Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Potężne inwestycje przy węźle Kąty Wrocławskie. Gargantuiczne hale rosną jedna po drugiej. Zobacz zdjęcia

Jerzy Wójcik
Jerzy Wójcik
Przy węźle autostrady A4 Kąty Wrocławskie, powstają ogromne hale o łącznej powierzchni wynoszącej około 400 tys. metrów kwadratowych! Budowa jednych hal właśnie się kończy, przy innych prace są na etapie fundamentów.
Przy węźle autostrady A4 Kąty Wrocławskie, powstają ogromne hale o łącznej powierzchni wynoszącej około 400 tys. metrów kwadratowych! Budowa jednych hal właśnie się kończy, przy innych prace są na etapie fundamentów. Jerzy Wójcik
Inwestycje powstające właśnie przy węźle autostrady A4 pod Kątami Wrocławskimi, trudno sfotografować inaczej niż z drona. Są potężne! W bliskim sąsiedztwie autostrady rośnie kilka hal gigantycznych rozmiarów. Jedne są już na ukończeniu i trwają prace wewnątrz obiektów, przy innych dopiero wylewane są fundamenty pod słupy podtrzymujące konstrukcje. Zobaczcie te potężne inwestycje z lotu ptaka.

W ciągu ostatnich kilku lat węzeł autostradowy Kąty Wrocławskie, zmienił się nie do poznania. A zmian będzie jeszcze więcej, bo wciąż trwają tam prace. Jeszcze jakiś czas temu znajdowała się tam tylko stacja BP z parkingiem dla ciężarówek. Później węzeł rozrastał się o kolejne stacje: Citronexu i Shella, z całym zapleczem dla kierowców tirów, a także ofertą sklepów i restauracji. W pobliżu węzła zaczęły też powstawać wielkie hale i magazyny. Tuż przy A4, jako jedna z pierwszych ulokowała się firma Schavemaker a także Peri Polska. Później poszło już lawinowo...

W 2023 roku dużą inwestycję, tuż pod Kątami Wrocławskimi (pomiędzy drogą do Nowej Wsi Kąckiej i jezdnią A4 do Legnicy), zaczął Deweloper 7R. Firma specjalizująca się w budowie magazynów kończy tam budować 7R Park Wrocław West II. Ogromna hala logistyczno-produkcyjna zostanie przeznaczona na wynajem. Choć jeszcze nie wiadomo, jaka firma się tam ulokuje, można założyć, że oznacza to nowe miejsca pracy dla okolicznych mieszkańców. Powierzchnia logistyczna oraz produkcyjna tego magazynu wyniesie aż 44 tys. mkw.

W pobliżu inwestycji 7R Park Wrocław West II powstanie też nowa droga, łącząca docelowo A4 z S5!

Obiekt 7R Park Wrocław West II, który ma być oddany oficjalnie w II kwartale tego roku, robi wrażenie, ale po drugiej stronie autostrady A4 powstał niemal równolegle gigant większy od niego! To hala o powierzchni ponad 79,4 tys. mkw., która powstała powstanie na zlecenie ECE Work & Live. Niemiecka firma ECE, potentat na rynku nieruchomości logicznych, wybrał okolice Wrocławia na swój pierwszy międzynarodowy projekt logistyczny. Pod nową halę, przy której trwają już zaawansowane prace, kupiono teren o powierzchni aż 15 hektarów. Znajduje się on w bezpośredniej bliskości wspomnianej już stacji BP oraz Shell, przy drodze prowadzącej od węzła A4 do Mietkowa. Tutaj również można się spodziewać kilkuset nowych miejsc pracy, a przewidywany termin oddania do użytku, to podobnie jak w przypadku poprzedniej opisywanej inwestycji - II kwartał tego roku.

ZOBACZ TAKŻE: JAGODNO TO POTĘŻNY PLAC BUDOWY!

Dwie, będące już na ukończeniu, inwestycje przebija swoim rozmachem trzecia, która właśnie się rozpoczęła! Firma P3 Logistic Parks, która ma swoja główną siedzibę w Pradze, buduje przy kąckim węźle park logistyczny o niewyobrażalnej wręcz, łącznej powierzchni 265 tys. m kw.! Firma P3 zatrudnia ponad 270 osób pracujących w 11 biurach w najważniejszych miastach europejskich, oferując zintegrowane usługi deweloperskie oraz usługi zarządzania aktywami i nieruchomościami.

Firma P3 ma już w okolicach Wrocławia parki logistyczne w trzech innych lokalizacjach:

  • P3 Wrocław II przy drodze krajowej nr 35 w pobliżu wsi Małuszów
  • P3 Wrocław City przy ulicy Rakietowej, w bezpośredniej bliskości lotniska
  • P3 Wrocław City II w pobliżu al. Jana III Sobieskiego, przy trasie z Wrocławia do Oleśnicy

Po zakończeniu tej ostatniej inwestycji, która zajmie aż 18 hektarów, w bezpośredniej bliskości węzła Kąty Wrocławskie, nie pozostanie już wiele wolnych działek do zabudowy. Ale nie można wykluczyć nowych, logistycznych inwestycji, umiejscowionych zarówno w kierunku węzła Kostomłoty, jak i bliżej Wrocławia - w kierunku nowego węzła Strzeganowice (ma powstać przy przebudowie i poszerzeniu autostrady A4 i likwidacji obecnego węzła Pietrzykowice).

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad planuje w połowie tego roku złożyć dwa wnioski o wydanie decyzji środowiskowych dla przebudowy całego odcinka Legnica Południe – Wrocław Wschód.

Autostrada A4 ma być przebudowywana w starym śladzie, a decyzja o tym została podjęta po przeprowadzeniu tzw. analizy wielokryterialnej i opracowaniu Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego, co kosztowało budżet państwa około 30 milionów złotych. Jednak w ostatnich wystąpieniach medialnych, wiceminister infrastruktury Paweł Gancarz podważa te decyzje i daje do zrozumienia, że te dokumenty należy zweryfikować.

Przypomnijmy, że tylko rozbudowa autostrady A4 w starym śladzie powoduje, choć zapewne przebudowany, pozostaje w obecnym miejscu. W innych wariantach, nowa autostrada omija to miejsce. Czy te sygnały zniechęcą inwestorów do kolejnych dużych inwestycji w pobliżu tego miasta?

ZOBACZ TAKŻE:

od 16 lat

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska