Premiera pociągu Dart z Pesy na XI Międzynarodowych Kolejowych Targach TRAKO Gdańsk 2015 [zdjęcia]

Redakcja
To najważniejsze wydarzenie pierwszego dnia targów - 22 września.

Odbyła się pierwsza publiczna prezentacja elektrycznego zespołu trakcyjnego  Dart.

To pierwszy wyprodukowany przez bydgoskiego producenta pojazd klasy intercity przeznaczony do przewozów dalekobieżnych. W rytm bębnów doboszy kolorowy korowód prowadzony przez wiceprezesa PKP Intercity Piotra Rybotyckiego i prezesa Pesy Tomasza Zaboklickiego dotarł na peron torów targowych, gdzie szef bydgoskiej spółki i przedstawiciel przewoźnika nie kryli satysfakcji z debiutu pojazdu na gdańskich targach. 

ZOBACZ: Międzynarodowe Targi Kolejowe TRAKO 2015 w Gdańsku. Wydarzenie otwarcia to premiera Darta. Co jeszcze pokaże Pesa? [zdjęcia]

 - Dart to część wielkiego, wartego 5 mld zł programu inwestycyjnego realizowanego obecnie przez PKP IC. Cieszę się, że do naszego taboru dołączy tak nowoczesny pojazd wyprodukowany przez polską firmę" - powiedział członek zarządu PKP IC. - Cieszy tym bardziej, że Dart to pojazd zbudowany przy 83 proc. udziale polskich przedsiębiorstw i dzięki myśli technicznej nie tylko projektantów Pesy, ale także najlepszych polskich politechnik i i instytutów badawczych.

Pesa na targach pokazuje również pierwszy polski pojazd piętrowy wraz z lokomotywą z rodziny Gama, eksportowany do Włoch spalinowy ATR220 oraz dwa tramwaje - Jazz dla Warszawy i Twist dla Wrocławia. 

Źródło: Pesa Bydgoszcz

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiał oryginalny: Premiera pociągu Dart z Pesy na XI Międzynarodowych Kolejowych Targach TRAKO Gdańsk 2015 [zdjęcia] - Gazeta Pomorska

Komentarze 7

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

O
Ość
Oj, "lukas", "lukas"Od pewnego czasu przeciwstawiam się na forach dziennikarzom i laikom twierdzącym, że Dart - to polskie Pendolino... a Pendolino to badziewie. Dartowi w obecnej wersji pod względem zaawansowania technologicznego jeszcze trochę brakuje do Pendolino. To JESZCZE nie ta technologia... i trudno mieć pretensje o to do PESY i NEWAG-u (producenta EZT Impuls). Podstawy konstrukcyjne Pendolino były opracowywane już na początku lat 90-tych ub wieku i rozwijane są do dnia dzisiejszego... zatem zasobu doświadczeń, poziomu technologicznego, zastrzeżeń patentowych itp Alstoma nie można porównywać z tym, czego dorobiły się polskie fabryki przez lat kilka dopiero - nie ze swojej winy przecież. Ale tego, widzę, pewnym ludziom nie da się wytłumaczyć - w ich opiniach główną role odgrywa "czynnik polityczny", nie znajomość rzeczy. Już choćby często widziane stwierdzenie, że Pendolino jest konstrukcji włoskiej - o tym świadczy. Trudno, jazgotu propagandowego nie przekrzyczy... Tak samo dziwi mnie nieprofesjonalność tychże dziennikarzy omijających skrzętnie dokonania właśnie NEWAGu, którego EZT Impuls już na początku 2013 roku PRZEKROCZYŁ podczas prób prędkość 200 km/godz, nieznacznie, bo o ok 13 km/godz, ale jednak, zaś w tym roku potwierdził możliwości szybkością nieco ponad 220 km/godz...  Również dziwi mnie ignorowanie faktu, że EZT Impuls, kilka jednostek, JUŻ jeździ po polskich torach w normalnej eksploatacji... a są produkowane następne, zamówione kontraktem - niestety, nie przez PKP... Ostatnio pojawił się w pełni dalekobieżny EZT Flirt... Także o dobrych, w pełni nowoczesnych i posiadających atesty wymagane przez PKP lokomotywach, a mianowicie: Dragon serii E6ACT, ciężkiej lokomotywie o zasilaniu elektrycznym do składów towarowych, oraz serii E4MSU Griffin - cisza... a przecież lokomotyw serii Dragon już jeździ, bodajże 13 czy 15 sztuk w normalnej eksploatacji targając składy towarowe (do 4500 ton) u prywatnych przewoźników w Polsce, a ma być ich wiecej... wielosystemowy Griffin zaś, bodajże w zeszłym roku SAMODZIELNIE pojechał na targi kolejowe w Berlinie - co o nim świadczy całkiem pochlebnie, bo bez certyfikatów, zarówno polskich jak i niemieckich - na tory do samodzielnej jazdy by go nie dopuszczono, zwłaszcza w Niemczech. Obecnie Griffin pracuje - również u prywatnego przewoźnika, a jako lokomotywa uniwersalna - ciągnie, niestety tylko - składy towarowe. A przecież to lokomotywa o zasilaniu wielosystemowym dostosowana do składów pasażerskich... mogła by uzupełnić flotę zakupionych Siemensowskich Eurosprinterów serii ES64U4 o polskiej nazwie - Husarz... oraz śmiało zastępować w ruchu krajowym, leciwe, co tu ukrywać, choć modernizowane: EU 07 i EP 09. Tak samo Dragon mógłby bez problemu zastąpić przestarzałe i wysłużone ciężkie ET 41 i 42, także słynne "byki", czyli ET 22 - w ruchu towarowym... Owszem, PESA zrobiła i PKP zakupi kilka egzemplarzy nowoczesnej lokomotywy spalinowej serii Gama, które, po wyleczeniu chorób wieku dziecięcego - mogą okazać się dobrym nabytkiem. Ale czy będą w stanie zastąpić żwawe jeszcze, lecz też już przestarzałe, rosyjskiej konstrukcji - ciężkie "Gagariny" (ST 44, M 62) ratujące od czasu do czasu też i ruch pasażerski w przypadku awarii zasilania sieci trakcji elektrycznej, a niezastąpione w ruchu towarowym tam, gdzie takiej sieci nie ma?
k
konsek
Bardzo ładny pociąg. Gratulacje dla bydgoskiego zakładu.
R
Riko
Dobrze,promować polski przemysł,a nie zagraniczne,przepłacone badziewie.

 
p
pytam się
Ile razy jeszcze głąbie masz zamiar ten bełkot wpisywać??
T
Ta...
Pociąg, który nie dostał homologacji, wyprodukowany w firmie, która ma ogromne opóźnienia z dostawami i będzie już w styczniu wiele milionów w plecy. 2 dostarczone (z 36) Krakowiaki się rozpadają, mimo że nowe, podobnie jak nasze Twisty, z których jeden już pierwszego dnia na linii 3 się zepsuł. Warszawa swoje stare Swingi odsyła do naprawy, jak i Gdańsk. 
l
lukas
Lepszy jak zakichane przestarzałe i przepłacone  Pendolino.
l
lukas
Lepszy jak zakichane przestarzałe i przepłacone  Pendolino.
Wróć na i.pl Portal i.pl