Rośnie droga ekspresowa S19 pomiędzy Lublinem a Sokołowem Małopolskim. Nowy raport z budowy [ZDJĘCIA, WIDEO, MAPA]

Norbert Ziętal
Norbert Ziętal
Budowa drogi S19 Lublin-Sokołów Małopolski.Lublin-Niedrzwica (12 km)Trwają prace przy nasypach i wykopach. Stabilizowane jest podłoże, wzmacniany grunt. Powstają drogi dojazdowe, w obrębie MOP Zemborzyce i MOP Radawiec zdejmowana jest warstwa humusu. Równolegle wykonywane są prace przy obiektach mostowych, m.in. zbrojenia filarów i przyczółków oraz betonowanie. Powstają przejścia dla małych zwierząt i przepusty. Usuwane są kolizje z sieciami wodociągowymi, elektroenergetycznymi i gazociągowymi. Trwają prace m.in. przy demontażu i budowie oświetlenia drogowego. Porządkowany jest teren po rozbiórkach. Zaawansowanie rzeczowe wynosi ok. 24 proc. GDDKiA
Na jedenastu z dwunastu odcinków przyszłej drogi ekspresowej S19 trwają prace budowlane w terenie. Dzięki tej inwestycji w 2022 roku Rzeszów będzie miał połączenie drogą ekspresową S19 z Lublinem, a poprzez S 17 również z Warszawą.

W 2022 roku Rzeszów ma mieć połączenie drogą ekspresową S19 z Lublinem, a także z Warszawą, dzięki budowanej ekspresówce S17, która połączy Lubelszczyznę ze stolicą Polski.

- Tym samym stolica Podkarpacia zyska nowe, komfortowe i bezpieczne połączenie drogowe ze stolicą Polski. Trasę o długości ok. 300 km, łączącą przedmieścia Rzeszowa i Warszawy, pokonamy samochodem osobowym w czasie poniżej trzech godzin. Trasa przez Lublin zastąpi dotychczasowy szlak prowadzący przez Radom, Opatów i Kolbuszową, czyli DK9 - informuje rzeszowski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Drogowcy przedstawili raport z aktualnego stanu robót.

Kierowcy obecnie mogą już korzystać z kilku odcinków S19. To zachodnia obwodnica Lublina oraz trasa z Sokołowa Małopolskiego do Rzeszowa. 130 km przyszłej S19, od Lublina do Sokołowa Małopolskiego, jest w trakcie realizacji. Inwestycję podzielono na dwanaście odcinków realizacyjnych. Po sześć w województwie lubelskim (łączna długość wynosi ok. 75 km) i podkarpackim (o łącznej długości ok. 55 km). Na jedenastu z nich trwają prace w terenie. Są w różnym zaawansowania, co wynika z terminu otrzymania zezwolenia na realizację inwestycji drogowej.

Na ostatni odcinek, Kamień-Sokołów Małopolski, trwa jeszcze postępowanie związane z wydaniem ZRID. Pierwszymi fragmentami trasy pojedziemy w 2021 roku, a całością w 2022 roku. Będzie to kolejny fragment przyszłego międzynarodowego szlaku Via Carpatia biegnącego wzdłuż wschodniej granicy Polski, który połączy Finlandię, Estonię, Łotwę i Litwę z południem Europy i państwami leżącymi na Bałkanach.

Na części inwestycji znajdującej się w województwie podkarpackim najszybciej realizowane są prace na 9-kilometrowym odcinku Zdziary-Rudnik nad Sanem. Zaawansowanie robót wynosi tutaj 13 proc.

- Na części tego odcinka prowadzone są prace przygotowawcze, między innymi karczowanie pni drzew. Usuwany jest humus i wykonywane są nasypy oraz wykopy, a także platformy robocze pod dreny. Rosną obiekty inżynierskie, zbrojone są filary i podpory oraz prowadzone jest betonowanie. Największe obiekty to wiadukt nad linią kolejową nr 66 Zwierzyniec Towarowy–Stalowa Wola Południe oraz most nad rzeką San. Ponadto trwa przebudowa kolizji branżowych. Wykonywane są również kolumny w technologii jet-grounting pod wiadukt drogowy w okolicy Zdziar — relacjonuje rzeszowska GDDiA.

W 8 proc. zaawansowane są roboty na 6-km odcinku Rudnik nad Sanem-Nisko Południe. Prowadzone są tam prace przygotowawcze m.in. wycinka drzew i karczowanie pni, geodezyjne tyczenie pasa drogowego przyszłej S19. Trwa również zdejmowanie humusu w pasie drogowym, prace ziemne przy nasypach i wykopach drogowych oraz przebudowa kolizji branżowych. Wymienianie są grunty słabonośne i organiczne.

W 2,5 proc. wykonane są prace na dwóch odcinkach. Chodzi o 11,5-km fragment Nisko Południe-Podgórze oraz 10,5-km Podgórze-Kamień. W tych miejscach rozpoczęto prace przygotowawcze, wycinkę drzew i karczowanie pni. Geodeci tyczą pas drogowy. Roboty ruszyły przy niektórych obiektach inżynierskich.

W 1 proc. zaawansowane są roboty na odcinku przyszłej S19 - Lasy Janowskie-Zdziary. Na ten odcinek decyzję ZRID wydano dopiero w ostatnich dniach lutego 2020 r.

Budowa lubelskiego fragmentu S19 jest bardziej zaawansowana. Stopień realizacji na odcinkach wynosi od 8 do 39 proc.

S19 w budowie. Zobacz, jak przebiega realizacja inwestycji.

Odcinek Lublin-Niedrzwica (12 km):

Odcinek Kraśnik Północ-Kraśnik Południe (10 km):

Odcinek Kraśnik - Janów Lubelski (18 km):

Obwodnica Janowa Lubelskiego (7 km):

Odcinek Janów Lubelski - Lasy Janowskie (8 km):

Odcinek Zdziary - Rudnik nad Sanem (9 km):

ZOBACZ TEŻ FOTORAPORT Z BUDOWY:

Rośnie droga ekspresowa S19 pomiędzy Lublinem a Sokołowem Ma...

Wideo

Materiał oryginalny: Rośnie droga ekspresowa S19 pomiędzy Lublinem a Sokołowem Małopolskim. Nowy raport z budowy [ZDJĘCIA, WIDEO, MAPA] - Nowiny

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie