Rakotwórcze ziele rośnie w polskich lasach! Przez lata dodawaliśmy je do nalewek. Lasy Państwowe ostrzegają [3.10.2019 r.]

js
Rakotwórcze ziele rośnie w polskich lasach! Przez lata dodawaliśmy je do nalewek. Lasy Państwowe ostrzegają
Rakotwórcze ziele rośnie w polskich lasach! Przez lata dodawaliśmy je do nalewek. Lasy Państwowe ostrzegają Pixabay
Rakotwórcze ziele w całej Polsce. Starzec jakubek – roślina przez lata dodawana np. do nalewek i polecana m.in. w chorobach wątroby i nadciśnieniu okazała się rakotwórcza. Lasy Państwowe ostrzegają przez używaniem tego ziela. „W żadnym wypadku nie należy podawać jej kobietom w ciąży lub matkom karmiącym”.

Rakotwórcze ziele w całej Polsce. Wystrzegaj się starca jakubka

Lasy Państwowe ostrzegają przed rośliną Jacobea Vulgaris. Starzec jakubek może rosnąć wszędzie – nie ma dużych wymagań, dlatego można go spotkać w całej Polsce. Roślina jest w stanie przetrwać nawet na glebach bardzo ubogich w składniki odżywcze. Co wiemy o roślinie?

  • Okres kwitnienia trwa od czerwca do września.
  • Nazwa Jacobea Vulgaris pochodzi od dnia pełnego kwitnienia rośliny, które ma miejsce 25 lipca, w dzień poświęcony św. Jakubowi Apostołowi.
  • W latach 80. roślina była często stosowana do produkcji nalewek leczniczych. Środek był polecany przy chorobach wątroby, nadmiernym krwawieniu miesiączkowym, a zewnętrznie przy leczeniu nowotworów, trudno gojących się ran.

Zobacz, jak wygląda ta roślina!

Starzec jakubek nie leczy raka, ale go wywołuje. Uważajcie!

Starzec jakubek może wywoływać raka. Roślina zawiera śmiertelną truciznę dla zwierząt.

Już w latach 20. ubiegłego wieku pojawiły się informacje, iż rodzina starców zawiera alkaloidy pirolizydynowe.

Lasy Państwowe ostrzegają przed korzystaniem z rośliny. Co mówią leśnicy?:

Dziś zaleca się używanie ekstraktów uzyskiwanych z liści i kwiatów starca jakubka tylko do krótkotrwałych kuracji. W żadnym wypadku nie należy podawać go kobietom w ciąży lub matkom karmiącym. (…) Nawet niewielka dawka wyciągu ze starca jakubka jest bardzo niebezpieczna dla małych zwierząt domowych – psów, kotów. Może stanowić dla nich nawet śmiertelne zagrożenie.

Wyciąg z rośliny jest także zagrożeniem dla koni i kuców. Nawet niewielka ilość środka może być bardzo niebezpieczna dla mniejszych zwierząt domowych, w tym psów i kotów.

od 12 lat
Wideo

Gazeta Lubuska. Winiarze liczą straty po przymrozkach.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Rakotwórcze ziele rośnie w polskich lasach! Przez lata dodawaliśmy je do nalewek. Lasy Państwowe ostrzegają [3.10.2019 r.] - Gazeta Wrocławska

Komentarze 72

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Przepraszam co to za g... artykuł? A gdzie link do badań, na podstawie czego stwierdzili że powoduje raka, pijany leśniczy pił nalewkę i zmarł na marskość wątroby i raka jelita grubego? XD Toż to artykuł pisany za kase na zlecenie pewnie firmy bayer, albo pfizer albo inny pomiot BASF-u. Tylko ignorant to łyknie....

M
Maryjane
26 września, 14:52, Gość:

Heh jest jak się masz moja babcia sielanka i kobietom w ciąży dawała z tego nalewki i dzieciom mi też i żaden z nas nie choruje więc nie wierzcie we wszystko co tu piszą bzdura najlepiej wszystko zniszczyć żeby koncerny farmaceutyczne nas chemią karmiły mam od babci jeszcze 6 butelek nalewki że starca Jakubka więc idę sobie łyknać na zdrowie

26 września, 18:52, Gość:

A za dwie, trzy dekady, może pięć będzie nowotwór. Duża część kancerogenow nie daje objawów choroby, mówi się tu o toksyczonosci przewlekłej. Ale prościej być ignorantem, pozdrów onkologa jak moze przypomnisz sobie ten post za wiele lat.

27 września, 10:52, Gość:

Predzej ty spotkasz sie z onkologiem niz ludzie uzywajacy ziol.Nie znasz sie na ziololecznictwie wiec stosuj sobie apteczne g....o.

27 września, 17:01, Agnieszka:

To zielsko było i jest chwastem robić z tego nalewki to jakiś żart , wychowałam się na wsi , robiliśmy często bukiety z polnych kwiatów tego chwastu nie wolno było dotykac

27 września, 16:21, Anna:

To jest artykuł podłączony przez lobby. Trują nas chemikaliami na 360° i odsuwają od ziół zboczency

27 września, 18:01, Gość:

Dokładnie

28 września, 13:23, Gość:

Tak. Koncerny farmaceutyczne truja. Ok, czy wszyscy ktorzy uważacie, że tak jest używacie jakichkolwiek leków? Jeśli zachorujecie leczycie się tylko czosnkiem? olewacie farmacie nie szczepiac dzieci? Przecież to także produkty przemysłu farmaceutycznego. Otóż jeśli jest inaczej, korzystacie choćby z głupiego ibuprofenu, jesteście hipokrytami. Skoro ziololecznictwo jest takie dobre a współczesne syntetyczne/polsyntetyczne leki be to powiedzcie mi dlaczego nagły rozwoj medycyny, syntezy chemicznej wpłynął na długość życia ludzi? Widzicie, wystarczy grypa bez odpowniednich lekow i będą zgony.

Naprawdę chciałbym wiedzieć, kto z Was antyfarmaceutow NIGDY nie zastosował produktu współczesnej farmacji. Obawiam się, że nikt taki się nie znajdzie... Także, będzie stanowczy w tym co piszecie i nie korzystajcie z współczesnej medycyny.

28 września, 20:59, Rys:

Ja nie stosuje lekow. Kiedys stosowalem i chorowalem. Teraz nie stosuje i nie choruje. Troche dziwne ale prawdziwe. Pozdrawiam zdrowych na umyśle ?

28 września, 23:09, Takaja:

Ja tylko naturalne środki stosuję...Nie będę się chemią faszerować. Nie ma naświetleń, bzdurnych kroplówek itp.Ale niech każdy decyduje czy lubi rzygać po sztucznych lekach, czy woli zaufać naturze!!!

29 września, 4:29, rose29:

Pewnie zaufajmy naturze. Wilcza jagoda jest naturalna, muchomor sromotnikowy, cykuta - bardzo naturalna,tytoń, konopie indyjskie. Cała długa lista. To, że coś jest naturalne nie oznacza automatycznie, że jest zdrowe i trzeba to jeść.

29 września, 7:57, Gość:

Akurat sromotnik to bardzo smaczny grzyb. Tak mówią ci, co przezyli.

1 października, 14:10, Gość:

Jak sprawdzić czy dany owoc lub ziele jest zdrowe? Kto czytał Robinsora Crusoe to wie. Owoc ma robaki lub jest zjadany przez ptaki zdrowy można jeść. Rośliny są zjadane przez trawożerców: jelenie, łosie, konie, krowy, kozy można spożywać. A co do ziół dawkowanie w odpowiedniej ilości i czasie jest zdrowe, jak to stosować tylko stare babcie znachorki jeszcze mają tą wiedzę.

Polecam zjeść trochę cisu, jarzębiny, przecież ptaszki zjadają

G
Gość

Jest to nawoływanie do odejscia od naturalnych metod leczenia.bardzo duzo roslin lecznicztch to trucizny niszczacych pasozyty bakterie dlatego stosuje się je w określonych dawkach .Dziwne czemu nikt nie napisze jak trujace sa chemikalia ktorymi truci sa teraz ludzie .Reklamy w telewizji zachecajace do kupna świństwa w pieknym opakowaniu.Manipulacja.

G
Gal

Wszystko co rosnie w naturze czemus sluzy..Ostatnio byla nagonka na wrotycz..ze jest trujacy.Wszystko w nadmiarze moze zaszkodzic nawet woda.Ziola sluza ludziom od tysiecy lat tylko troche wiedzy jak je stosowac.Znowu jakis komisarz nadzwyczajny jajoglowy robi nagonke na zwykle ziele ktore ma wlasciwosci lecznicze.Dlaczego nie ostrzega przed rakotworcza zywnoscia z marketow ..? Farma ma samych wrogow w naturze..

G
Gość

I bardzo dobrze. Sredniowiecze sie klania

G
Gość
26 września, 14:52, Gość:

Heh jest jak się masz moja babcia sielanka i kobietom w ciąży dawała z tego nalewki i dzieciom mi też i żaden z nas nie choruje więc nie wierzcie we wszystko co tu piszą bzdura najlepiej wszystko zniszczyć żeby koncerny farmaceutyczne nas chemią karmiły mam od babci jeszcze 6 butelek nalewki że starca Jakubka więc idę sobie łyknać na zdrowie

26 września, 18:52, Gość:

A za dwie, trzy dekady, może pięć będzie nowotwór. Duża część kancerogenow nie daje objawów choroby, mówi się tu o toksyczonosci przewlekłej. Ale prościej być ignorantem, pozdrów onkologa jak moze przypomnisz sobie ten post za wiele lat.

27 września, 10:52, Gość:

Predzej ty spotkasz sie z onkologiem niz ludzie uzywajacy ziol.Nie znasz sie na ziololecznictwie wiec stosuj sobie apteczne g....o.

27 września, 17:01, Agnieszka:

To zielsko było i jest chwastem robić z tego nalewki to jakiś żart , wychowałam się na wsi , robiliśmy często bukiety z polnych kwiatów tego chwastu nie wolno było dotykac

27 września, 16:21, Anna:

To jest artykuł podłączony przez lobby. Trują nas chemikaliami na 360° i odsuwają od ziół zboczency

27 września, 18:01, Gość:

Dokładnie

28 września, 13:23, Gość:

Tak. Koncerny farmaceutyczne truja. Ok, czy wszyscy ktorzy uważacie, że tak jest używacie jakichkolwiek leków? Jeśli zachorujecie leczycie się tylko czosnkiem? olewacie farmacie nie szczepiac dzieci? Przecież to także produkty przemysłu farmaceutycznego. Otóż jeśli jest inaczej, korzystacie choćby z głupiego ibuprofenu, jesteście hipokrytami. Skoro ziololecznictwo jest takie dobre a współczesne syntetyczne/polsyntetyczne leki be to powiedzcie mi dlaczego nagły rozwoj medycyny, syntezy chemicznej wpłynął na długość życia ludzi? Widzicie, wystarczy grypa bez odpowniednich lekow i będą zgony.

Naprawdę chciałbym wiedzieć, kto z Was antyfarmaceutow NIGDY nie zastosował produktu współczesnej farmacji. Obawiam się, że nikt taki się nie znajdzie... Także, będzie stanowczy w tym co piszecie i nie korzystajcie z współczesnej medycyny.

28 września, 20:59, Rys:

Ja nie stosuje lekow. Kiedys stosowalem i chorowalem. Teraz nie stosuje i nie choruje. Troche dziwne ale prawdziwe. Pozdrawiam zdrowych na umyśle ?

28 września, 23:09, Takaja:

Ja tylko naturalne środki stosuję...Nie będę się chemią faszerować. Nie ma naświetleń, bzdurnych kroplówek itp.Ale niech każdy decyduje czy lubi rzygać po sztucznych lekach, czy woli zaufać naturze!!!

29 września, 4:29, rose29:

Pewnie zaufajmy naturze. Wilcza jagoda jest naturalna, muchomor sromotnikowy, cykuta - bardzo naturalna,tytoń, konopie indyjskie. Cała długa lista. To, że coś jest naturalne nie oznacza automatycznie, że jest zdrowe i trzeba to jeść.

29 września, 7:57, Gość:

Akurat sromotnik to bardzo smaczny grzyb. Tak mówią ci, co przezyli.

Jak sprawdzić czy dany owoc lub ziele jest zdrowe? Kto czytał Robinsora Crusoe to wie. Owoc ma robaki lub jest zjadany przez ptaki zdrowy można jeść. Rośliny są zjadane przez trawożerców: jelenie, łosie, konie, krowy, kozy można spożywać. A co do ziół dawkowanie w odpowiedniej ilości i czasie jest zdrowe, jak to stosować tylko stare babcie znachorki jeszcze mają tą wiedzę.

D
Danek
26 września, 14:52, Gość:

Heh jest jak się masz moja babcia sielanka i kobietom w ciąży dawała z tego nalewki i dzieciom mi też i żaden z nas nie choruje więc nie wierzcie we wszystko co tu piszą bzdura najlepiej wszystko zniszczyć żeby koncerny farmaceutyczne nas chemią karmiły mam od babci jeszcze 6 butelek nalewki że starca Jakubka więc idę sobie łyknać na zdrowie

26 września, 18:52, Gość:

A za dwie, trzy dekady, może pięć będzie nowotwór. Duża część kancerogenow nie daje objawów choroby, mówi się tu o toksyczonosci przewlekłej. Ale prościej być ignorantem, pozdrów onkologa jak moze przypomnisz sobie ten post za wiele lat.

27 września, 10:52, Gość:

Predzej ty spotkasz sie z onkologiem niz ludzie uzywajacy ziol.Nie znasz sie na ziololecznictwie wiec stosuj sobie apteczne g....o.

27 września, 17:01, Agnieszka:

To zielsko było i jest chwastem robić z tego nalewki to jakiś żart , wychowałam się na wsi , robiliśmy często bukiety z polnych kwiatów tego chwastu nie wolno było dotykac

27 września, 16:21, Anna:

To jest artykuł podłączony przez lobby. Trują nas chemikaliami na 360° i odsuwają od ziół zboczency

27 września, 18:01, Gość:

Dokładnie

28 września, 13:23, Gość:

Tak. Koncerny farmaceutyczne truja. Ok, czy wszyscy ktorzy uważacie, że tak jest używacie jakichkolwiek leków? Jeśli zachorujecie leczycie się tylko czosnkiem? olewacie farmacie nie szczepiac dzieci? Przecież to także produkty przemysłu farmaceutycznego. Otóż jeśli jest inaczej, korzystacie choćby z głupiego ibuprofenu, jesteście hipokrytami. Skoro ziololecznictwo jest takie dobre a współczesne syntetyczne/polsyntetyczne leki be to powiedzcie mi dlaczego nagły rozwoj medycyny, syntezy chemicznej wpłynął na długość życia ludzi? Widzicie, wystarczy grypa bez odpowniednich lekow i będą zgony.

Naprawdę chciałbym wiedzieć, kto z Was antyfarmaceutow NIGDY nie zastosował produktu współczesnej farmacji. Obawiam się, że nikt taki się nie znajdzie... Także, będzie stanowczy w tym co piszecie i nie korzystajcie z współczesnej medycyny.

28 września, 20:59, Rys:

Ja nie stosuje lekow. Kiedys stosowalem i chorowalem. Teraz nie stosuje i nie choruje. Troche dziwne ale prawdziwe. Pozdrawiam zdrowych na umyśle ?

28 września, 23:09, Takaja:

Ja tylko naturalne środki stosuję...Nie będę się chemią faszerować. Nie ma naświetleń, bzdurnych kroplówek itp.Ale niech każdy decyduje czy lubi rzygać po sztucznych lekach, czy woli zaufać naturze!!!

29 września, 4:29, rose29:

Pewnie zaufajmy naturze. Wilcza jagoda jest naturalna, muchomor sromotnikowy, cykuta - bardzo naturalna,tytoń, konopie indyjskie. Cała długa lista. To, że coś jest naturalne nie oznacza automatycznie, że jest zdrowe i trzeba to jeść.

29 września, 7:57, Gość:

Akurat sromotnik to bardzo smaczny grzyb. Tak mówią ci, co przezyli.

Ja nie szczepie swoich dzieci z dwóch powodów. Po pierwsze dlatego że ich nie mam a po drugie znam przypadki gdzie po zaszczepieniu dziecka szczepionką MMR i dziecka pojawił się z marszu autyzm. I wiem, że takich przypadków jest wiele.

D
Danek
1 października, 2:45, Gość:

Zaczynam zbiórkę na budowę domu i zakup działki prawdopodobnie odmówisz mi czytając to ogloszenie ale zastanawiam się czy mógłby mi ktoś pomóc ofiarując niewielki datek. Przelanie 1 grosza, 1 zł czy ile tam uważasz nie kosztuje Cię dużo a dla mnie przy dużej ilości miłych i szlachetnych ludzi może dużo pomóc. Podam numer konta: 41249000050000400082259086. Przelej ile tylko chcesz. Zakładam zebrać wystarczająca kwote i zobaczymy jaka jest moc internetu i szlachetność osób trzecich. Z góry dziękuję z całego serca...

1 października, 8:11, Gość:

?

A Ty dalej zebrasz...

G
Gość
1 października, 1:39, mef:

albo ta pseudo obrona czytaj Greenpeace lub inne barachło coś rozsypało albo to te opryski z nieba powodują zmiany nawet we wcześniejszych zapobiegających roślinach, przecież teraz nowotwory są nagminne, oddychamy złym powietrzem, bo dobrym się nie da, jemy źle, bo zjeść zdrowo już się też nie da i to podstawa abyśmy po prostu wymarli.. a ta cała obrona na rzecz zdrowia oraz ochrony środowiska to niech się pocałuje w.. dlaczego nie ma protestów co do wycieku czajki? dlaczego nie ma protestów co do niszczenia parku krajobrazowego (budowa zamku prywatnego) ? hipokryci z Greenpeace niedługo zapłacą za swoje banialuki i układziki jestem tego pewien.

W pełni się zgadzam z tą wypowiedzią

M
Mimix

W ani jednym punkcie tego artykułu nie jest podane że roślina jest szkodliwa dla ludzi

G
Gość
1 października, 2:45, Gość:

Zaczynam zbiórkę na budowę domu i zakup działki prawdopodobnie odmówisz mi czytając to ogloszenie ale zastanawiam się czy mógłby mi ktoś pomóc ofiarując niewielki datek. Przelanie 1 grosza, 1 zł czy ile tam uważasz nie kosztuje Cię dużo a dla mnie przy dużej ilości miłych i szlachetnych ludzi może dużo pomóc. Podam numer konta: 41249000050000400082259086. Przelej ile tylko chcesz. Zakładam zebrać wystarczająca kwote i zobaczymy jaka jest moc internetu i szlachetność osób trzecich. Z góry dziękuję z całego serca...

?

G
Gość

Zaczynam zbiórkę na budowę domu i zakup działki prawdopodobnie odmówisz mi czytając to ogloszenie ale zastanawiam się czy mógłby mi ktoś pomóc ofiarując niewielki datek. Przelanie 1 grosza, 1 zł czy ile tam uważasz nie kosztuje Cię dużo a dla mnie przy dużej ilości miłych i szlachetnych ludzi może dużo pomóc. Podam numer konta: 41249000050000400082259086. Przelej ile tylko chcesz. Zakładam zebrać wystarczająca kwote i zobaczymy jaka jest moc internetu i szlachetność osób trzecich. Z góry dziękuję z całego serca...

m
mef

albo ta pseudo obrona czytaj Greenpeace lub inne barachło coś rozsypało albo to te opryski z nieba powodują zmiany nawet we wcześniejszych zapobiegających roślinach, przecież teraz nowotwory są nagminne, oddychamy złym powietrzem, bo dobrym się nie da, jemy źle, bo zjeść zdrowo już się też nie da i to podstawa abyśmy po prostu wymarli.. a ta cała obrona na rzecz zdrowia oraz ochrony środowiska to niech się pocałuje w.. dlaczego nie ma protestów co do wycieku czajki? dlaczego nie ma protestów co do niszczenia parku krajobrazowego (budowa zamku prywatnego) ? hipokryci z Greenpeace niedługo zapłacą za swoje banialuki i układziki jestem tego pewien.

G
Gość
28 września, 20:27, Gość:

Jeżeli była używana przy leczeniu nowotworów to jakim cudem ma byc rakotworcza? Masło maślane :D

29 września, 4:33, rose29:

Rtęć też uważano za skuteczna w leczeniu niemal każdej dolegliwości, a truła

Kiedyś polecano palenie papierosów na zdrowie, były też leki z kokainą..

G
Gość

Proponuje zwrócić uwagę na błędy w tekscie

Wróć na i.pl Portal i.pl