Ratusz wydał 20 tys. złotych na wpisy internetowych influencerów o publicznej komunikacji. Wśród nich znana aktorka

Blanka Aleksowska
Blanka Aleksowska
28.09.2020 warszawa koronawirus w warszawien/z fot. adam jankowski / polska press
28.09.2020 warszawa koronawirus w warszawien/z fot. adam jankowski / polska press brak
Dodaj komentarz:
Udostępnij:
Ratusz płaci prawie 20 tys. złotych za kampanię promującą warszawską komunikację publiczną. Opłaceni influencerzy publikowali w mediach społecznościowych zdjęcia na tle tramwajów i autobusów - informuje "Gazeta Wyborcza". Wśród nich znalazła się Grażyna Wolszczak.

Jak zauważa "GW", pod koniec września aktorka Grażyna Wolszczak zamieściła na swoim koncie na Instagramie wpis, w którym zachwyca się podróżą warszawską komunikacją. "Dziś dzień bez samochodu. Zaprzyjaźniam się więc z komunikacją miejską. Okazuje się, że to nadspodziewanie łatwe! Wpisuję na stronie WTP Warszawa miejsce, do którego chcę dotrzeć i za chwilę wiem, skąd i o której odjeżdża mój autobus/tramwaj/metro oraz wiem, o której dotrę na miejsce. I to działa!!! Co do minuty!" - podzieliła się swoim "odkryciem" celebrytka. Dalej stwierdziła też, że "kocha siedzieć za kierownicą swojego auta, kocha dreszczyk emocji przed ruszeniem w trasę, jakby wraz z wyjazdem na obwodnicę zaczynała się przygoda". Zaznaczyła, że jej pojazd spełnia "rygorystyczne ekologiczne normy", w przeciwieństwie do "starych diesli, które bardzo trują".

Post opublikowany przez aktorkę to element opłaconej przez ratusz kampanii promującej warszawską komunikację. Wpis został oznaczony jako sponsorowany przez Miasto Warszawa.

Pytanie o tę kampanię zadał w ramach dostępu do informacji publicznej Krystian Głuch, aktywista Nowej Lewicy. Otrzymał odpowiedź od zastępcy dyrektora biura marketingu miasta, Kamila Dąbrowy. Działacz opublikował ją na swoim profilu na Twitterze.

Według odpowiedzi Dąbrowy, biuro marketingu zawarło umowę z podmiotem zewnętrznym. W ramach tej umowy, wykonawca zobowiązał się do publikacji postów na profilach czterech znanych osób, w tym na profilu Grażyny Wolszczak. Wynagrodzenie za te cztery posty to 19 680 złotych brutto.

Jak przypomina "Gazeta Wyborcza", w 2019 roku, po spotkaniu z prezydentem Warszawy Rafałem Trzaskowskim, Grażyna Wolszczak wycofała pozew o smog, który złożyła przeciw miastu. Prawomocnym wyrokiem zakończyła się natomiast sprawa, którą aktorka założyła skarbowi państwa. Według niej państwo nie walczy dość efektywnie ze smogiem i zanieczyszczeniem powietrza. Sąd uznał zarzuty aktorki za słuszne i wydał korzystne dla niej orzeczenie.

Dziennik zapytał o kampanię promocyjną rzeczniczkę ratusza Monikę Beuth-Lutyk, która stwierdziła, że współpraca z influencerami to sposób promocji różnych miejskich usług. Jak przekazała urzędniczka, kampania trwała cały wrzesień, a poza aktorką udział w niej wzięli również Grzegorz Hyży, Jakub Kucner oraz Barbara Pasek.

Rzeczniczka, pytana przez "GW" o sens opłacania postów celebrytów w czasie kryzysu oświadczyła, że oszczędniej zagospodarowane będą środki na przyszły rok. Jak wyjaśnia, kampanie tego typu ulegną ograniczeniu.

Z kolei Krystian Głuch, który nagłośnił sprawę, uważa, że tego typu posty nie są warte takich wydatków. - To miała być promocja komunikacji publicznej? Przecież post w połowie był poświęcony temu, jak fajnie jeździ się samochodem. I za coś takiego zapłacono kilka tysięcy? Pani Grażyna Wolszczak nie jest autentyczna w reklamowaniu transportu publicznego. Zamiast na taką kampanię pieniądze można było przeznaczyć na coś innego, np. na organizację jakiegoś eventu dla mieszkańców – mówi "GW" działacz.

Mięsożerni mężczyźni bardziej szkodliwi

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie