5/11
Tramwaj ma (prawie) zawsze pierwszeństwo...
fot. Adam Jastrzębowski

Tramwaj ma (prawie) zawsze pierwszeństwo

Trzeba pamiętać o tym, że tramwaj w mieście jest jak mały pociąg. To pojazd, który potrafi rozpędzić się do dużych prędkości, a waży 50 ton. Motorniczy, aby go wyhamować potrzebuje dużo większej odległości. Dlatego też, ustawodawca postanowił, że ten pojazd będzie trochę bardziej uprzywilejowany. Są niewielkie wyjątki, kiedy to tramwaj musi ustąpić. Jest to w przypadku, kiedy tramwaj wjeżdża na rondo.

Następny przepis --->

6/11
Przejazd kolejowy: szlabany się podniosły, ale światła...
fot. Anna Kaczmarz

Przejazd kolejowy: szlabany się podniosły, ale światła jeszcze świecą

To kolejny grzech kierowców, który może skończyć się w tym przypadku tragicznie. Wielu zmotoryzowanych otwarcie szlabanu na przejeździe kolejowym traktuje jak zielone światło. Nic z tych rzeczy. Na zezwolenie przejazdu przez tory kolejowe trzeba czekać do momentu zgaszenia czerwonych świateł. Wjazd za sygnalizator, kiedy na to zabrania może kosztować aż 500 złotych.


Następny przepis --->

7/11
Zatrzymywanie się na strzałce warunkowej...
fot. Mariusz Kapała

Zatrzymywanie się na strzałce warunkowej

Sygnalizator pokazuje czerwone światło, ale z prawej strony niewinnie świeci się zielona strzałka, która zezwala nam na kontynuację jazdy w prawo (tudzież w lewo, lecz taka sytuacja jest spotykana bardzo rzadko). Często to wykorzystujemy i przejeżdżamy bez zatrzymywania się przed sygnalizatorem, traktując ten znak, jako ustąpienie pierwszeństwa przejazdu. Trzeba jednak się pilnować. Taki manewr może nas kosztować 100 złotych.

Następny przepis --->

8/11
Wjazd na zatoczki autobusowe i przystanki wiedeńskie...
fot. Łukasz Gdak

Wjazd na zatoczki autobusowe i przystanki wiedeńskie

Można spotkać na drodze kierowców, którzy regularnie omijają “zygzaki”, które wymalowane są przy przystankach autobusowych i tramwajowych. Traktują ten znak poziomy, jak miejsce, przez które nie można przejeżdżać. Otóż można, a nawet trzeba, by nie tworzyć zagrożenia w ruchu. Podobnie jest z przystankami wiedeńskimi. Kiedy na jego wysokości nie ma tramwaju, można się na nim zatrzymać, jednak trzeba w tym miejscu zachować szczególną ostrożność.

Następny przepis --->

Kontynuuj przeglądanie galerii
WsteczDalej

Polecamy

Znane osoby na finale Pucharu Polski. Zobacz zdjęcia z loży

Znane osoby na finale Pucharu Polski. Zobacz zdjęcia z loży

Dwie oprawy kibiców Pogoni Szczecin na finale Pucharu Polski

Dwie oprawy kibiców Pogoni Szczecin na finale Pucharu Polski

Tak mieszka i żyje snajper Lecha. Jak spędza czas poza boiskiem? Oto prywatne zdjęcia

Tak mieszka i żyje snajper Lecha. Jak spędza czas poza boiskiem? Oto prywatne zdjęcia

Zobacz również

Znane osoby na finale Pucharu Polski. Zobacz zdjęcia z loży

Znane osoby na finale Pucharu Polski. Zobacz zdjęcia z loży

Grzegorz Rusiecki złożył ślubowanie. Podczas przysięgi była najbliższa rodzina

PILNE
Grzegorz Rusiecki złożył ślubowanie. Podczas przysięgi była najbliższa rodzina