Remont linii kolejowej do Warszawy: Pociągi z Lublina do stolicy ominą Puławy i Dęblin

Paweł Żurek
Nowy dworzec PKP w Puławach na czas remontu linii pozostanie zamknięty
Nowy dworzec PKP w Puławach na czas remontu linii pozostanie zamknięty UM Puławy
Remont linii kolejowej nr 7, po której jeżdżą m.in. pociągi kursujące z Lublina do Warszawy, rozpocznie się w czerwcu 2017 roku. Wtedy to pasażerowie, którzy do tej pory wsiadali na przystankach w Puławach czy w Dęblinie, będą zmuszeni do korzystania ze stacji wyznaczonych na trasie objazdu. Taka sytuacja utrzyma się do końca 2018 roku.

- Z Lublina do Warszawy pociągi będą jeździły objazdem po linii nr 30 Łuków - Lublin Północny. Czas przejazdu będzie dłuższy o około 40 minut od aktualnego. Szczegóły zależą od rodzaju pociągu - tłumaczy Łukasz Kwasiborski z PKP Polskie Linie Kolejowe.

Ruch pasażerski będzie utrzymany na jednym torze między Pilawą a Garwolinem. Dalej kursować będą też pociągi towarowe zaopatrujące Zakłady Azotowe „Puławy”.

Z powodu remontu pasażerowie nie skorzystają z wyremontowanego Dworca PKP w Puławach. Choć budynek zostanie otwarty już za kilka miesięcy, to pociągi, które do tej pory się tam zatrzymywały, będą już jeździły nową trasą.

Z nieczynnych przystanków na stacje wyznaczone na trasie objazdu Lublin - Lubartów - Parczew - Łuków pasażerów zabiorą autobusy. - Przewidujemy wprowadzenie zastępczej komunikacji autobusowej, której harmonogram i przystanki zostaną opracowane tak, aby zapewnić okolicznym mieszkańcom jak najlepsze połączenia w zastępstwie pociągów. Czas podróży powinien być zbliżony do tego oferowanego obecnie przez pociągi - zapewnia Kwasiborski.

PKP jednak nie podały jeszcze dokładnych szczegółów dotyczących rozkładu jazdy autobusów lub miejsc, w których będą się zatrzymywały.

Do 2019 roku zostanie wyremontowanych 170 km linii kolejowej. Inwestycja na umożliwić pasażerom i towarom pokonanie trasy przez Nałęczów, Puławy, Dęblin i Pilawę z prędkością 160 km/h w około 90 minut.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: Remont linii kolejowej do Warszawy: Pociągi z Lublina do stolicy ominą Puławy i Dęblin - Kurier Lubelski

Komentarze 21

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

555556
Bzdury piszesz kolego to nie tak....np system ETCS 2 właśnie będzie instalowany podczas tej modernizacji...
Chodzi po prostu o większe koszta przy linii na 200 km/h
Wszystkie skrzyżowania kolej/droga wtedy muszą być wiadukty, szerszy rozstaw każdej pary torów od siebie...
Zresztą zrobiono w 2011 studium wykonalności i ten wariant uznano za najlepszy dla tej linii....
g
gosc
Szkoda ze nikt nie pomyslal o Czeslawicach w komunikacji zastepczej pkp
z
zbynio
Tiaaa, a 17 też w remoncie. Będą śmigać te dojazdy zastępcze jak na Nurburgringu :D
g
gosc
Dojezdzam do pracy z Pulaw do Warszawy. Zastanawiam sie jak bardzo wydluzy sie na czas remontu moja podroz oraz ktoredy i w jaki sposob bedzie sie odbywala. Bardzo prosze o odpowiedz.
a
anka
tak co z ludźmi z mniejszych stacji przecież nie tylko Dęblin i Puławy istnieje
z
zibi
przy 250 sloiki sie potluka przy hamowaniu i bigos wyleje sie
n
niepatriota
Ukończenie prac na trasie Lublin - Warszawa planowane jest 2020 rok. Tak więc remont trasy do Warszawy zajmie 4 lata. Tyle samo czasu zajęło Hiszpanom, 25 lat temu wybudowanie blisko 500 km. odcinka AVE (szybkiej kolei - 300km/h) z Madrytu do Sevilli.
O
Ość
że to porównanie, zwłaszcza z Rosją Sowiecką - to miał być żart... dosyć ponury, biorąc pod uwagę metody "pozyskiwania" siły roboczej...
t
ten janusz
Po co w Polsce B a nawet C kolej ba autostrady , lotnisko . Liczy się tylko z jakiego regionu są rządzący [lubelszczyzna nigdy nie miała i nie będzie miała ] Trzeba być wizjonerem ale słoiki już dawno wyjechały.
w
wdzięczny pasażer
To po cholerę brali się za dworzec, kiedy jeszcze jeżdżą pociągi?! Czas remontu linii to ponad 2 lata, dworzec zrobią w niecały rok. Nie można było poczekać rok, zamiast zmuszać ludzi do zapieprzania 200 metrów dokoła i po tych zdezelowanych schodach?
W
Weteran
Wyczerpujacy komentarz, dziwi mnie tylko za dla zwyklej, pobieznej modernizacji potrzeba prawie 2-lata! To za cara szybciej budowali, nie mowiac o wielkich odleglosciach na Syberii za czasow Rosji Sowieckiej>
O
Ość
że, (odpowiadam także i "pendo") aby mieć 200 km/godz i więcej - renowacja linii nie wystarczy. Trzeba by właściwie ją PRZEBUDOWYWAĆ, zwiększać wytrzymałość i stabilność posadzenia torów, wymieniać szyny i podkłady na inne, o większej wytrzymałości, całkowicie wymieniać wszystkie rozjazdy, wymieniać wiadukty na mocniejsze, wybudować nowe w paru miejscach, powiększać promienie łuków torów, wymieniać sygnalizację i automatykę bezpieczeństwa (musi być wg norm tzw ETCS 2, dotychczasowa nie wystarczy, nie zapewnia odpowiedniego stopnia bezpieczeństwa), wymieniać całą infrastrukturę zasilania na o większej wydajności... i trochę jeszcze. Owszem, kolej dużych szybkości jest fajna, ale BARDZO droga - i w kosztach inwestycji i w cenach, co oczywiste - biletów. Jest jeszcze jedna para kaloszy - mianowicie, zmniejszenie ilości postojów, czyli przystanków... zatrzymywanie pociągu dużych prędkości co kilkanaście, niechby i 30-40 km, ponowne ich rozpędzanie jest ZA DROGIE jeśli chodzi i o uzyskiwane czasy przejazdu i koszta energetyczne. Opłacalny będzie dopiero taki, który wystartuje z Lublina i zatrzyma się dopiero w W-wie. Z kolei dla dwóch czy trzech pociągów dziennie na tej linii, jej tak inwestycyjno chłonna przebudowa jest niezbyt opłacalna ekonomicznie, a przy większej ich ilości - nie będą mogły jeździć po niej pociągi powolniejsze - lokalne i towarowe.
:)
No i zajęcie dla - "niestety" - internautów :)
M
Malkontent
Lublin to nie Kraków Wrocław a nawet i nie Rzeszów by miało z niego jeździć Pendolino nam mają wystarczyć Darty
J
Joni
Jak będzie trasa na 250 to będzie i pendo albo PESA/NEWAG
Wróć na i.pl Portal i.pl