Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Ro-paxy dla spółki Polskie Promy będą nadal budowane. Kontrakt przewiduje budowę trzech, z opcją na czwarty

MT
Przyszłość i zagrożenia dla polskiego przemysłu stoczniowego były tematem posiedzenia Zespołu Trójstronnego ds. Przemysłu Stoczniowego. Arkadiusz Marchewka, odpowiedzialny w ministerstwie infrastruktury za gospodarkę morską poinformował, że budowa promów jest priorytetem.

O budowy trzech promów Ro-Pax dla spółki Polskie Promy m.in. rozmawiano w Centrum Partnerstwa Społecznego „Dialog” na posiedzeniu Zespołu Trójstronnego ds. Przemysłu Stoczniowego. Program budowy tgrzech promów, z opcją na czwarty warty jest prawie 4 mld zł.

Minister Arkadiusz Marchewka jednoznacznie stwierdził, że budowa promów będzie kontynuowana.

- Wyposażenie polskich operatorów promowych w nowoczesne, niskoemisyjne jednostki Ro-Pax, powstające w polskiej stoczni w kooperacji z wieloma innymi firmami jest dla mnie priorytetem! – zadeklarował minister, zwracając się do uczestników Zespołu Trójstronnego - informuje portalmorski.pl.

Promy buduje Gdańska Stocznia Remontowa z Remontowa Holding. Budowa pierwszego promu o numerze 101 zaawansowana jest w prawie 90 proc.

- Dla przemysłu okrętowego bardzo ważne są deklaracje o kontynuacji realizacji dużych projektów, związanych z odnową polskiej floty, realizowanych w polskich stoczniach. Są one silnym impulsem rozwojowym dla naszej branży i zapewniają miejsca pracy dla tysięcy ludzi. Jasne i mocne deklaracje strony rządowej zostały bardzo dobrze przyjęte przez uczestników spotkania – powiedział Portalowi Morskiemu Ireneusz Karaśkiewicz. uczestniczący w nim dyrektor Biura Związku Pracodawców Forum Okrętowe.

Promy budowane są w ramach kontraktu podpisanego 26 listopada 2021 r. Remontowa wybuduje trzy jednostki dla spółki Polskie Promy. Dwie z jednostek będą pływać w barwach Unity Line, spółki zależnej PŻM, a jedna będzie użytkowana przez PŻB. Częścią umowy jest list intencyjny, zawierający opcję budowy czwartego promu.

Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź "Dziennik Bałtycki" codziennie. Obserwuj dziennikbaltycki.pl!

Będą to jedne z najnowocześniejszych tego typu jednostek na Bałtyku, napędzane czterema silnikami na skroplony gaz ziemny (LNG) ze wspomaganiem bateryjnym w układzie hybrydowym. Zamiast konwencjonalnych śrub napędowych, każdy prom będzie wyposażony w dwa pędniki azymutalne na rufie oraz dwa stery strumieniowe na dziobie.

Każdy z promów będzie miał 195,6 m długości i 32,2 m szerokości. Długość linii ładunkowej to 4100 m, a prędkość maksymalna wyniesie 19 węzłów. Promem będzie mogło podróżować 400 pasażerów, załoga będzie liczyła 50 osób.

Kadłub będzie produkowany i montowany w Gdańskiej Stoczni „Remontowa” z sekcji powstających częściowo przy udziale firm podwykonawczych, za pomocą opracowanej w stoczni technologii scalania bloków, przy wykorzystaniu infrastruktury dokowej. Każdy prom będzie się składał z sześciu bloków kadłuba i siedmiu bloków nadbudówki, które zostaną zbudowane z 265 osobnych sekcji. Jeden kadłub będzie ważył 11 tysięcy ton.

Projekt koncepcyjny, dokumentację projektową i wykonawczą przygotowało biuro Remontowa Marine Design and Consulting z grupy Remontowa Holding

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki