Przebudowa S1 w Sosnowcu: Ministerstwo Infrastruktury odpowiada sosnowieckiemu posłowi

Anna Dziedzic
Anna Dziedzic

Wideo

Zobacz galerię (3 zdjęcia)
Ministerstwo Infrastruktury nie odpowiedziało wprost na interpelację sosnowieckiego posła Mateusza Bochenka w sprawie przebudowy drogi S1 w tym mieście. – Z odpowiedzi, którą otrzymałem, nic nie wynika – mówi zawiedziony poseł. Tymczasem miasto wciąż nie może rozpocząć budowy węzła prowadzącego z ekspresówki do terenów inwestycyjnych miasta.

Historia budowy, bardzo potrzebnego miastu Sosnowiec węzła drogowego, umożliwiającego zjechanie z ekspresowej S1 do strefy ekonomicznej w Sosnowcu jest długa i zawiła. Można powiedzieć, że po świetnym początku zaszła seria nieprzewidzianych wydarzeń, które ostatecznie pogrążyły ten pomysł.

Budowa węzła na S1 w Sosnowcu

O budowie węzła mówiło się w mieście od kilku lat. Wydawało się, że w 2017 roku ostatecznie sprawę udało się w końcu skierować na właściwe tory. Władze miasta podpisały umowę z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad, dotyczącą wspólnych inwestycji na sosnowieckim odcinku S1.

Miasto zobowiązało się wybudować nowy węzeł „Klimontów”, który zastąpi wreszcie słynną drogę donikąd i umożliwi zjeżdżanie z S1 bezpośrednio do strefy aktywności gospodarczej z obu kierunków trasy, a GDDKiA zobowiązała się do modernizacji blisko pięciokilometrowego odcinka S1 w Sosnowcu i dostosowania go parametrów, jakie powinna obecnie spełniać droga ekspresowa. Wszystko szło jak z płatka, do momentu, gdy z wykonania projektu modernizacji dla GDDKiA wycofała się wyłoniona w przetargu firma. GDDKiA miała w ciągu następnych miesięcy ogłosić kolejny przetarg, ale w końcu do tego nie doszło.

Czytaj także

Korekta, dopiero po zapewnieniu finansowania

By rozpocząć inwestycję konieczna była korekta programu finansowego dla modernizacji ekspresówki.

- Będziemy mogli coś więcej powiedzieć na temat tej inwestycji, gdy zostanie przyjęty budżet państwa na ten rok. Wtedy będzie wiadomo, czy ta inwestycja ma finansowanie – mówił nam kilka tygodni temu Marek Prusak, rzecznik GDDKiA w Katowicach.
Warto dodać, że miasto nie może samo wybudować sobie węzła, nie czekając na modernizację drogi przez GDDKiA. Obie inwestycje są ze sobą powiązane, a projekt węzła, który na zlecenie miasta wykonała firma projektowa Complex Projekt był oparty o rzędne podane przez GDDKIA, dotyczące odcinka S1 już po modernizacji. Gdyby miasto wybudowało węzeł w oparciu o te dane, ekspresówka mogłaby… ominąć węzeł o ponad półtora metra. Drogi mogłyby się ze sobą po prosty nie spotkać.

Poselska interpelacja w sprawie S1 w Sosnowcu

Tymczasem o informacje na temat planów Ministerstwa Infrastruktury w zakresie modernizacji sosnowieckiej S1 zapytał sosnowiecki poseł Mateusz Bochenek. Odpowiedź, która nadeszła przed kilkoma dniami, zaskoczyła go.

- Właściwie nic z niej nie wynika. Dlatego jestem już umówiony w Ministerstwie Infrastruktury z dyrektorem departamentu odpowiedzialnego za inwestycje drogowe – mówi poseł Bochenek.

Co konkretnie odpisało na interpelację ministerstwo?

- Budowa węzła drogowego w ciągu drogi S1 wraz z połączeniem z istniejącym układem drogowym miasta Sosnowiec to odrębne od rozbudowy istniejącej drogi ekspresowej zadanie miasta Sosnowiec, co oznacza że nie może stanowić części zakresu Programu Inwestycji dla zadania pn. Rozbudowa drogi ekspresowej S1 odc. Sosnowiec - Mysłowice, prowadzonego przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad – pisze Rafał Weber, sekretarz stanu z upoważnienia ministra infrastruktury. – W odniesieniu do inwestycji GDDKiA należy wskazać, że w chwili obecnej z przyczyn technicznych rozważa się modyfikację zasięgu odcinka podlegającego rozbudowie, a szczegółowy harmonogram ewentualnych dalszych prac na drodze S1 Sosnowiec – Mysłowice, będzie znany po doprecyzowaniu zakresu rzeczowego tego zadania – czytamy w odpowiedzi na poselską interpelację.

Nie przegap

Prezydent Sosnowca nie składa broni

Co to to władze Sosnowca?

- Pan prezydent Chęciński nie ustaje w działaniach by te sprawę doprowadzić do finału. Wiemy, że problem leży w ministerstwie infrastruktury. Jednak pan minister nie ma wciąż czasu by się spotkać z panem prezydentem i porozmawiać w tej sprawie. Prezydent jednak wybiera się niebawem do Warszawy i ponowi swoją prośbę o spotkanie – mówi Rafał Łysy, rzecznik Urzędu Miejskiego w Sosnowcu.

S1 to bardzo ważna droga

Droga ekspresowa S1 to komunikacyjny kręgosłup województwa śląskiego. Prowadzi docelowo od granicy w Zwardoniu do Pyrzowic, gdzie krzyżuje się z autostradą A1. Obecnie trwa jej rozbudowa i zaczyna się budowa całkiem nowych odcinków między Mysłowicami i Bielsko-Białą.

Zobacz koniecznie

Bądź na bieżąco i obserwuj

Materiał oryginalny: Przebudowa S1 w Sosnowcu: Ministerstwo Infrastruktury odpowiada sosnowieckiemu posłowi - Dziennik Zachodni

Komentarze 13

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Podaj powód zgłoszenia

v
vvv
26 lutego, 11:08, zygfryd:

na -uj nam jakieś rozjazdy robić , ważniejsze jest 2 miliardy na pisDOLONĄ QRWIZJĘ Ciulskiego

Żyłka ci pęknie nawiedzony po-wski bezmózgu.

G
Gość

Jakoś nikt z was nie zauważył ,że prezydent Sosnowca chce zjazdu z S1 i złączenia" drogi do nikąd " a dalej do ronda wyklętych i puścić przelotówkę nowo wybudowaną Klimontowską dalej wawel do S86.Ciekawe co na to mieszkańcy prestiżowego osiedla ulicy klimontowskiej na puszczenie im za oknami przelotówki.Czy będą protest jak na budowę blokowiska na w/w osiedlu.Spokój i cisza się skończy.

J
Jajo
25 lutego, 8:13, Gość:

Najlepsza jest nawrotka przy zjezdzie na jaworzno 😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀

25 lutego, 9:42, lekkre:

jak widac pojecia nie masz o czym piszesz mylac wezly na s1

Ma pojęcie, bo jadąc od Warszawy na inwestycyjną trzeba zawrócić na węźle jęzor, żeby tam dojechać.I się tam stoi

o
olo

Bo to wniosek trzeba złożyć na plebani, a nie w ministerstwie. Bez odpowiedniego datku na tacę i błogosławieństwa ani rusz..Dziwię się że jeszcze na to nie wpadli......

z
zygfryd

na -uj nam jakieś rozjazdy robić , ważniejsze jest 2 miliardy na pisDOLONĄ QRWIZJĘ Ciulskiego

A
Aaa

Dojazd do logistycznej z centrum sosnowca na 06:00 i 14:00 jest tak beznadziejny ze trzeba wyjezdzac max 0 5:00 bo potem stoisz w korku nawet 40 minut.

G
Gość

pisoHOLOTA obiecuje - tylko obiecuje

f
fred

Nie doszukujcie się w tym polityki. Ogłupiają Was już do cna. Dlaczego w naszym rejonie są problemy? Nie dokończona DTŚ od Selgrosa do S1 (kilka kilometrów), brak zjazdów, o których mowa w artykule. Za to za Brynicą jest kasa na łączniki pomiędzy DTŚ i A4 np. w Rudzie Śląskiej, wbudowanie DTŚ w pola aż do Łabęd, sprawnie funkcjonująca komunikacja ZTM. A tu się nie da. Proste. Moim zdaniem jaki pan taki kram..... Totalna indolencja....

l
lekkre
25 lutego, 8:13, Gość:

Najlepsza jest nawrotka przy zjezdzie na jaworzno 😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀

jak widac pojecia nie masz o czym piszesz mylac wezly na s1

l
lekkre

jedno slowo: SKANDAL

z
zorientowany

Chęciński PO rząd PIS. Wiadomo dlaczego nie ma pomocy.

G
Gość

Najlepsza jest nawrotka przy zjezdzie na jaworzno 😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀

G
Gość

Czekają na wyniki wyborow... Zagłosujecie poprawnie, dostaniecie pieniądze, zagłosujecie nieodpowiednio to będziecie nadal czekać... Ściana wschodnia też ma uzasadnione potrzeby ;))

Dodaj ogłoszenie