Rewolucja w PIT 2020. Nareszcie niższy podatek dla wszystkich, wyższy koszt uzyskania przychodów i kwota wolna. Znamy szczegóły

Zbigniew Biskupski
Zbigniew Biskupski
Zmiana przepisów ma na celu obniżenie kosztów pracy przez co najmniej dwukrotne podniesienie kosztów uzyskania przychodów dla pracowników.
Zmiana przepisów ma na celu obniżenie kosztów pracy przez co najmniej dwukrotne podniesienie kosztów uzyskania przychodów dla pracowników. Marek Szawdyn / Polska Press
Według planu na dzisiejszym - wtorek 16 lipca posiedzeniu Rada Ministrów ma zaakceptować i przesłać do Sejmu projekt ustawy zmieniającej przepisy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Pierwsza stawka w tabeli podatkowej PIT zostanie obniżona do 17 proc., zwiększona zostanie kwota wolna od podatku, a pracownicy będą mogli odliczyć od podstawy opodatkowania aż 2,5-krotnie wyższe niż obecnie koszty uzyskania przychodów - nawet 5,4 tys. zł!

Rząd przyjmie i skieruje do Sejmu projekt ustawy zmieniającej ustawę o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz ustawę o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz niektórych innych ustaw.
Projekt ustawy przewiduje ponad dwukrotne podwyższenie kosztów pracowniczych. Dodatkowo projekt ustawy przewiduje zmiany w zakresie skali podatkowej polegające na zmianie stawki podatku 18 proc. na stawkę 17 proc., co oznacza obniżenie o 1 proc. podatku dochodowego od dochodów uzyskanych w roku podatkowym do kwoty 85 528 zł. Dochody jakie uzyskamy powyżej tej kwoty dalej będą objęte stawka 32 proc. To pierwsza zmiana (obniżka) w skali podatkowej od dziesięciu lat.
Jednocześnie podwyższona zostanie kwota wolna dla podatku.

Jak wzrosną pracownicze koszty uzyskania przychodu

Ustawa o PIT pozwala niektórym podatnikom odliczyć od podstawy opodatkowania zryczałtowane, kwotowe koszty uzyskania przychodów ze stosunku pracy, stosunku służbowego, spółdzielczego stosunku pracy oraz pracy nakładczej, zwane ,,kosztami pracowniczymi".

  • Obecne koszty pracownicze:
  • wynoszą 111 zł 25 gr miesięcznie, a za rok podatkowy nie więcej niż 1 335 zł, w przypadku gdy podatnik uzyskuje przychody z tytułu jednego stosunku służbowego, stosunku pracy, spółdzielczego stosunku pracy oraz pracy nakładczej,
  • nie mogą przekroczyć łącznie 2 002 zł 05 gr za rok podatkowy, w przypadku gdy podatnik uzyskuje przychody równocześnie z tytułu więcej niż jednego stosunku służbowego, stosunku pracy, spółdzielczego stosunku pracy oraz pracy nakładczej,
  • wynoszą 139 zł 06 gr miesięcznie, a za rok podatkowy łącznie nie więcej niż 1 668 zł 72 gr, w przypadku gdy miejsce stałego lub czasowego zamieszkania podatnika jest położone poza miejscowością, w której znajduje się zakład pracy, a podatnik nie uzyskuje dodatku za rozłąkę,
  • nie mogą przekroczyć łącznie 2 502 zł 56 gr za rok podatkowy, w przypadku gdy podatnik uzyskuje przychody równocześnie z tytułu więcej niż jednego stosunku służbowego, stosunku pracy, spółdzielczego stosunku pracy oraz pracy nakładczej, a miejsce stałego lub czasowego zamieszkania podatnika jest położone poza miejscowością, w której znajduje się zakład pracy, a podatnik nie uzyskuje dodatku za rozłąkę.

Zmiana przepisów ma na celu obniżenie kosztów pracy przez co najmniej dwukrotne podniesienie kosztów uzyskania przychodów dla pracowników. Projekt ustawy przewiduje ponad dwukrotny wzrost wysokości kosztów pracowniczych. Obecna ich wysokość jest taka sama od ponad dekady, mimo iż w tym czasie znacznie zmieniła się sytuacja na rynku pracy.
Przykładowo minimalne wynagrodzenie za pracę w 2019 r. wynosi 2 250 zł, a w 2008 r. wynosiło 1 126 zł, co oznacza dwukrotny wzrost płacy minimalnej na przestrzeni 11 lat.

Prezydent podpisał właśnie ustawę i młodzi do 26. roku życia są zwolnieni z podatku już od 1 sierpnia. Co do zasady ustawa stanowi, iż w odniesieniu do przychodów uzyskanych od dnia 1 sierpnia 2019 r. zwolnienie będzie stosowane w zeznaniu podatkowym składanym przez podatnika za rok 2019. Jednak można załatwić sobie niepłacenie zaliczek na PIT już od dochodów sierpniowych. Co trzeba zrobić - kliknij po prostu w ten tekst a poznasz odpowiedź,

Systematycznemu wzrostowi płacy minimalnej nie towarzyszył jednak wzrost kosztów uzyskania przychodów dla pracowników, które są jednym z czynników wpływających na wysokość podatku dochodowego od osób fizycznych płaconego przez pracowników.

Projekt ustawy zakłada zmianę tego stanu rzeczy.
Podwyższenie pracowniczych kosztów spowoduje automatyczne podwyższenie kosztów stosowanych do niektórych przychodów z działalności wykonywanej osobiście (art. 22 ust. 9 pkt 5 ustawy PIT), tj. z tytułu:

  • pełnienia obowiązków społecznych lub obywatelskich,
  • powołania do składu zarządów, rad nadzorczych, komisji lub innych organów stanowiących osób prawnych,
  • umów o zarządzanie przedsiębiorstwem, kontraktów menedżerskich lub umów o podobnym charakterze.

Prezydent podpisał właśnie ustawę i młodzi do 26. roku życia są zwolnieni z podatku już od 1 sierpnia. Co do zasady ustawa stanowi, iż w odniesieniu do przychodów uzyskanych od dnia 1 sierpnia 2019 r. zwolnienie będzie stosowane w zeznaniu podatkowym składanym przez podatnika za rok 2019. Jednak można załatwić sobie niepłacenie zaliczek na PIT już od dochodów sierpniowych. Co trzeba zrobić - kliknij po prostu w ten tekst a poznasz odpowiedź,

niższy podatek, wyższa kwota wolna - czytaj na str. 2

Obniżenie stawki podatku PIT z l 8 proc. do l 7 proc.

W stosunku do obecnie obowiązujących przepisów ustawy PIT projekt przewiduje obniżenie najniższej stawki podatku, o której mowa w skali podatkowej, z 18 na 17 proc.

Obniżenie stawki podatku dotyczyć będzie wszystkich podatników, którzy uzyskują dochody podlegające opodatkowaniu na ogólnych zasadach przy zastosowaniu skali podatkowej.

Korzystanie z aplikacji pokazującej na zdjęciach jak się zestarzejesz ty lub inne osoby - FaceApp może się zakończyć utratą danych osobowych i stratami? Kliknij po prostu w ten tekst a dowiesz się więcej!

Dla niektórych: wyższa kwota wolna od podatku

Konsekwencją obniżenia stawki podatku są zmiany w art. 27 ust. la ustawy PIT, który dotyczy kwoty zmniejszającej podatek (zmieniają się elementy wzoru, według którego jest ustalana wysokość kwoty zmniejszającej podatek dla określonej wysokości dochodów), a także zmiany w art. 32 ustawy PIT, który określa sposób poboru zaliczek na podatek przez zakłady pracy.

W tym roku zakaz handlu nie obejmuje tylko jednej niedzieli w miesiącu. A jak jest w najbliższą niedzielę 28 lipca? Po prostu kliknij w ten tekst a dowiesz się wszystkiego.

Nowa skala podatkowa oraz kwota zmniejszająca podatek będzie kształtować się w następujący sposób:

  • do 85 528 zł, podatek wyniesie 17 proc. minus kwota zmniejszająca podatek (zróżnicowana jak obecnie w zalezności od sumy dochodów do opodatkowania za cały rok podatkowy; patrz dalej)
  • od 85 528 zł podatek wyniesie 14 539,76 zł plus 32 proc. nadwyżki ponad 85 528 zł

Kwota zmniejszająca podatek:

  • 1 360 zł - dla podstawy obliczenia podatku nieprzekraczającej kwoty 8000 zł;
  • 1 360 zł pomniejszone o kwotę. obliczoną według wzoru: 834 zł 88 gr x (podstawa obliczenia podatku - 8 000 zł) – 5 000 zł, dla podstawy obliczenia podatku wyższej od 8 000 zł i nieprzekraczającej kwoty 13 000 zł;
  • 525 zł 12 gr - dla podstawy obliczenia podatku wyższej od 13 000 zł i nieprzekraczającej kwoty 85 528 zł;
  • 525 zł 12 gr pomniejszone o kwotę. obliczoną według wzoru: 525 zł 12 gr X (podstawa obliczenia podatku - 85 528 zł)- 41 472 zł dla podstawy obliczenia podatku wyższej od 85 528 zł i nieprzekraczającej kwoty 127 000 zł.

Przy obliczaniu zaliczek na podatek (od dochodów rocznych nieprzekraczających kwoty 85 528 zł) będzie stosowana kwota zmniejszająca podatek w wysokości 525,12 zł.

Projekt ustawy zakłada, że wszystkie opisane zmiany wejdą w życie i będą miały zastosowanie do dochodów uzyskiwanych od 1 stycznia 2020 r., oznacza to że płatnicy będą je stosowali już od stycznia ustalając zaliczkę na podatek, natomiast całkowicie skorzystamy z nich przy rozliczeniu dochodu za 2020 r., a więc w rocznym PIT rozliczanym od stycznia do końca kwietnia 2021 r.

A może polubisz nas na Facebooku? Po co? Dostaniesz zawsze na swoją oś czasu zwiastun każdego naszego ciekawego materiału. Kliknij, przejdź na nasz fanpage i tam kliknij "polub". DZIĘKUJEMY!

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Komentarze 47

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

K
Kaśka
Dlaczego dla wszystkich ? Dla tych którzy pracują a są okradani ze swojego podatku bez swojej zgody przez 500 plus a do tego za wszystko płacą więcej nie mając dodatkowych pieniędzy od państwa to powinni mieć obniżony podatek nie o 1% a o 10%. Tym co dostają pieniądze obniżycie o 1% a najlepiej niech dalej płacą 18%. Ale im się wszystko należy. Dosyć utrzymania darmozjadów.
r
rokita
2019-07-16T16:07:53 02:00, Pontifex Maximus:

zamiast tym co mają bardzo duże dochody podnieść podatek to się go obniża.Patrzcie na Skandynawię i bierzcie z niej przykład bo tam faktycznie rządzą ludzie mądrzy a nie tacy co nawet nie mają karty do bankomatów a wszystko za nich robią inni.

2019-07-19T11:38:40 02:00, Angie:

Tak, tak.

Karaj mnie za to ,że ja zrobiłem dwa fakultety, gdy ty siedziałeś pod budką z piwem. Teraz też pracuję ciężko i bardzo efektywnie. Wysokie wynagrodzenie po prostu mi się należy. I tak więcej płacę podatku niż nie jeden zarabia...

Przysłowie mówi : ,,Nie chciałeś nosić teczki, trzeba nosić woreczki"

Codziennie mam do czynienia z ludźmi którzy zaglądają mi w portfel, ale niewielu bierze przykład i bierze się do pracy...

2019-07-19T23:00:02 02:00, Kolo:

Dokładnie tak jak mówisz człowiek się kształci i pracuje jak tylko może zarabia i co przez to ma być ukarany jakiś absurd dzisiaj próg 85500 to średnie zarobki krajowe a nie jakiś milioner to absurd ta kwota i podatek powyżej

2019-07-21T16:26:05 02:00, Gość:

Może na początek podatek liniowy albo niech 2 próg zaczyna się w okolicy 500k zł/rocznie? A może wprowadzic kwotę minimalną, jakie Państwo pobiera tak żeby było na minimalną ementurę? Chcesz wiecej to płać wiecej lub odkładaj - wtedy podnoszenie płac minimalnych oznacza wiecej w kieszeni pracownika i pracodawcy.... no ale po co... lepiej zabierać, a potem głosuj na nas bo Ci nic nie damy.

Natomiast nie liczę na takie zmiany, bo mamy kolejny rząd który przewala nasze pieniądze, a pomysły typu IPK tylko pokazuja, że jest ich za mało... ps. to że ipk skończy jak ofe, to chyba żadna tajemnica;)

2019-07-21T22:04:58 02:00, Polak:

Od 10 lat nie chodzę na wybory bo nic to nie zmienia. Gdy chodziłem 10 lat wcześniej również to nic nie zmieniało. Kłamał kradli oszukiwali od kad pamiętam. I wiecie co? Wybory nie są dla ludzi tylko dla rządów i polityków PO to aby mogli was łowić za waszą głupotę pod którą się podpisujecie. Może to was dziwić i oburzac ale większość prędzej czy później stwierdzi to samo. Wybory nie są dla ludzi tylko dla klik które następnie wysysają z was co się da.

i dlatego te kliki piekło pochłonie, łącznie z prezesem, już belzebub szykuje świeża smołę. Bo tylko w ten sposób można karać hipokrytów.

G
Gość
2019-07-22T08:31:11 02:00, Us:

Boże ześlij kometę na tych złodziei. Niech zginą w ogniu za odbieranie innym pieniędzy. 1% mniej co to kur. Jest?!?!

Zlikwidować dochodowy!!!!

Co to jest ? To jest jeden procent.

G
Gość
2019-07-25T14:20:23 02:00, aaa:

Zlikwidować całkowicie podatek antydochodowy dla wszystkich i zredukować liczbę urzędników do niezbędnego minimum. Zastąpić systemami informatycznymi gdzie możliwe. Wszystkim wyjdzie to na dobre.

I tak już masz, że zatrudnionych jest np 10 osób, a pracuje ..... komputer.

B
Bronislavv
I co tej pory nie wiem jak ile podniesie mi sie wyplata napiszcie o ile wzrośnie dla kwoty 2250, 3000 i 5000 brutto. Bo rzucanie paragrafami dla czytelnika malo daje do zrozumienia.
S
SZARA STREFA
2019-07-25T14:20:23 02:00, aaa:

Zlikwidować całkowicie podatek antydochodowy dla wszystkich i zredukować liczbę urzędników do niezbędnego minimum. Zastąpić systemami informatycznymi gdzie możliwe. Wszystkim wyjdzie to na dobre.

Oczywiście tak by było najlepiej, ale biurokraci robią wszystko, żeby utrzymać swoje posady, a te z roku na rok się jedynie mnożą! Koszta administracyjne tego teoretycznego państwa są gargantuiczne i stale rosną. Stąd te wszystkie podatki, które tak naprawdę mają jedynie na celu utrzymywanie tych pasożytów. Urzędnicy są jak kleszcze wysysające krew z każdego, kto robi cokolwiek pożytecznego dla społeczeństwa. Oni nie robią nic, jedynie szkodzą i przeszkadzają, a kasę mają gwarantowaną. Przedsiębiorca, gdy jest niewydolny, bankrutuje. Koszty utrzymania urzędasa dalece przekraczają ich przydatność, bo nie wypracowują kompletnie nic. Oczywiście powinno się ich jak najszybciej zastąpić komputerami, to by była gigantyczna oszczędność dla państwa, czyli nas - suwerena, tyle że oni do tego tak łatwo nie dopuszczą. Musieliby sobie znaleźć inną pracę, w której trzeba pracować. Informatyzacja w urzędach do tej pory polega na wydawaniu miliardów złotych na niewydolne systemy, a mimo to i tak wszystko musi być w formie pisemnej i nie ma wymiany danych pomiędzy urzędami. Generują tony makulatury. Psują krew, psują ludziom nerwy, skracają im życie. Niejednego nerwowo wykończyła papierologia. Przepisy są celowo zawiłe, wewnętrznie sprzeczne, długie i niezrozumiałe nawet dla magistra czegokolwiek innego niż ekonomia. Wszystko po to, by wykończyć człowieka jak najszybciej, aby nie trzeba było wypłacać emerytury i aby uczciwemu ze strachu nie chciało się zakładać działalności. Prawo podatkowe powinno być maksymalnie zwięzłe i proste, a kwota wolna od podatku zrównana ze średnią europejską. Nasza kwota jest jedną z najniższych na świecie, co jest ponurym żartem. Ponad 80% polskiego społeczeństwa nawet tego nie rozumie i przepycha się między obozami PiS - PO, które tak naprawdę robią to samo. Wszystko, co wyżej napisałem, postuluje jedynie Kukiz'15 i on jako jedyny to wprowadzi. Głosując na po-pis, ciągle będzie to samo, czyli mydlenie oczu socjalem i przekupywanie motłochu, jednocześnie za jego plecami zabierając mu więcej.

a
aaa
Zlikwidować całkowicie podatek antydochodowy dla wszystkich i zredukować liczbę urzędników do niezbędnego minimum. Zastąpić systemami informatycznymi gdzie możliwe. Wszystkim wyjdzie to na dobre.
U
Us
Boże ześlij kometę na tych złodziei. Niech zginą w ogniu za odbieranie innym pieniędzy. 1% mniej co to kur. Jest?!?!

Zlikwidować dochodowy!!!!
B
Buuu
2019-07-16T16:07:53 02:00, Pontifex Maximus:

zamiast tym co mają bardzo duże dochody podnieść podatek to się go obniża.Patrzcie na Skandynawię i bierzcie z niej przykład bo tam faktycznie rządzą ludzie mądrzy a nie tacy co nawet nie mają karty do bankomatów a wszystko za nich robią inni.

2019-07-19T11:38:40 02:00, Angie:

Tak, tak.

Karaj mnie za to ,że ja zrobiłem dwa fakultety, gdy ty siedziałeś pod budką z piwem. Teraz też pracuję ciężko i bardzo efektywnie. Wysokie wynagrodzenie po prostu mi się należy. I tak więcej płacę podatku niż nie jeden zarabia...

Przysłowie mówi : ,,Nie chciałeś nosić teczki, trzeba nosić woreczki"

Codziennie mam do czynienia z ludźmi którzy zaglądają mi w portfel, ale niewielu bierze przykład i bierze się do pracy...

2019-07-19T23:00:02 02:00, Kolo:

Dokładnie tak jak mówisz człowiek się kształci i pracuje jak tylko może zarabia i co przez to ma być ukarany jakiś absurd dzisiaj próg 85500 to średnie zarobki krajowe a nie jakiś milioner to absurd ta kwota i podatek powyżej

2019-07-21T16:26:05 02:00, Gość:

Może na początek podatek liniowy albo niech 2 próg zaczyna się w okolicy 500k zł/rocznie? A może wprowadzic kwotę minimalną, jakie Państwo pobiera tak żeby było na minimalną ementurę? Chcesz wiecej to płać wiecej lub odkładaj - wtedy podnoszenie płac minimalnych oznacza wiecej w kieszeni pracownika i pracodawcy.... no ale po co... lepiej zabierać, a potem głosuj na nas bo Ci nic nie damy.

Natomiast nie liczę na takie zmiany, bo mamy kolejny rząd który przewala nasze pieniądze, a pomysły typu IPK tylko pokazuja, że jest ich za mało... ps. to że ipk skończy jak ofe, to chyba żadna tajemnica;)

Słuszna uwaga dlaczego próg 1 próg nie jest do 500tys? Bo w pierwszym progu są mrowy co pracują za miskę ryżu na ZUS. Przepraszam za określenie bolesne acz kolwiek prawdziwe. W drugim progu nieliczni którym się udaje zarobić prawie jak w UE dlatego trzeba. Ich zdoic x4 po stawkach UE co by nie mieli za dobrze i przede wszystkim po to aby mrowy z pierwszego progu robiące za miskę ryżu nie chciały zarabiać tyle co w drugim bo jeszcze poczują że można więcej i wyjadą z kraju. I KTO BĘDZIE DALEJ ROBIŁ NA ZUS?

B
Bzzz
2019-07-17T14:34:29 02:00, Konrad555:

Wprowadzic tak duze podatki np nowe oplaty na paliwo od 2019, drozyzna a tu prosze teraz dobrzy socjalisci dadza pare groszy wiecej i...wyjda na takich co robia cos dla ludzi

2019-07-19T21:14:42 02:00, marian..:

Synku ty tankujesz paliwo na stacji czy na monopolowym bo piepszysz jak potłuczony .Donek przyjedzie na śiwej kobyle i paliwo ???może być po 7 złoty .Obudz sie albo zmień lekarza ..

Kolego nie strasz nie strasz bo się zesrasz. Nie ważne czy donek czy dzwonek zawsze ktoś przyjedzie i się znajdzie aby dość szary ciemny lud liczy się tylko to aby ten lud go poparł dalej jest zawsze to samo i tak samo..

P
Polak
2019-07-16T16:07:53 02:00, Pontifex Maximus:

zamiast tym co mają bardzo duże dochody podnieść podatek to się go obniża.Patrzcie na Skandynawię i bierzcie z niej przykład bo tam faktycznie rządzą ludzie mądrzy a nie tacy co nawet nie mają karty do bankomatów a wszystko za nich robią inni.

2019-07-19T11:38:40 02:00, Angie:

Tak, tak.

Karaj mnie za to ,że ja zrobiłem dwa fakultety, gdy ty siedziałeś pod budką z piwem. Teraz też pracuję ciężko i bardzo efektywnie. Wysokie wynagrodzenie po prostu mi się należy. I tak więcej płacę podatku niż nie jeden zarabia...

Przysłowie mówi : ,,Nie chciałeś nosić teczki, trzeba nosić woreczki"

Codziennie mam do czynienia z ludźmi którzy zaglądają mi w portfel, ale niewielu bierze przykład i bierze się do pracy...

2019-07-19T23:00:02 02:00, Kolo:

Dokładnie tak jak mówisz człowiek się kształci i pracuje jak tylko może zarabia i co przez to ma być ukarany jakiś absurd dzisiaj próg 85500 to średnie zarobki krajowe a nie jakiś milioner to absurd ta kwota i podatek powyżej

2019-07-21T16:26:05 02:00, Gość:

Może na początek podatek liniowy albo niech 2 próg zaczyna się w okolicy 500k zł/rocznie? A może wprowadzic kwotę minimalną, jakie Państwo pobiera tak żeby było na minimalną ementurę? Chcesz wiecej to płać wiecej lub odkładaj - wtedy podnoszenie płac minimalnych oznacza wiecej w kieszeni pracownika i pracodawcy.... no ale po co... lepiej zabierać, a potem głosuj na nas bo Ci nic nie damy.

Natomiast nie liczę na takie zmiany, bo mamy kolejny rząd który przewala nasze pieniądze, a pomysły typu IPK tylko pokazuja, że jest ich za mało... ps. to że ipk skończy jak ofe, to chyba żadna tajemnica;)

Od 10 lat nie chodzę na wybory bo nic to nie zmienia. Gdy chodziłem 10 lat wcześniej również to nic nie zmieniało. Kłamał kradli oszukiwali od kad pamiętam. I wiecie co? Wybory nie są dla ludzi tylko dla rządów i polityków PO to aby mogli was łowić za waszą głupotę pod którą się podpisujecie. Może to was dziwić i oburzac ale większość prędzej czy później stwierdzi to samo. Wybory nie są dla ludzi tylko dla klik które następnie wysysają z was co się da.

P
Pracodawca
2019-07-16T16:07:53 02:00, Pontifex Maximus:

zamiast tym co mają bardzo duże dochody podnieść podatek to się go obniża.Patrzcie na Skandynawię i bierzcie z niej przykład bo tam faktycznie rządzą ludzie mądrzy a nie tacy co nawet nie mają karty do bankomatów a wszystko za nich robią inni.

2019-07-19T11:38:40 02:00, Angie:

Tak, tak.

Karaj mnie za to ,że ja zrobiłem dwa fakultety, gdy ty siedziałeś pod budką z piwem. Teraz też pracuję ciężko i bardzo efektywnie. Wysokie wynagrodzenie po prostu mi się należy. I tak więcej płacę podatku niż nie jeden zarabia...

Przysłowie mówi : ,,Nie chciałeś nosić teczki, trzeba nosić woreczki"

Codziennie mam do czynienia z ludźmi którzy zaglądają mi w portfel, ale niewielu bierze przykład i bierze się do pracy...

2019-07-21T21:46:18 02:00, Gość:

Karz, nie "karaj", niejeden, nie "nie jeden". O ortografii nie wspomnę. Dwa fakultety, ale języka polskiego się nie nauczyłeś. Wykształcenie to nie tylko wiedza zawodowa, trochę kultury, zapewne nie mówisz o sobie inaczej, niż "inteligencja".

A na huj ci te fakultety jak na robocie się nie znasz tylko pitolisz..

B
Be free
Dodam że drugi próg podatkowy to zarobki zbliżone do zarobków w euro i starych krajów UE. Potwierdza to tylko że obniżka dotyczy pierwszego progu czyli abyście pracowali za miskę ryżu i kiełbasę wyborcza nadal. Piramida finansowa ZUS ma się dobrze a wy kupujecie ten kit wyborczy i pracujecie nadal za miskę ryżu jeszcze długo długo.. Rząd któremu żalezy na dobrych zarobkach zmienia progi podatkowe tak aby ludzie mogli zarabiać a nie udaje że daje... Tak przy okazji to pierwszy próg dziś powinien być już do 500.000 pięciuset tysięcy i w wielkości 10-12% nie więcej bo ten pieniądz jest gofno warty. Nadal myślicie że nie robicie za miskę ryżu? To przeliczcie co możecie kupić za wypłatę i co może kupić angol czy Niemiec za wypłatę. Przekonacie się jak was robią w kierat i ciemna masę.
G
Gość
2019-07-16T16:07:53 02:00, Pontifex Maximus:

zamiast tym co mają bardzo duże dochody podnieść podatek to się go obniża.Patrzcie na Skandynawię i bierzcie z niej przykład bo tam faktycznie rządzą ludzie mądrzy a nie tacy co nawet nie mają karty do bankomatów a wszystko za nich robią inni.

2019-07-19T11:38:40 02:00, Angie:

Tak, tak.

Karaj mnie za to ,że ja zrobiłem dwa fakultety, gdy ty siedziałeś pod budką z piwem. Teraz też pracuję ciężko i bardzo efektywnie. Wysokie wynagrodzenie po prostu mi się należy. I tak więcej płacę podatku niż nie jeden zarabia...

Przysłowie mówi : ,,Nie chciałeś nosić teczki, trzeba nosić woreczki"

Codziennie mam do czynienia z ludźmi którzy zaglądają mi w portfel, ale niewielu bierze przykład i bierze się do pracy...

Karz, nie "karaj", niejeden, nie "nie jeden". O ortografii nie wspomnę. Dwa fakultety, ale języka polskiego się nie nauczyłeś. Wykształcenie to nie tylko wiedza zawodowa, trochę kultury, zapewne nie mówisz o sobie inaczej, niż "inteligencja".

O
Oscs
Nie dla wszystkich bo obniżka dotyczy pierwszego progu podatkowego. W drugim progu nie będzie się opłacać robić więc lepiej płacić podatki za granicą. Idiotyczne koncepcja która rozłoży ten rząd prędzej czy pozniej
Wróć na i.pl Portal i.pl