Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Rekompensata dla klientów UPC Polska. UOKiK uznał, że operator niesłusznie naliczał płatności za usługę

RED
UPC Polska świadczy konsumentom usługi telekomunikacyjne, takie jak dostęp do internetu, telewizji kablowej czy telefonii stacjonarnej
UPC Polska świadczy konsumentom usługi telekomunikacyjne, takie jak dostęp do internetu, telewizji kablowej czy telefonii stacjonarnej Pexels
Jeśli jesteś lub byłeś klientem UPC i operator pobierał płatności za usługę „Pakiet Bezpieczeństwa UPC” pomimo braku Twojej zgody, możesz liczyć na rekompensatę. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nakazał firmie zakończenie szkodliwej praktyki oraz przyznanie klientom rekompensaty. Decyzja prezesa UOKiK jest prawomocna.

UPC Polska świadczy konsumentom usługi telekomunikacyjne, takie jak dostęp do internetu, telewizji kablowej czy telefonii stacjonarnej, a także związane z nimi usługi dodatkowe. W związku z napływającymi w ostatnim czasie do UOKiK skargami konsumentów dotyczącymi nieprawidłowości w procedurze zawierania lub zmiany warunków umów w trybie na odległość wszczęto postępowanie wobec spółki.

Czytaj też: Elektrociepłownia Poznań Karolin II w liczbach: Produkuje tyle energii, że wystrzeliłaby wieżę Eiffla w kosmos!

Okazało się, że operator włączał usługę „Pakiet Bezpieczeństwa UPC” (dodatkowy program antywirusowy) bez otrzymania uprzedniej zgody konsumentów. Jeśli w porę z niego nie zrezygnowali, musieli zapłacić 9 zł miesięcznie. Wyjątek stanowili konsumenci, którzy zawarli umowę przez stronę internetową, nie byli oni obciążani ww. opłatami.

Wiek emerytalny pójdzie w górę? Zobacz wideo:

od 16 lat

Co do zasady konsumenci byli informowani o tym, że usługa będzie włączona, zaś jej koszt po okresie próbnym wyniesie 9 zł miesięcznie. Jednak jak informuje UOKiK, sama informacja nie jest wystarczająca – potrzebne jest zapytanie konsumenta o zgodę, czego przedsiębiorca nie robił. Część nie była w ogóle informowana o aktywacji „Pakietu Bezpieczeństwa UPC” i związanych z nim opłatami.

- Spółka nie zadawała konsumentom pytania o zgodę na aktywację dodatkowo płatnego programu antywirusowego. W czasie rozmów sprzedażowych konsultanci powiadamiali jedynie o aktywacji pakietu na próbę, wskazując jego bezpłatny okres oraz informując, że jeśli klient nie dokona dezaktywacji w określonym czasie to będzie zobowiązany do uiszczania dodatkowej opłaty. Konsumenci nie byli jednak pytani o zgodę na aktywację usługi Pakiet Bezpieczeństwa UPC nie tylko podczas sprzedaży telefonicznej, ale również przy zawierania umowy przez stronę internetową czy w salonach stacjonarnych przedsiębiorcy

- wyjaśnia Tomasz Chróstny, prezes UOKiK.

Większość konsumentów dezaktywowała usługę w bezpłatnym okresie próby lub w pierwszych miesiącach jej świadczenia, jednak nie wszyscy decydowali się na złożenie reklamacji (którą spółka najczęściej uwzględniała). Niektóre osoby dowiadywały się o aktywacji pakietu, kiedy otrzymały pierwsze opłaty z tego tytułu. Dzięki ich skargom, sprawą zajął się Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

- Zobowiązałem UPC Polska do zakończenia szkodliwej dla klientów praktyki oraz do usunięcia jej skutków poprzez przyznanie konsumentom rekompensaty, którą otrzymają automatycznie – zapewnił prezes UOKiK.

Oznacza to, że spółka zwróci swoim klientom środki w postaci upustu na kolejnej fakturze. Z kolei byli abonenci zostaną poproszeni przez przedsiębiorcę o podanie aktualnego numeru rachunku bankowego w celu otrzymania zwrotu.

Szczegółowe zobowiązania nałożone przez prezesa UOKiK, a także informacje dla konsumentów można znaleźć TUTAJ.

ZOBACZ TEŻ:

W każdym województwie można wskazać zawody deficytowe, które przysparzają pracodawcom trudności w obsadzeniu stanowisk. Przedstawiciele tych zawodów mogą przebierać w ofertach pracy. Na tych stanowiskach znajdziesz pracę w większości województw!

W tych zawodach masz gwarancję zatrudnienia w całej Polsce! ...

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski