terrorystą na drogach lokalnych w miejscu zamieszkania.
G
Gość
wymusi zmniejszenie prędkości. Prędkość zmniejszają jedynie fotoradary i garby na jezdni. Na osiedlach mieszkaniowych gdzie nie ma co 50 metrów garbów samochody jeżdżą po 70-90 km/h pomimo ustawionych znaków ograniczających prędkość do 20km/h. Miasto będące właścicielem drogi ma to głęboko w doopie co się dzieje na drogach i odsyła interesantów do białych czapeczek bo miasto nie jest od egzekucji kodeksu drogowego. Czy zacytować pismo z magistratu?
T
Teraz umie
Szkoda barierki
J
Joch
Niestety na motocyklu czasami wystarczy listek na jezdni, odrobina wody na liniach rozdzielających pasy ruchu. Powierzchnia styku opony z asfaltem jest troche inna niż w przypadku samochodu. A ostatnio zaliczył bym szlifa bo nie zauważyłem popryskanej podczas smarowania łańcucha opony i na rondzie dupę sprzęta porwało...opona była baaardzo śliska... Czasami zdarza się pech...
V
Vito
Jeżdżę tamtedy raz w miesiącu i wystarczy jechać 20 km szybciej niż ograniczenia a przejeżdża się płynnie. Co do tego zakrętu dużo kierowców go ścina prawym poboczem. A rozwiązanie tylko jedno. Albo postawić progi zwalniające albo aktywny fotoradar i jak zapłacą parę stówek to im się odechce.
A
Administrator
To jest wątek dotyczący artykułu Śmiertelny wypadek na S1. Dlaczego znów doszło do tragedii?
W
Wujek Dobra Rada
Przecież ten zakręt jest bardzo dobrze oznakowany. Naprawdę mocno wyróżnia się na tle zwykłego ograniczenia. Trzeba być nie lada idiotą, żeby tego nie zauważyć. Widać mości panowie szlachta mają to w d* "co ja nie dam rady? a kto mi zakaże?!" i efekty są opłakane.
G
Ginter
Z pewnością... A wczoraj, w pierwszej informacji, jakiś pajac napisał, że motocykliście wystarczy plama oleju lub piasek... Jasne :))) Natura sama eliminuje jednostki bez mózgu. Dobrze, że nikomu wyrządził krzywdy!
M
MArek
Może tablica mówiąca że to "czarny punkt" - pomoże? Moim zdaniem zakręt oznakowany jest prawidłowo i wystarczy odrobina zdrowego rozsądku aby go pokonać.
Wróć na i.pl Portal i.pl