Rondo w Łomiankach pod znakiem zapytania

J. Dziewota-JabłońskaZaktualizowano 
Budowa węzła drogowego w Łomiankach na skrzyżowaniu ul. Kolejowej (czyli krajowej drogi nr 7) z ul. Brukową stoi pod znakiem zapytania. Wprawdzie jest zgoda wojewody na inwestycję, brakuje jednak pieniędzy na jej prowadzenie.

Wyjazd z Warszawy w kierunku Gdańska przez Łomianki był zawsze koszmarem dla kierowców. Korki na wylotówce zazwyczaj zaczynają się już na ul. Pułkowej, przy skrzyżowaniu z ul. Wóycickiego.

Jak twierdzą niezależni specjaliści, wybudowanie węzła na ul. Brukowej nie rozwiąże co prawda całkowicie problemu, jednak na pewno znacznie usprawni ruch w tym rejonie i zlikwiduje korki. Projekt zakłada bowiem przeprowadzenie drogi krajowej nr 7 wiaduktem i utworzenie pod spodem ronda, rozdzielając w ten sposób ruch lokalny i krajowy. To niezwykle ważne, zwłaszcza w kontekście nie tak już odległych Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej, kiedy przewiduje się zwiększone natężenie ruchu na tej trasie.

W piątek wojewoda mazowiecki podpisał pozwolenie na budowę węzła w Łomiankach. Projekt ronda także już istnieje, a gmina dysponuje wszystkimi niezbędnymi do jego realizacji dokumentami. Gdyby nie brak funduszy, drogowcy mogliby od razu rozpocząć budowę.

Jak się dowiedzieliśmy, budowa miała być finansowana zarówno przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad, jak i przez francuską sieć hipermarketów, która planuje postawienie swojego sklepu przy skrzyżowaniu ul. Brukowej i Kolejowej. Dopóki jednak nie powstanie do niego dojazd, zgodnie z prawem musi wstrzymać rozpoczęcie inwestycji.

Z kolei warszawska GDDKiA od pół roku informuje o braku środków na tę budowę w budżecie. - Obecnie naszym priorytetem są trasy budowane na Euro 2012 - mówi Małgorzata Tarnowska, rzeczniczka warszawskiego oddziału GDDKiA. - W tym rejonie ważniejszy jest odcinek drogi ekspresowej S7 od Czosnowa do Warszawy, na którą mamy zabezpieczone środki - wyjaśnia.

Jednak planowana przebudowa wzbudza również wątpliwości. Część mieszkańców Łomianek przekonuje, że istnieje inne, lepsze rozwiązanie na które powinno się przeznaczyć pieniądze. - Prawdziwym ułatwieniem byłoby utworzenie buspasa na odcinku od ul. Wóycickiego do ul. Brukowej i poprowadzenie do Łomianek linii tramwajowej - uważa Piotr Rusiecki, radny z Łomianek. - To rzeczywiście odciążyłoby ruch kołowy we wszystkie strony - tłumaczy.

Zgodnie z prawem po otrzymaniu zezwolenia wojewody drogowcy mają dwa lata, by rozpocząć budowę węzła. - Będziemy starać się o brakujące środki w budżecie centralnym Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad - mówi Małgorzata Tarnowska. - Jednak nie mogę w tej chwili podać żadnego terminu - wyjaśnia.

W przypadku, jeśli inwestor nie zdąży ze znalezieniem funduszy na budowę, wszystkie procedury prowadzące do otrzymania zezwolenia trzeba powtórzyć. - Mogę obiecać, że wydamy je bez zbędnej zwłoki, jednakże do tej pory nie zdarzył się taki przypadek - mówi Ivetta Biały, rzeczniczka prasowa wojewody mazowieckiego.

Nie uzyskaliśmy dokładnych informacji, jakich pieniędzy brakuje w budżecie inwestycji. Pojawiająca się kwota 80 mln zł, może okazać się mniejsza ze względu na możliwość negocjacji lepszych warunków z wykonawcą.

Nie udało nam się również dowiedzieć, jak wygląda podział finansowania inwestycji między GDDKiA i właściciela hipermarketu ani też co francuska firma zamierza uczynić w zaistniałej sytuacji.

Wygląda jednak na to, że kolejna możliwość usprawnienia ruchu na trasie wyjazdowej z Warszawy odsuwa się w czasie.

polecane: FLESZ: Umacnia się rynek pracownika. Oto zawody najbardziej pożądane.

Wideo

Materiał oryginalny: Rondo w Łomiankach pod znakiem zapytania - Polska Times

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 3

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.
T
Turysta

W pełni popieram tą wypowiedz. Niech supermarket zrobi przynajmniej dwupasmowy wiadukt tranzytowy a pod spodem niech sobi rondo z dojazdem !

zgłoś
Z
Zenon.

Ono nie poprawi ale pogorszy! Jest zaprojektowane na potrzeby ruchu samochodowego sprzed ćwierć wieku i to wyłącznie ze względu na interesy supermarketu. Budowa ronda jest warunkiem budowy supermarketu i jeśli tak się stanie to nawet jego klienci będą mieli problem z dojazdem do/ze sklepu. A o mieszkańcach Łomianek nie ma co mówić bo rondo jest zaprojektowane na zbyt małą przepustowość, a z chwilą wybudowania tego ronda ma się ono stać jedynym wyjazdem z Łomianek w kierunku Warszawy (wszystkie inne wloty na Kolejową mają być zlikwidowane).
Niech żyją bezmyślni lobbyści supermarketu za wszelką cenę...!... Gratulacje dla supermarketowego biznesu w swoim interesie naciskającego skutecznie na wojewodę i na GDDKiA - a na szkodę układu komunikacyjnego Warszawy!... HURA! HURA! HURA!... i na szkodę ŁOmianek, Czosnowa, Leoncina, Nowego Dworu... HURA!... HURA!... HURA!.... VIVAT GŁUPOTA... i żądza doraźnych "sukcesów" ze szkodą dla wspólnego dobra... VIVAT!...

zgłoś
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3