Śmiertelny wypadek na autostradzie A4 przy węźle Bielany Wrocławskie. Samochód dostawczy wbił się w naczepę tira. Auto zostało zmiażdżone

Jarosław Jakubczak
Jarosław Jakubczak
Do poważnego wypadku doszło około północy z środy na czwartek (19.10) na 153 kilometrze autostrady A4 przy węźle Bielany Wrocławskie. Busem, który wbił się w naczepę tira, podróżowały dwie osoby.
Do poważnego wypadku doszło około północy z środy na czwartek (19.10) na 153 kilometrze autostrady A4 przy węźle Bielany Wrocławskie. Busem, który wbił się w naczepę tira, podróżowały dwie osoby. Jarosław Jakubczak / Polska Press
Śmiertelny wypadek na autostradzie A4 przy stacji Orlen na węźle Bielany Wrocławskie. Samochód dostawczy, którym podróżowały dwie osoby, z impetem wbił się w naczepę tira. Bus został dosłownie zmiażdżony. Autostrada w kierunku Katowic została zablokowana.

AKTUALIZACJA 8.45:

- Życia pasażera samochodu dostawczego marki Opel nie udało się uratować. 39 - letni mężczyzna zmarł w szpitalu. Winnym spowodowania tego wypadku jest 47 - letni kierowca busa. Obaj kierowcy byli trzeźwi. Czynności policyjne w związku ze śmiertelnym wypadkiem i utrudnienia na autostradzie A4 trwają nadal, ale niedługo powinny się zakończyć - informuje Aleksandra Freus z KMP we Wrocławiu.

Wcześniej o wypadku informowaliśmy:

Do wypadku doszło około północy z środy na czwartek (19 października) na 153 km autostrady A4 przy węźle Bielany Wrocławskie. W narożnik naczepy tira, który zjeżdżał już z autostrady przy stacji Orlen, z dużym impetem wjechał samochód dostawczy.

Jak informuje dyżurny Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej we Wrocławiu, na miejscu interweniowały cztery zastępy ratownicze. Kierowca busa po wypadku wyszedł z samochodu o własnych siłach. Uwięzionego wewnątrz pasażera, trzeba było uwalniać przy użyciu narzędzi hydraulicznych. Mężczyzna w ciężkim stanie został przewieziony do szpitala.

Zobacz też:

Kierowca auta dostawczego nie odniósł poważnych obrażeń. Po przebadaniu przez pogotowie pozostał na miejscu wypadku. Będzie przesłuchiwany przez policję. Autostrada A4 została zablokowana w kierunku Katowic.

Tu doszło do wypadku:

Zobacz też:

od 16 lat

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo

Komentarze 32

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

P
Piękna Nasza
19 października, 10:41, veb:

Kierowca bez obrażen.Bo wolał zabić pasażera.Czy to nie byli przypadkiem Ukraincy?

19 października, 20:27, Kierowca:

Przecież widać po tablicach, że ukry w busie i ukr w tirze.

Naczepa istotnie ukraińska, ale w busie pewnie jechały polaczki, co się przepisom nie kłaniają.

c
cat brand
19 października, 10:22, mielec:

ja nie pojmuje tego co się dzieje na tym odcinku A4. Nie ma chyba dnia w tygodniu, żeby tam nie było wypadku, korków, zatorów. Zakaz wyprzedzania ciężarówek- niewiele dał. Odcinkowy pomiar prędkości-niewiele dał. Dzień w dzień stłuczki, wypadki, kolizje, najechania jednego pojazdu na drugi. Trwoga!

19 października, 12:06, Gość:

Inicjatywa Alpejska

Szwajcaria jest krajem tranzytowym dla większości towarów przewożonych przez Europę. Niestety ciężkie ciężarówki zagrażają środowisku naturalnemu i dlatego powstaje coraz więcej inicjatyw, dążą[wulgaryzm]h do ograniczenia transportu drogowego oraz sprzeciwiają[wulgaryzm]h się budowie nowych dróg tranzytowych.

Do najbardziej znanych należy tzw. „inicjatywa alpejska”,  która ma chronić obszar Alp przed nadmiernym ruchem ciężarówek. Założeniami tego projektu jest przeniesienie transportu drogowego na tory. W wielu przypadkach całe ciężarówki są ładowane na stacjach granicznych na specjalne platformy kolejowe i rozładowywane na kolejnej granicy.

19 października, 15:27, www.tirynatory.pl:

Tak samo powinno być w Polsce!! Nie ma tygodnia żeby jakiś Tir nie brał udziału w zdarzeniu drogowym.

Dlatego ciągle nieustannie apeluję: TIRy na TORy wynocha!!

19 października, 15:46, Demon Ekonomiczny:

No, tchórzu? Gdzie są wyliczenia kosztów z uwzględnieniem wszystkich czynników?

19 października, 17:21, piotr:

Tak

Jak bogate Niemcy wyślą u siebie swoje TIR-y na tory ...to my w Polsce zrobimy to po nich.

Jak na razie durni Polacy "cieszmy" się że ani jeden market nie jest Polski.

Ale to bus najech na prawidłowo jadącą ciężarówkę...

p
piotr
19 października, 10:22, mielec:

ja nie pojmuje tego co się dzieje na tym odcinku A4. Nie ma chyba dnia w tygodniu, żeby tam nie było wypadku, korków, zatorów. Zakaz wyprzedzania ciężarówek- niewiele dał. Odcinkowy pomiar prędkości-niewiele dał. Dzień w dzień stłuczki, wypadki, kolizje, najechania jednego pojazdu na drugi. Trwoga!

19 października, 12:06, Gość:

Inicjatywa Alpejska

Szwajcaria jest krajem tranzytowym dla większości towarów przewożonych przez Europę. Niestety ciężkie ciężarówki zagrażają środowisku naturalnemu i dlatego powstaje coraz więcej inicjatyw, dążą[wulgaryzm]h do ograniczenia transportu drogowego oraz sprzeciwiają[wulgaryzm]h się budowie nowych dróg tranzytowych.

Do najbardziej znanych należy tzw. „inicjatywa alpejska”,  która ma chronić obszar Alp przed nadmiernym ruchem ciężarówek. Założeniami tego projektu jest przeniesienie transportu drogowego na tory. W wielu przypadkach całe ciężarówki są ładowane na stacjach granicznych na specjalne platformy kolejowe i rozładowywane na kolejnej granicy.

19 października, 15:27, www.tirynatory.pl:

Tak samo powinno być w Polsce!! Nie ma tygodnia żeby jakiś Tir nie brał udziału w zdarzeniu drogowym.

Dlatego ciągle nieustannie apeluję: TIRy na TORy wynocha!!

19 października, 15:46, Demon Ekonomiczny:

No, tchórzu? Gdzie są wyliczenia kosztów z uwzględnieniem wszystkich czynników?

Tak

Jak bogate Niemcy wyślą u siebie swoje TIR-y na tory ...to my w Polsce zrobimy to po nich.

Jak na razie durni Polacy "cieszmy" się że ani jeden market nie jest Polski.

D
Demon Ekonomiczny
19 października, 10:22, mielec:

ja nie pojmuje tego co się dzieje na tym odcinku A4. Nie ma chyba dnia w tygodniu, żeby tam nie było wypadku, korków, zatorów. Zakaz wyprzedzania ciężarówek- niewiele dał. Odcinkowy pomiar prędkości-niewiele dał. Dzień w dzień stłuczki, wypadki, kolizje, najechania jednego pojazdu na drugi. Trwoga!

19 października, 12:06, Gość:

Inicjatywa Alpejska

Szwajcaria jest krajem tranzytowym dla większości towarów przewożonych przez Europę. Niestety ciężkie ciężarówki zagrażają środowisku naturalnemu i dlatego powstaje coraz więcej inicjatyw, dążą[wulgaryzm]h do ograniczenia transportu drogowego oraz sprzeciwiają[wulgaryzm]h się budowie nowych dróg tranzytowych.

Do najbardziej znanych należy tzw. „inicjatywa alpejska”,  która ma chronić obszar Alp przed nadmiernym ruchem ciężarówek. Założeniami tego projektu jest przeniesienie transportu drogowego na tory. W wielu przypadkach całe ciężarówki są ładowane na stacjach granicznych na specjalne platformy kolejowe i rozładowywane na kolejnej granicy.

19 października, 15:27, www.tirynatory.pl:

Tak samo powinno być w Polsce!! Nie ma tygodnia żeby jakiś Tir nie brał udziału w zdarzeniu drogowym.

Dlatego ciągle nieustannie apeluję: TIRy na TORy wynocha!!

19 października, 15:46, Demon Ekonomiczny:

No, tchórzu? Gdzie są wyliczenia kosztów z uwzględnieniem wszystkich czynników?

19 października, 15:56, [wulgaryzm] ekologiczny:

W duupie twoje matki starej kuurwy

Czyli tak, jak się spodziewałem - jesteś tchórzliwym przegrywem i potrafisz się tylko pluć.

D
Demon Ekonomiczny
19 października, 10:22, mielec:

ja nie pojmuje tego co się dzieje na tym odcinku A4. Nie ma chyba dnia w tygodniu, żeby tam nie było wypadku, korków, zatorów. Zakaz wyprzedzania ciężarówek- niewiele dał. Odcinkowy pomiar prędkości-niewiele dał. Dzień w dzień stłuczki, wypadki, kolizje, najechania jednego pojazdu na drugi. Trwoga!

19 października, 12:06, Gość:

Inicjatywa Alpejska

Szwajcaria jest krajem tranzytowym dla większości towarów przewożonych przez Europę. Niestety ciężkie ciężarówki zagrażają środowisku naturalnemu i dlatego powstaje coraz więcej inicjatyw, dążą[wulgaryzm]h do ograniczenia transportu drogowego oraz sprzeciwiają[wulgaryzm]h się budowie nowych dróg tranzytowych.

Do najbardziej znanych należy tzw. „inicjatywa alpejska”,  która ma chronić obszar Alp przed nadmiernym ruchem ciężarówek. Założeniami tego projektu jest przeniesienie transportu drogowego na tory. W wielu przypadkach całe ciężarówki są ładowane na stacjach granicznych na specjalne platformy kolejowe i rozładowywane na kolejnej granicy.

19 października, 15:27, www.tirynatory.pl:

Tak samo powinno być w Polsce!! Nie ma tygodnia żeby jakiś Tir nie brał udziału w zdarzeniu drogowym.

Dlatego ciągle nieustannie apeluję: TIRy na TORy wynocha!!

No, tchórzu? Gdzie są wyliczenia kosztów z uwzględnieniem wszystkich czynników?

H
Ha ha ha
19 października, 8:16, www.tirynatory.pl:

Brawo! Znowu T.I.R w akcji! Co on tam robił?

Szlak kolejowy zawiało śniegiem? Zbadać okoliczności i ukarać winnych.

Tiry już dawno powinny zniknąć z polskich dróg i autostrad!

Dlatego nieustannie apeluję TIRy na TORy wynocha!

19 października, 9:57, Dr. Prozac:

Zastanawiam się jakimi dzbanami musieli być twoi starzy aby takiego de bi la spłodzić. Jeśli twoi starzy mieli IQ na poziomie drobiu to ty jesteś gdzieś na poziomie dzbana lub flakona.

Śmiech śmiechem ale tacy ludzie upsss dzbany twojego pokroju mordują dzieci jak wczoraj w Poznaniu.

Powinno się was qrfffa wszystkich wyłapać i pozamykać w psychiatrykach inaczej nigdy na ulicach nie będzie bezpiecznie.

A tak na marginesie to większego przygłupa to tu dawno nie było

Ciekawe kim ty jesteś że używasz tytułu doktora? Masz jakiś dokument który potwierdza twoje prawo używania tego tytułu?

Pewnie nie, skoro skończyłeś Wyższą Szkołę Podstawową wydział zamiejscowy w Pcimciu Górnym. I to pewnie jeszcze wieczorowo

w
www.tirynatory.pl
19 października, 10:22, mielec:

ja nie pojmuje tego co się dzieje na tym odcinku A4. Nie ma chyba dnia w tygodniu, żeby tam nie było wypadku, korków, zatorów. Zakaz wyprzedzania ciężarówek- niewiele dał. Odcinkowy pomiar prędkości-niewiele dał. Dzień w dzień stłuczki, wypadki, kolizje, najechania jednego pojazdu na drugi. Trwoga!

19 października, 12:06, Gość:

Inicjatywa Alpejska

Szwajcaria jest krajem tranzytowym dla większości towarów przewożonych przez Europę. Niestety ciężkie ciężarówki zagrażają środowisku naturalnemu i dlatego powstaje coraz więcej inicjatyw, dążą[wulgaryzm]h do ograniczenia transportu drogowego oraz sprzeciwiają[wulgaryzm]h się budowie nowych dróg tranzytowych.

Do najbardziej znanych należy tzw. „inicjatywa alpejska”,  która ma chronić obszar Alp przed nadmiernym ruchem ciężarówek. Założeniami tego projektu jest przeniesienie transportu drogowego na tory. W wielu przypadkach całe ciężarówki są ładowane na stacjach granicznych na specjalne platformy kolejowe i rozładowywane na kolejnej granicy.

19 października, 15:27, www.tirynatory.pl:

Tak samo powinno być w Polsce!! Nie ma tygodnia żeby jakiś Tir nie brał udziału w zdarzeniu drogowym.

Dlatego ciągle nieustannie apeluję: TIRy na TORy wynocha!!

!

w
www.tirynatory.pl
19 października, 10:22, mielec:

ja nie pojmuje tego co się dzieje na tym odcinku A4. Nie ma chyba dnia w tygodniu, żeby tam nie było wypadku, korków, zatorów. Zakaz wyprzedzania ciężarówek- niewiele dał. Odcinkowy pomiar prędkości-niewiele dał. Dzień w dzień stłuczki, wypadki, kolizje, najechania jednego pojazdu na drugi. Trwoga!

19 października, 12:06, Gość:

Inicjatywa Alpejska

Szwajcaria jest krajem tranzytowym dla większości towarów przewożonych przez Europę. Niestety ciężkie ciężarówki zagrażają środowisku naturalnemu i dlatego powstaje coraz więcej inicjatyw, dążą[wulgaryzm]h do ograniczenia transportu drogowego oraz sprzeciwiają[wulgaryzm]h się budowie nowych dróg tranzytowych.

Do najbardziej znanych należy tzw. „inicjatywa alpejska”,  która ma chronić obszar Alp przed nadmiernym ruchem ciężarówek. Założeniami tego projektu jest przeniesienie transportu drogowego na tory. W wielu przypadkach całe ciężarówki są ładowane na stacjach granicznych na specjalne platformy kolejowe i rozładowywane na kolejnej granicy.

Tak samo powinno być w Polsce!! Nie ma tygodnia żeby jakiś Tir nie brał udziału w zdarzeniu drogowym.

Dlatego ciągle nieustannie apeluję: TIRy na TORy wynocha!!

D
Demon Ekonomiczny
19 października, 10:22, mielec:

ja nie pojmuje tego co się dzieje na tym odcinku A4. Nie ma chyba dnia w tygodniu, żeby tam nie było wypadku, korków, zatorów. Zakaz wyprzedzania ciężarówek- niewiele dał. Odcinkowy pomiar prędkości-niewiele dał. Dzień w dzień stłuczki, wypadki, kolizje, najechania jednego pojazdu na drugi. Trwoga!

19 października, 12:06, Gość:

Inicjatywa Alpejska

Szwajcaria jest krajem tranzytowym dla większości towarów przewożonych przez Europę. Niestety ciężkie ciężarówki zagrażają środowisku naturalnemu i dlatego powstaje coraz więcej inicjatyw, dążą[wulgaryzm]h do ograniczenia transportu drogowego oraz sprzeciwiają[wulgaryzm]h się budowie nowych dróg tranzytowych.

Do najbardziej znanych należy tzw. „inicjatywa alpejska”,  która ma chronić obszar Alp przed nadmiernym ruchem ciężarówek. Założeniami tego projektu jest przeniesienie transportu drogowego na tory. W wielu przypadkach całe ciężarówki są ładowane na stacjach granicznych na specjalne platformy kolejowe i rozładowywane na kolejnej granicy.

Policz koszty. Wszystkie, nie tylko biletu na pociąg. Jak o czymś ważnym zapomnisz - sp*erdalaj. Sprawdzę, czy w ogóle wiesz, o czym mówisz.

R
Raby za Wołgę
19 października, 10:41, veb:

Kierowca bez obrażen.Bo wolał zabić pasażera.Czy to nie byli przypadkiem Ukraincy?

Idź pilnować Dniepru, bo tam w d*pę dostajecie. A nam, Polakom, głowy nie zawracaj rosyjskimi bzdetami.

D
Domiinik
Proszę osobę poszkodowaną w wypadku lub jej rodzinę o kont. przekażę przydatne informacje,663152 419
G
Gość
Kiedy weryfikacje Praw Jazdy kierowców zza granic Polski.
G
Gość
19 października, 10:22, mielec:

ja nie pojmuje tego co się dzieje na tym odcinku A4. Nie ma chyba dnia w tygodniu, żeby tam nie było wypadku, korków, zatorów. Zakaz wyprzedzania ciężarówek- niewiele dał. Odcinkowy pomiar prędkości-niewiele dał. Dzień w dzień stłuczki, wypadki, kolizje, najechania jednego pojazdu na drugi. Trwoga!

Inicjatywa Alpejska

Szwajcaria jest krajem tranzytowym dla większości towarów przewożonych przez Europę. Niestety ciężkie ciężarówki zagrażają środowisku naturalnemu i dlatego powstaje coraz więcej inicjatyw, dążą[wulgaryzm]h do ograniczenia transportu drogowego oraz sprzeciwiają[wulgaryzm]h się budowie nowych dróg tranzytowych.

Do najbardziej znanych należy tzw. „inicjatywa alpejska”,  która ma chronić obszar Alp przed nadmiernym ruchem ciężarówek. Założeniami tego projektu jest przeniesienie transportu drogowego na tory. W wielu przypadkach całe ciężarówki są ładowane na stacjach granicznych na specjalne platformy kolejowe i rozładowywane na kolejnej granicy.

G
Gość
BIAŁA KSIĘGA TRANSPORTU

http://www.transforum-project.eu/pl/transforum/biala-ksiega-transportu.html

W marcu 2011 r. Komisja Europejska zaaprobowała do wdrożenia strategię (Transport 2050) konkurencyjnego systemu transportu, który zwiększy mobilność, usunie główne bariery w kluczowych obszarach i spowoduje wzrost zatrudnienia. W tym samym czasie padły propozycje, aby - do roku 2050 - znacznie ograniczyć zależność Europy od importu ropy i zredukować emisję dwutlenku węgla w transporcie o 60%. Stąd w białej księdze transportu pojawił się podtytuł: "W kierunku konkurencyjnego i zasobooszczędnego systemu transportu

 

Biała Księga Transportu formułuje 10 strategicznych celów. Poniżej przedstawione zostały cztery z nich, będące głównym celem projektu TRANSFORuM:

Cel nr 1: Zmniejszenie o połowę liczby samochodów o napędzie konwencjonalnym w transporcie miejskim do 2030 r.; eliminacja ich z miast do 2050 r.; osiągnięcie zasadniczo wolnej od emisji CO2 logistyki w dużych ośrodkach miejskich do 2030r. (cel 1 projektu);

 Cel nr 3: Do 2030 r. 30 % drogowego transportu towarów na odległościach większych niż 300 km należy przenieść na inne środki transportu, np. kolej lub transport wodny, zaś do 2050 r. powinno to być ponad 50 % tego typu transportu. Osiągnięcie tego celu będzie wymagało odpowiedniej infrastruktury (cel 2 projektu).

 Cel nr 4: Ukończenie szybkiej europejskiej sieci kolejowej do 2050 r. Trzykrotny wzrost istniejącej sieci szybkich kolei do 2030 r. oraz zachowanie gęstej sieci kolejowej we wszystkich państwach członkowskich. Do 2050 r. większa część ruchu pasażerskiego na średnie odległości powinna odbywać się koleją (cel 3 projektu).

Cel nr 8: Do 2020 r. ustanowienie ram europejskiego systemu informacji, zarządzania i płatności w zakresie transportu multimodalnego (cel 4 projektu).
l
lop
19 października, 08:16, www.tirynatory.pl:

Brawo! Znowu T.I.R w akcji! Co on tam robił?

Szlak kolejowy zawiało śniegiem? Zbadać okoliczności i ukarać winnych.

Tiry już dawno powinny zniknąć z polskich dróg i autostrad!

Dlatego nieustannie apeluję TIRy na TORy wynocha!

Nakwiczałeś się? :) Bo tylko tyle możesz :)

Wróć na i.pl Portal i.pl