S17. Do Warszawy pojedziemy w końcu po dwóch jezdniach. Ale nie wszędzie jeszcze będzie można się rozpędzić do 120 kilometrów na godzinę

Artur Jurkowski
Artur Jurkowski
Ostrowik przestanie być „wąskim gardłem” na drodze do Warszawy
Ostrowik przestanie być „wąskim gardłem” na drodze do Warszawy GDDKiA
Ostrowik przestanie być „wąskim gardłem” na drodze do Warszawy. W piątek drogowcy mają otworzyć dla ruchu ok. 400 metrowy odcinek jezdni budowanej trasy S17. Tym samym kierowcy na odcinku od Piask do węzła Lubelska będą mieli do dyspozycji dwie jezdnie.

Z tej zmiany kierowcy będą zadowoleni. Chodzi o nową organizację ruchu w miejscowości Ostrowik na budowanej trasie S17. Przez ostanie miesiące kierowcy mieli tam do dyspozycji tylko jedną jezdnię powstającej ekspresówki. Druga była w budowie. – W piątek ok. godziny 10–11 planujemy dopuszczenie do ruchu 400 metrowego odcinka wybudowanej jezdni – zapowiadał wczoraj Łukasz Minkiewicz, rzecznik lubelskiego oddziału GDDKiA.

To oznacza, że zniknie ostatnie wąskie gardło na budowanych jeszcze fragmentach trasy S17 między Lublinem a Warszawą.
Chodzi o dwa odcinku o długości prawie 24 km. Pierwszym - jadąc od Lublina – jest obwodnica Kołbieli, która ma 8,7 kilometra długości (na końcu obwodnicy znajduje się fragment w Ostrowiku). Drugi budowany odcinek ciągnie się od obwodnicy Kołbieli do węzła Lubelska (na wysokości lotniska w Góraszce). Ma 15,2 km długości koszt jego budowy to 370,5 mln zł.

- Prace wkraczają w ostatnią fazę. Trwają jeszcze roboty przy odwodnieniu, porządkowane są skarpy, prowadzone jest humusowanie terenu. Powstaje oznakowanie poziome – wylicza Minkiewicz. I dodaje: - Przy chodnikach, ogrodzeniach i drogach dojazdowych trwają prace wykończeniowe.

Otwarcie drugiej jezdni w Ostrowiku nie oznacza jednak dla kierowców, że nową trasą będą mogli jeździć jak drogą ekspresową. Będzie obowiązywało bowiem na niej dalej ograniczenie prędkości. Kierowcy nie mogą jeździć szybciej niż 80 km/h, czyli o 40 km/h wolniej niż jest to dopuszczalne na trasach ekspresowych.

- To ograniczenie zniknie, gdy uzyskamy pozwolenie na użytkowanie drogi. Planujemy, że nastąpi to w czwartym kwartale tego roku – zapowiada Minkiewicz.

Teraz kierunek: wschód

GDDKiA rozpoczęła prace związane z powstaniem 120 km trasy S17 na odcinku od Piask do przejścia granicznego w Hrebennem. Będzie to trasa dwujezdniowa, a każda jezdnia ma mieć dwa pasy ruchu.
Nowa ekspresówka nie będzie przebiegała po obecnym śladzie DK17. Powstanie obok niej. Częścią tej inwestycji jest trwająca budowa obwodnicy Tomaszowa Lubelskiego. Ta inwestycja jest zaawansowana w 70 proc. Mająca niemal 10 km długości obwodnica ma zostać oddana do użytku w 2021 roku.
„Wschodnia” część S17 ma być gotowa do 2025 r. Koszt budowy drogi może przyprawić o zawrót głosy. Szacunki mówią, że wydatki mogą sięgnąć 4,63 mld zł. Tyle zapisano rządowym Programie Budowy Dróg Krajowych.

Ekspresówka Kraśnik - Lasy Janowskie. Zaglądamy na budowę S1...

Plany na 2021 rok

GDDKiA podała plany inwestycyjne na przyszły rok. Chce ogłosić przetargi na budowę 660 km dróg krajowych. Na liście jest 28 odcinków tras ekspresowych i obwodnic o długości ponad 330 km. Szacowana wartość ich realizacji to ok. 17,6 mld zł.
Wśród nich są trasy z woj. lubelskiego. Chodzi o trzy odcinki S17: Zamość Wschód - Zamość Południe (12,2 km), Zamość Południe - Tomaszów Lubelski (8 km), koniec obwodnicy Tomaszowa Lubelskiego - Hrebenne (17,3 km). W przypadku S19 przetargi mają być ogłoszone na sześć odcinków, na północ od Lublina: granica woj. lubelskiego - Międzyrzec Podlaski (10,7 km), obwodnica Międzyrzeca Podlaskiego (dobudowa drugiej jezdni - 6,6 km), Międzyrzec Podlaski - Radzyń Podlaski (21,7 km), Radzyń Podlaski - Kock (18,8 km), obwodnica Kocka i Woli Skromowskiej (dobudowa drugiej jezdni - 7,9 km), Kock – Lubartów Północ (15,7 km).

Czytaj także

Przejścia dla pieszych 3D

Wideo

Materiał oryginalny: S17. Do Warszawy pojedziemy w końcu po dwóch jezdniach. Ale nie wszędzie jeszcze będzie można się rozpędzić do 120 kilometrów na godzinę - Kurier Lubelski

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie