Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Ryzykowna reklama Burger Kinga ze spleśniałym burgerem, ale za to... bez konserwantów. O co chodzi? [wideo]

Agnieszka Domka-Rybka
Agnieszka Domka-Rybka
W niespełna minutowym filmiku pt. „Spleśniały Whopper” widzimy 34 dni rozkładu tej flagowej kanapki Burger Kinga, która stopniowo pokrywa się pleśniowym nalotem.
W niespełna minutowym filmiku pt. „Spleśniały Whopper” widzimy 34 dni rozkładu tej flagowej kanapki Burger Kinga, która stopniowo pokrywa się pleśniowym nalotem. Kadr z reklamy Burger Kinga
Co chciał przekazać Burger Kinga w reklamie ze spleśniałym burgerem? Czy to przejaw zmieniających się trendów w branży fast food, a może tylko zmieniającej się komunikacji marketingowej?

"Piękno braku sztucznych konserwantów” – to hasło towarzyszące niecodziennej reklamie Burger Kinga, którą amerykańska sieć fastfoodowa chce przyciągnąć… fanów zdrowej żywności.

Burger King pokazał 34 dni rozkładu whoppera

W niespełna minutowym filmiku pt. „Spleśniały Whopper” widzimy 34 dni rozkładu tej flagowej kanapki Burger Kinga, która stopniowo pokrywa się pleśniowym nalotem.

Polecamy także: W McDonald's w zestawach teraz woda mineralna zamiast coca coli, sprite i fanty. Czy w tej sytuacji sieć obiżyła ceny? Sprawdziliśmy

Portal horecatrends.pl zapytał ekspertów o co chodzi z tą reklamą.

Łukasz Gębka z zarządu Polskiej Izby Żywności Ekologicznej, prezes Farmy Świętokrzyskiej, powiedział horecatrends.pl, że to interesująca próba zmiany stereotypowego postrzegania fastfoodów jako żywności z gruntu niezdrowej, bo naszpikowanej konserwantami. Że już od kilku lat największe sieci fastfoodowe starają się być bardziej eko. - Taki jest globalny trend i nie chcą go przegapić. McDonald’s mówi wprost o zmianie filozofii z „fast food” na „good food fast”.

Polecamy także: Dlaczego KFC i Burger King tracą klientów, a co z McDonald’s?

Marta Stach i Rafał Czechowski z Imago Public Relations zastanawiają się z kolei, w rozmowie z tym portalem, dlaczego twórcy zdecydowali się pokazać produkt żywnościowy w stanie rozkładu, coś, czego nie da się „odzobaczyć” i co potencjalnie może mieć negatywny wpływ na skojarzenia z produktami marki.

Polecamy także: Nowe menu McDonald's. Krewetki w wersji fast food?

Mówią: - Reklamowanie żywności/potraw opiera się na wizualnej prezentacji produktów idealnych. Takie też widzimy w restauracyjnych menu, zwłaszcza w sieciach typu fast food. Bardziej świadome społeczeństwa zachodnie wiedzą, że idealnie wyglądająca żywność z reguły nie jest najzdrowsza lub jest po prostu sztuczna. Kampania Burger Kinga jest błyskotliwym sposobem rozwiązania dylematu: jak pokazać produkt w jego idealnym stanie (wideo) i jednocześnie przekonać do jego naturalności.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska