Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Rozmowy pacjentów proszących o pomoc będą nagrywane

Krystian Lurka
Od 1 stycznia 2014 roku, wszystkie szpitale, które przyjmują potrzebujących w nocy i święta, muszą mieć rejestrator rozmów telefonicznych
Od 1 stycznia 2014 roku, wszystkie szpitale, które przyjmują potrzebujących w nocy i święta, muszą mieć rejestrator rozmów telefonicznych archiwum polskapresse
Informujemy, że rozmowa jest nagrywana – taki komunikat usłyszy każdy pacjent, który w nocy, w weekend lub w święto poczuje się źle i będzie szukał pomocy lekarza w przychodni.

– Od 1 stycznia 2014 roku, wszystkie szpitale, które przyjmują potrzebujących w nocy i święta, muszą mieć rejestrator rozmów telefonicznych – zapowiada Jerzy Wachowiak, rzecznik prasowy wielkopolskiego oddziału Narodowego Funduszu Zdrowia.
Jak wyjaśnia, taka decyzja została podjęta wspólnie zgodnie przez Ministerstwa Zdrowia i Narodowego Funduszu Zdrowia.
– Takie działania ma poprawić jakość rozmów pracowników infolinii i interesantów. Dzięki temu również unikniemy potencjalnych konfliktów. Do tej pory w skargach słowo skarżącego się musiało być konfrontowane ze słowem odbierającego telefonu, bez żadnych dowodów i możliwości zweryfikowania. Teraz sprawa będzie jasna – opisuje Jerzy Wachowiak.

Adam Sandauer, przewodniczący Stowarzyszenia Pacjentów „Primum Non Nocere”, wyjaśnia, że taki zakup na pewno korzystnie wpływie na funkcjonowanie infolinii przychodni. Również on podkreśla, że zmiany to dobry pomysł.

Jak mówi, często pojawiają się skargi pacjentów, którzy twierdzą, że „pani po drugiej stronie słuchawki” kazała im samemu zdiagnozować co złego im się dzieje. Inni narzekają, że telefonista niesłusznie odmówiła ściągnięcia karetki na miejsce zdarzenia.

– Nagrywanie rozmów na pewno zmobilizuje pracowników służby zdrowia do lepszej pracy – mówi Adam Sandauer. Podkreśla jednak, że zmiana będzie również korzystna dla osób pracujących „na telefonach”.

– Wiele już razy słyszałem o agresji zniecierpliwionych pacjentów wobec lekarzy na dyżurach nocnych i świątecznych. Dzięki nagraniom przychodnie zdobędą twarde dowody co do zachowania chorych, którzy mają regularnie obrażać lekarzy – podsumowuje przewodniczące stowarzyszenia.

Rozmowy będą archiwizowane przez okres nie krótszy niż jeden rok.

Koszt zakupu sprzętu do rejestrowania to od kilku set do kilku tysięcy złotych. Przychodnie będą musiały same za niego zapłacić.

W Wielkopolsce są 44 miejsca, gdzie pacjenci mogą szukać pomocy w nocy, weekendy i święta.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski