Premier i minister na placu budowy nowej zakopianki. Od teraz tunel jest drążony z dwóch stron

Katarzyna Hołuj
Katarzyna Hołuj
Naprawa. Plac budowy tunelu pod Luboniem Małym, czyli środkowego odcinka nowej zakopianki Lubień-Rabka, odwiedzili w poniedziałek premier Beata Szydło i Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury i budownictwa. Pretekstem było rozpoczęcie nowego etapu budowy, a mianowicie drążenia tunelu od strony południowej.

Do tej pory, od marca br. tunel był drążony tylko od jednej strony – północnej (w Naprawie). Jego dwie nitki mają dziś w sumie 501 metrów (nieco dłuższa jest nitka prawa, która ma dziś 266 m).

Całość (obydwie nitki) docelowo mają mieć nieco ponad 4 km długości.

Tunel, jak zapowiedziano, ma być gotowy pod koniec 2020 roku. Jest on częścią środkowego (drugiego) odcinka. Oprócz tego powstają jeszcze dwa – drogowe: od Lubnia do Naprawy i od Skomielnej Białej do Rabki.

Drążenie tunelu od strony południowej nastąpiło z pewnym opóźnieniem, bo budowlańcy napotkali na problemy gruntowe.

Drążone z dwóch stron nitki (po dwie, bo tunel będzie dwukomorowy) mają się „spotkać” ze sobą i połączyć w 2019 roku. Od strony północnej obie nitki wydłużają się o 0,8 m-3 m na dobę. Dłuższa ma teraz 266 m, krótsza natomiast 235 m.

Jak mówił nam Mateusz Witczyński, rzecznik włoskiej firmy Astaldi, wykonawcy tego odcinka, od strony południowej na dobę będzie przybywało ok. 2 m tunelu. Taka jest średnia. Różnice wynikają m.in. z tego na jaki materiał trafiają akurat górnicy. - Tam gdzie jest lita skała prace idą szybciej, bo jest mniej prac związanych z przygotowaniem obudowy tymczasowej - mówił rzecznik.

O tym jak wyjątkowa to inwestycja mówiła na placu budowy w Naprawie premier Beata Szydło: - Cieszę się, że inwestycja jest realizowana bez przeszkód, choć to bardzo trudne zadanie ze względu na skomplikowaną technologię i szczególne warunki.

Wizualizacje nowych odcinków zakopianki

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Premier i minister na placu budowy nowej zakopianki. Od teraz tunel jest drążony z dwóch stron - Dziennik Polski

Komentarze 14

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
widać, że broszka popiera niepolskie firmy. taka dwulicowa baba. każdemu daje co chcą. ja cieszę się, że mamy kontakt ze wszystkimi technologiami Europy.
P
Putin
Jak by rządziła platforma to by drążyli tylko z jednej strony.
f
fff
jeszcze nie zaczęli kopać a ta broszka pudernica już uprawia politykę
T
Tomek
Od Krakowa na północ przetarg miał być rozstrzygnięty we wrześniu a mamy już połowę października i cisza. Stare przysłowie mówi "czekaj tatka latka a kobyłe wilcy zjedli"
S
S7
Należy jak najszybciej rozpocząć budowę s7 w kierunku Warszawy bo to co się wyprawia na północ od Krakowa to tragedia. Godzinami stoimy w korkach, poza tym wjazd do miasta aleją 29 listopada to istny koszmar.
T
Tomek
Umiesz tylko głupio odpisać pedale
k
kierowca
... bo nie uwalili przetargu. A mogli.
K
Kania
O przedłużeniu do Nowego Targu ani słowa.
P
PolakPatriota
Ta szmata pisokomusza przyjechala :D
M
Marcin
malkontencie.
S
S7
Z Krakowa na północ w końcu rozstrzygnąć przetarg i podpisać umowę bo już nie da się jeździć starą 7 którą wiecznie remontowana i zakorkowana
M
Macho
Może sie uda w pisowskim planie 5 letnim. Tempo zaiste szaleńcze
KRK
Zamiast wymyślania kolejnych pretekstów do wizyty na budowie, ogłoście wreszcie przetarg na odcinek do Nowego Targu. My pamiętamy o obietnicy i nie zapomnimy o niej aż do wyborów.
J
Jopek
Co z realizacją obietnicy przetargu na odcinek do Nowego Targu. Kolejna obiecanka?
Wróć na i.pl Portal i.pl