Rusza moda na Polskę. Kompleksowa promocja na świecie zaczyna przynosić efekty

Anita Czupryn
Europejczycy coraz więcej dowiadują się o naszym kraju. Czy staniemy się modnym kierunkiem?
Europejczycy coraz więcej dowiadują się o naszym kraju. Czy staniemy się modnym kierunkiem? Bartek Syta/Polskapresse
Udostępnij:
Największa impreza sportowa w Polsce - Euro 2012 - wciąż trwa, ale już teraz wiele wskazuje na to, że w Europie i na świecie rodzi się nowa moda - moda na Polskę. W dużej mierze przyczyniły się do tego kampanie promocyjne i medialne, jakie wspólnie prowadziły i prowadzą Ministerstwo Spraw Zagranicznych i Polska Organizacja Turystyczna.

- Nie ulega żadnej wątpliwości, że zainteresowanie Polską znacznie wzrosło w kontekście tej sportowej imprezy, a nasze działania mają na celu wykorzystanie wydarzenia sportowego do promocji kraju, jego kultury i atrakcyjności turystycznej - potwierdza Mariusz Brymora, zastępca dyrektora Departamentu Dyplomacji Publicznej i Kulturalnej MSZ. I choć MSZ nie prowadzi rejestru zapytań o Polskę, to wiadomo, że w ostatnim czasie zainteresowanie naszym krajem za granicą wzrosło, i to znacznie. - Widać to choćby po ilości medialnych publikacji poświęconych w ostatnim czasie Polsce i odbywającemu się u nas turniejowi Euro. Nasze placówki stale udzielają informacji i odpowiadają na zapytania o Polskę - dodaje dyrektor Brymora. Co prawda nie ma jeszcze, bo i być nie może, twardych danych, czyli tego, jak Euro przełoży się na liczbę turystów, którzy odwiedzą nasz kraj.

- Ale z danych MSZ wynika też, że zainteresowanie Polską na świecie nie jest spowodowane wyłącznie odbywającym się turniejem, ale odzwierciedla coraz lepszy wizerunek naszego kraju w Europie i na świecie, dzięki kompleksowym działaniom promocyjnym prowadzonym przez resort i nasze placówki oraz dobrej sytuacji polityczno-ekonomicznej kraju - podkreśla wiceszef Departamentu Dyplomacji Publicznej i Kulturalnej MSZ.

O Polsce ciepło piszą zagraniczne media, pozytywne wrażenia przywożą też do swoich krajów obcokrajowcy odwiedzający nasz kraj. Są już tego pierwsze efekty. W czerwcu w międzynarodowym raporcie Union of International Associations Meetings Statistic Report Polska z wynikiem 114 spotkań zajęła wysokie 23. miejsce. To już kolejny ranking państw, w którym Polska wypadła tak wysoko w porównaniu z poprzednimi latami.

Powody do zadowolenia mają teraz przede wszystkim hotelarze i restauratorzy, którzy spodziewają się, że w tym roku i w następnych latach napłyną do Polski tysiące turystów.

Wideo

Komentarze 2

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

j
jerrysz
Kiedyś nazywało się to "propagandą sukcesu" dzisiaj to jest PR. Władza się chwali, by ludziom żyło się (mniej) dostatniej.
W
Władysław
"coraz lepszy wizerunek naszego kraju", "ciepło piszą", "zadowoleni restauratorzy" etc. Wazeliniara zwana Anitą Cz. wpisała się w przewidywane zachowanie reżimowych dziennikarzy po igrzyskach przerżniętych przez biało-czerwonych. Bo co innego można pisać o kondominium? Mnie najbardziej podobało się jak podkanclerzy Tusk siedział u stóp Angeli na trybunie gdańskiego stadionu. Było to właściwe miejsce dla wasala.
Dodaj ogłoszenie