Sejm uchwalił nowelizację Prawa o ruchu drogowym. Jakie zmiany czekają kierowców i od kiedy?

Izabela Krzewska
Izabela Krzewska
Kierowca nie musi wozić przy sobie prawa jazdy ani wymieniać dowodu rejestracyjnego, gdy skończą się w nim pieczątki potwierdzające badania techniczne. Pojazd można zarejestrować w miejscu zamieszkania. Po grudniowej rewolucji, czekają nas kolejne zmiany.

Jak podaje policja, w 2020 roku w woj. podlaskim doszło do 92 wypadków drogowych z udziałem pieszych. W efekcie 27 osób zginęło, a 85 zostało rannych.

Czytaj też: 40 tys. Polaków straci prawo jazdy? W najbliższym czas zmiana przepisów w kodeksie drogowym! Co się zmieni dla kierowców? [16.06.2020]

W czwartek 21 stycznia Sejm uchwalił przepisy, które mają zwiększać bezpieczeństwo pieszych. Nowelizacja Prawa o ruchu drogowym obejmuje szereg zmian. Mają wejść w życie już na początku czerwca.

Jakie konkretnie zmiany czekają kierowców w drugim półroczu 2021 roku? Dowiesz się klikając w przycisk poniżej

Warmia i Mazury jednak bez pomocy?

Wideo

Materiał oryginalny: Sejm uchwalił nowelizację Prawa o ruchu drogowym. Jakie zmiany czekają kierowców i od kiedy? - Gazeta Współczesna

Komentarze 3

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

J
Janusz Nosacz
24 stycznia, 10:27, Gość:

Dla uświadomienia autora tegoż artykułu oraz imbecyli rządowych (przepraszam za określenie ale to i tak delikatne określenie) to nie jest tak iż w zachodnich krajach piesi mają pierwszeństwo na wszystkich przejściach, bowiem tam przejścia podzielono na takie gdzie pieszy ma bezwzględnie pierwszeństwo oraz na takie gdzie pieszy nie ma pierwszeństwa, tych pierwszych jest bardzo mało, znajdują się one przy szkołach czy powiedzmy przychodniach, one są pomalowane w kalasyczną zebrę, a zdecydowana większość jest tych na których pieszy NIE MA pierwszeństwa, oto dowód ----> https://www.youtube.com/watch?v=AkTRNDgHMQs

Ale czego Ty wymagasz od tych inteligentnych inaczej? Bo na pewno nie logiki. Ja do dzisiaj próbuję zrozumieć o co chodzi rządzącym, którzy z jednej strony cały czas mówią o szkodliwym wpływie Niemców i całej Europy na nasz kraj, a z drugiej bezkrytycznie powielają wszelkie wzorce stamtąd pochodzące, jednakże BEZ JAKIEGOKOLWIEK zapoznania się, jak tam dokładnie to działa.

Przykład przejść jest dobitnym przypadkiem, który wskazał, jak zacofani umysłowo ludzie zabrali się za to zagadnienie. Szczytem dla mnie było uwzględnienie w projekcie we wczesnej fazie pierwszeństwo przed pojazdami szynowymi. Po prostu hit nad hitem.

G
Gość

Dla uświadomienia autora tegoż artykułu oraz imbecyli rządowych (przepraszam za określenie ale to i tak delikatne określenie) to nie jest tak iż w zachodnich krajach piesi mają pierwszeństwo na wszystkich przejściach, bowiem tam przejścia podzielono na takie gdzie pieszy ma bezwzględnie pierwszeństwo oraz na takie gdzie pieszy nie ma pierwszeństwa, tych pierwszych jest bardzo mało, znajdują się one przy szkołach czy powiedzmy przychodniach, one są pomalowane w kalasyczną zebrę, a zdecydowana większość jest tych na których pieszy NIE MA pierwszeństwa, oto dowód ----> https://www.youtube.com/watch?v=AkTRNDgHMQs

J
Janusz Nosacz

No to istna rewolucja!

Ograniczyć z 60 do 50 km/h nocą, żeby chronić pieszych! No tak, bo przecież w godzinach nocnych mamy szczyt ruchu pieszego! Tłumy, że zieleni nie widać!

Co do samego pierwszeństwa pieszych, no to będziemy mieć wysyp ofiar śmiertelnych. Nie zdziwię się, jak wielu kierowców będzie wciskać gaz do oporu..., bo ostatniego czego można oczekiwać po pieszych to znajomości przepisów PoRD.

Dodaj ogłoszenie