Jedno z centrów handlowych w Belgradzie (Serbia) oferowało karty podarunkowe dla pierwszych stu osób, które zaszczepiły się w nowo otwartym punkcie szczepiennym.
Średniowieczna twierdza Bran Castle w Rumunii, znana jako "zamek Draculi", oferowała wszystkim zwiedzającym darmowe ukłucie. Oczywiście, nie wampira, ale za pomocą szczepionki przeciwko COVID-19.
Zwiedzający, którzy zdecydowali się na zaszczepienie, otrzymywali ilustrowany „dyplom szczepień” przedstawiający pracownika służby zdrowia z kłami. Ponadto zaszczepieni goście otrzymywali bezpłatny dostęp do wystawy średniowiecznych narzędzi tortur.
W Izraelu „zielone [szczepionkowe] przepustki” zapewniają dostęp do siłowni, koncertów i restauracji oraz umożliwiają podróżowanie.
Najnowszy program rządu Stanów Zjednoczonych ma umożliwić użytkownikom aplikacji randkowych, którzy zostali zaszczepieni, otrzymanie specjalnej plakietki "Zaszczepiony" i dostęp do korzyści na swoim profilu.
Biały Dom współpracuje z kilkoma znanymi platformami randkowymi, w tym Tinder, Hinge i Bumble, aby zapewnić dostęp do treści premium tym, którzy mogą udowodnić, że zostali zaszczepieni.
Wśród dodatkowych zachęt oferowanych przez Tindera jest na przykład dostęp do funkcji „Super Like”, która - jak napisał w oświadczeniu Biały Dom - „pomaga im wyróżnić się wśród potencjalnych matchów”.