- Minął czas, gdy Polska Wschodnia była zaniedbywana. Sanok, Podkarpacie, regiony Polski Wschodniej zasługują na zrównoważony rozwój. Dzięki tej inwestycji poprawi się dostępność komunikacyjna regionu - powiedział obecny podczas wbicia łopaty minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk.
Obwodnica realizowana jest w systemie „projektuj i buduj”. Oznacza to, że wykonawca opracował dokumentację projektową, uzyskał decyzję o Zezwoleniu na Realizację Inwestycji Drogowej (ZRID), a teraz przystępuje do budowy trasy.
Zakres inwestycji obejmuje:
-budowę jednojezdniowej drogi krajowej klasy GP o przekroju 2+1;
- budowę 4 skrzyżowań jednopoziomowych w ciągu obwodnicy;
- budowę przejść dla zwierząt i innych urządzeń ochrony środowiska; budowę obiektów inżynierskich (8 mostów, 4 wiadukty, 18 przepustów);
-budowę pary Miejsc Kontroli Pojazdów;
-budowę elementów odwodnienia;
-budowę oznakowania drogowego oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu;
-budowę oświetlenia drogowego;
-przebudowę kolidujących z trasą obwodnicy istniejących urządzeń infrastruktury technicznej.
Podstawowym celem budowy obwodnicy Sanoka jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego z Sanoka, a przez to odciążenie układu komunikacyjnego miasta. Dzięki niej skróci się czas podróży, zwiększy się też bezpieczeństwo ruchu przy jednoczesnym zachowaniu wymogów ochrony środowiska i zrównoważonego rozwoju. Wykonawcą prac jest Konsorcjum spółek: Max Bögl Polska Sp. z o. o. i Max Bögl Stiftung &Co. KG. Wartość umowy to prawie 140 mln zł. Zakończenie inwestycji planowane jest w połowie 2019 r.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na Twitterze!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?