PZU rośnie w siłę. Podsumowanie strategii na lata 2017-2020

Materiał informacyjny Zaktualizowano 
Podczas uroczystej gali 13 marca, która odbyła się w budynku Biblioteki Uniwersytetu Warszawskiego, PZU podsumowało realizację strategii na lata 2017-2020. W 2018 roku wdrożono wiele rozwiązań i programów, m.in. inPZU, PZU GO, moje.pzu.pl, akcję Pomoc To Moc, pzu.pl. Jak Polacy przyjęli nowe produkty?

Zacznijmy od sztandarowego projektu firmy, czyli PZU GO. To niewielkie urządzenie typu beacon przyklejane na szybie samochodu oraz aplikacja mobilna, które współpracują ze sobą by w razie wypadku wezwać automatycznie niezbędną pomoc drogową lub służby ratunkowe. W 2018, PZU GO było przez wiele miesięcy testowane, także przez pracowników Grupy PZU, a kierowcy wyposażeni w urządzenie łącznie przejechali ponad 200 tys. kilometrów. Od grudnia PZU GO dostępne jest dla klientów.

- Przy użyciu PZU GO zostało przejechane już kilkaset tysięcy kilometrów. Wydarzyło się też kilka wypadków, czasem nawet poważnych. PZU GO za każdym razem zadziałało bezbłędnie. Otrzymaliśmy prawidłowe informacje i zareagowaliśmy odpowiednio, więc możemy z czystym sumieniem powiedzieć - PZU GO działa. PZU może uratować życie, kiedy będzie to potrzebne - mówi Paweł Surówka, prezes PZU SA.

- Liczę, że więcej Polaków będzie decydowało się na korzystanie z tego rozwiązania. Bezpieczeństwo jest dla Polaków coraz ważniejsze. Wiedzą, że Grupa PZU jest taką, której można ufać. Mogą nam zaufać, że dane i informacje będą absolutnie bezpieczne. Wszyscy ci, którzy będą chcieli użyć PZU GO jako urządzenia, które wzmacnia ich bezpieczeństwo, będą mogli to czynić. Wszyscy ci, którzy będą zainteresowani tym, żeby PZU GO równocześnie wynagradzało ich styl jazdy, będą też mogli tę funkcjonalność uruchomić. PZU daje nagrody za bezpieczną jazdę. Chcemy w ten sposób zwrócić ludziom uwagę na to, jak korzystają z samochodu - dodał prezes Surówka.

Grupa PZU uruchomiła też platformę inPZU, która umożliwia inwestowanie w fundusze indeksowe z oferty TFI PZU. Platforma jest dostępna dla klientów 24 godziny na dobę, z każdego miejsca i na dowolnym urządzeniu mobilnym.

- inPZU to jest dla nas niesamowicie ważny temat. Wszystkie tego typu inicjatywy służą temu, żeby Polacy więcej oszczędzali. Dla nas, jako społeczeństwa, jest to bardzo duży problem. Żyjemy coraz dłużej, co jest świetne, ale ważne, aby na emeryturze mieć zabezpieczone środki do godnego życia i realizowania swoich marzeń. Uważamy, że Polacy powinni więcej oszczędzać. Dużo mówi się w tym momencie o sektorze zarządzania aktywami. Często klienci mówią nam, że trochę brakuje im zaufania i mają wrażenie, że te produkty nie zawsze są odpowiednio wyceniane. My chcieliśmy stworzyć jedną platformę, która jest najtańsza i najbardziej uczciwa wobec naszych klientów. I to właśnie daje inPZU. To jest platforma, która 1 do 1 oddaje wynik polskiej giełdy i to, co dzieje się na naszych rynkach kapitałowych. Równocześnie jest to produkt niesłychanie atrakcyjny cenowo – opłata wynosi tylko 0,5 proc. rocznie. A przede wszystkim jest to też niesłychanie przystępne i wygodne narzędzie. Z każdego miejsca, czy to z autobusu, czy z domu można inwestować. Wartość minimalnej wpłaty wynosi 100 zł. Jestem przekonany, że im więcej nasi klienci będą korzystali z inPZU, tym bardziej będą zainteresowani, żeby inwestować więcej - powiedział prezes Paweł Surówka.

Podczas gali podkreślono również dynamiczny rozwój PZU Zdrowie. Sieć medyczna należąca do PZU Zdrowie liczy już 97 własnych placówek, współpracujących z 2100 ośrodkami zdrowia w 500 polskich miastach.

- Otworzyliśmy trzy placówki flagowe - w Warszawie, Krakowie i Poznaniu - żeby pokazać, jak my wyobrażamy sobie standard placówki, jak ona ma wyglądać pod kątem użytkowym, jakie usługi mają być w tej placówce oferowane, czy jacy mają tam być lekarze. Więc to jest taki wzorzec, jaki chcemy w naszej sieci stosować - powiedział Roman Pałac, prezes zarządu PZU Życie SA.

- W tej często negatywnej masie informacji na temat kondycji zdrowotnej Polaków, wydaje się, że nie jest tak źle. Polacy żyją dłużej, coraz bardziej dbają o swoje zdrowie, są coraz bardziej świadomi, szukają usług, które gwarantują im jakość. Ta jakość jest wyraźnie podkreślana przez naszych klientów. Oczywiście, w tle pojawia się zawsze bardzo mocno element ceny za tę jakość, ale to jest dla nas naturalne, wiemy, że każdy chce najwyższej jakości w ramach swojego dostępnego budżetu - stwierdził.

Z kolei członek zarządu PZU SA Małgorzata Sadurska opowiedziała o wyzwaniach, przed jakimi stoi PZU.

- PZU każdego roku stawia sobie bardzo wysokie cele. Jestem dumna z każdego aspektu naszej działalności. inPZU, PZU GO, akcji Pomoc To Moc - to są rzeczy, z których powinniśmy się cieszyć. Ale również muszę powiedzieć o inicjatywach, którymi ja się zajmuję, czyli o partnerstwach strategicznych. I dzisiaj to co ogłaszałam - to współpraca z dużym partnerem, z PGNiG Obrót Detaliczny - firmą, która dociera do 6,5 mln gospodarstw domowych. A my tam od tygodnia oferujemy swoje usługi. To nas bardzo cieszy, widzimy w tym bardzo duży potencjał - powiedziała.

- Rok temu ogłosiliśmy współpracę z LOT-em i z Allegro. Kiedy ogłaszaliśmy nawiązanie partnerstw, w styczniu 2018 roku, mieliśmy podpisane tylko listy intencyjne. Dzisiaj, w marcu 2019 roku możemy powiedzieć, że ubezpieczamy wybrane segmenty produktów, które można kupić na Allegro. Objęliśmy też całościową ofertą klientów LOT-u i to 25 tysięcy w dość krótkim czasie. To nas bardzo cieszy. Cały czas pracujemy z naszymi partnerami nad rozszerzeniem tej współpracy. - dodała Małgorzata Sadurska.

Sporą porcję braw podczas gali zebrała prezentacja dotycząca portalu moje.pzu.pl.

- Dlaczego moje.pzu.pl. to dobry wybór dla Polaków? Z jednej strony dlatego, że ważne jest, by wiedzieć w każdej chwili, że wszystko, co dla nich jest cenne, jest też chronione. Wiele osób chciałoby mieć taką świadomość i uważamy, że dobrze jest mieć jedną platformę, gdzie wszystko znajduje się w jednym miejscu. Zarówno jeśli chodzi o polisy ubezpieczeniowe, ubezpieczenia zdrowotne, czy choćby wizyty lekarskie. Natomiast chcemy też, żeby z czasem znalazły się tam wszystkie informacje medyczne - oczywiście jeśli będą sobie tego życzyli. To pozwoli mieć dostęp do dokumentacji medycznej z każdego miejsca na planecie, z połączeniem do internetu - powiedział prezes Paweł Surówka.

PZU i Goldman Sachs Asset Management planują współpracę w zakresie zarządzania aktywami i dystrybucji funduszy

PZU SA i Goldman Sachs Asset Management (GSAM) podpisały wczoraj list intencyjny. Celem zakładanej współpracy jest wykorzystanie kluczowych kompetencji każdej z firm i osiąganie wzajemnych korzyści. GSAM wnosi doświadczenie wiodącej na świecie firmy inwestycyjnej, natomiast PZU oferuje unikatowe zdolności zarządzania aktywami w Polsce i regionie Europy Środkowowschodniej.

Potencjalna współpraca w założeniu będzie symetryczna. GSAM wesprze PZU w dążeniu do osiąganiu jak najlepszych stóp zwrotu z aktywów, a PZU będzie dążyć do udostępnienia swoim klientom produktów zarządzanych (lub współzarządzanych przez GSAM) w swojej sieci dystrybucji. To założenie w szczególności odnosi się do oferowania innowacyjnych rozwiązań inwestycyjnych na platformie inpzu.pl .

Równolegle GSAM będzie dążył do udostępnienia funduszy zarządzanych przez PZU klientom międzynarodowym. Dodatkowo współpraca zakłada stworzenie funduszu na region Europy Środkowowschodniej, zarządzanego przez PZU i udostępnienie go na globalnej platformie dystrybucyjnej GSAM

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3