Ceny zaczynają się od 79 900 zł za wersję wyposażenia Essential. I aż się wierzyć nie chce, że z ceną około 40 tys złotych jeszcze w 2018 roku Duster był najtańszym, nowym SUVem dostępnym na rynku.
Gama nowego Dustera została skonstruowana wokół trzech poziomów wyposażenia: Essential, Expression oraz najwyższego poziomu z dwiema wersjami różniącymi się zawartością, wzajemnie uzupełniającymi się i porównywalnymi cenowo, Extreme i Journey. Duster Extreme wyróżnia się unikalnym designem i miedziano-brązowymi akcentami ozdobnymi, skierowany jest do entuzjastów aktywności outdoorowej, poszukujących solidnego i praktycznego samochodu (łatwo zmywalna tapicerka MicroCloud, modułowe relingi dachowe itd.). Natomiast Duster Journey jest przeznaczony dla tych, którzy na pierwszym miejscu stawiają dyskretną elegancję, komfort i zaawansowane technologie (automatyczny hamulec postojowy, Media Nav Live itd.).
Prosty, pomysłowy i praktyczny system bezpiecznego mocowania szeregu specjalnych akcesoriów w kluczowych miejscach w kabinie. Nowy Duster jest standardowo wyposażony w 4 (poziom wyposażenia Essential) lub 6 fabrycznych punktów mocowania YouClip. Istnieje możliwość powiększenia ich liczby o 2 kolejne punkty dzięki dostępnemu w ofercie akcesoriów wspornikowi mocowanemu do zagłówka.
Gama kolorów nadwozia została wzbogacona o kolor Sandstone (lakier metalizowany). Klient ma także do wyboru sześć innych kolorów: Khaki Lichen, Zielony Cedre, Brązowy Terracotta, Szary Schiste, Czarna Perła i Biel Alpejska.
Nowa Dacia Duster będzie napędzana całkowicie nowym sinikiem benzynowym TCe 130 z pierwszym poziomem elektryfikacji typu „Mild Hybrid” 48 V i mechaniczną, 6-stopniową skrzynią biegów. Ten 3-cylindrowy, turbodoładowany silnik benzynowy nowej generacji o pojemności 1,2 litra oferowany z systemem miękkiej hybrydy pozwala obniżyć zużycie paliwa i emisję CO2 średnio o około 10%1. Jest on dostępny w wersji z napędem 4x2 i 4x4.
Zespół napędowy HYBRID 140, wprowadzony na świecie po raz pierwszy przez Dacię w 2023 roku w modelu Jogger, trafia obecnie pod maskę nowego Dustera z automatyczną, bezsprzęgłową kłową skrzynią biegów. Nowy Duster HYBRID 140 może poruszać się po mieście w trybie w pełni elektrycznym przez 80% czasu jazdy, a zużycie paliwa w cyklu miejskim może być nawet o 40% niższe niż w wersji z silnikiem spalinowym o porównywalnej mocy, i to bez konieczności zmiany przyzwyczajeń użytkowników.
Dacia jest jedynym producentem oferującym dwupaliwowe silniki (benzyna/LPG), dostępne pod nazwą ECO-G we wszystkich modelach marki z silnikami spalinowymi. Nowy Duster jest również oferowany z tą montowaną fabrycznie, sprawdzoną technologią, stanowiącą gwarancję bezpieczeństwa i niezawodności. W trybie zasilania gazem nowy Duster ECO-G 100 emituje średnio o 10% mniej CO2 w porównaniu ze swoimi spalinowymi odpowiednikami.
Piknik motocyklowy w Zduńskiej Woli
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?