Remont W-Z zamknie też Marszałkowską

Marcin ZielińskiZaktualizowano 
To będzie prawdziwa komunikacyjna katastrofa dla Warszawy. Od 15 marca rozpocznie się remont mostu Śląsko-Dąbrowskiego i torów tramwajowych na Trasie W-Z. Wczoraj miasto przedstawiło harmonogram prac i projekt objazdów. Dla kierowców oznacza to wielkie korki.

Koniec remontu zapowiadany jest na 17 października. Wymienione zostaną tory od ul. Marszałkowskiej aż do Jagiellońskiej. Przebudowane zostaną też skrzyżowania tramwajowe na pl. Bankowym, przy kinie Femina i z ulicą Okopową. I to właśnie budowa tych nowych węzłów da się warszawiakom bardzo we znaki. Bo żeby podłączyć do torów z "wuzetki" te z Marszałkowskiej, Jana Pawła czy Okopowej, trzeba będzie wyłączać z ruchu całe odcinki tras tramwajowych. Tory zostaną też wymienione na ulicy Młynarskiej na Woli. W sumie siedem kilometrów. To największa inwestycja w mieście w tym roku. Ma kosztować 125 mln zł.

Władze miasta apelują o wyrozumiałość. - Ten remont musieliśmy kiedyś przeprowadzić - mówi Jacek Wojciechowicz, wiceprezydent Warszawy. - Przez najbliższe siedem miesięcy po stolicy będzie się jeździło bardzo trudno. Dotyczy to zarówno osób poruszających się komunikacją miejską, jak i samochodami - dodaje. Do czasu rozpoczęcia remontu tramwajarze zbudują tymczasową "zwrotkę" przy Grubej Kaśce. Dzięki temu w pierwszej fazie remontu z Woli będzie można dojechać aż do przystanku Ratusz Arsenał. Od 10 maja jadące od Woli tramwaje zostaną zatrzymane już na al. Jana Pawła II. Na sześć tygodni stanie ruch tramwajów na Marszałkowskiej od ul. Stawki do pl. Zbawiciela, bo wtedy rozpocznie się budowa nowego skrzyżowania. W lipcu, też ze względu na budowę skrzyżowania, tramwaje nie będą jeździć Jana Pawła II.

Dla autobusów podczas całego remontu W-Z będzie jeden pas drogi na moście Śląsko-Dąbrowskim. Niestety, podzielony będzie na dwie części - pasażerowie będą musieli przesiąść się na przystanku przy ul. Grodzkiej, by kontynuować podróż. Remont torowisk na modernizowanej trasie W-Z i ul. Młynarskiej będzie wykonany w tej samej technologii, co w Alejach Jerozolimskich w zeszłym roku. Torowisko zbudowane zostanie z płyty betonowej z szynami w otulinie z żywic. To skutecznie chroni je przed wibracjami.

- Przebudowane zostaną też wszystkie perony. Będą podwyższone i wydłużone tak, aby jednocześnie mogły zatrzymać się dwa tramwaje niskopodłogowe - mówi Krzysztof Karas, dyrektor Tramwajów Warszawskich. Największą modernizację przejdą przystanki w al. Solidarności przy pl. Bankowym i przy parku Praskim. Ich nawierzchnia będzie wyłożona kamieniem, powstanie zadaszenie niemal nad całą powierzchnią przystanku. Na wspólnych, tramwajowo-autobusowych przystankach ułożone zostaną specjalne półokrągłe krawężniki, które umożliwiają bliskie podjechanie autobusowi do platformy przystankowej. Po zakończeniu prac uruchomiony zostanie pierwszy w Warszawie buspas na fragmencie jezdni wydzielonym dla tramwajów.

polecane: Flesz - e-papieros zagraża zdrowiu

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie