Pomysły na spacer w woj. mazowieckim. Gdzie warto się wybrać w weekend 30 - 31 marca? 10 najciekawszych tras

Redakcja Strony Podróży
Wideo
od 16 lat
W woj. mazowieckim jest mnóstwo ciekawych ścieżek spacerowych. Mamy dla Was 10 sugestii. Możecie namówić rodzinę i razem odkrywać nasz region. Wspólnie z Traseo proponujemy Wam 10 tras na spacer w woj. mazowieckim. Co tydzień wybieramy inny zestaw.

Spis treści

Trasy spacerowe po woj. mazowieckim

We współpracy z Traseo przygotowaliśmy dla Was 10 tras na spacer w woj. mazowieckim, które inni już przetestowali. Wybierz najlepszą dla siebie.

Zanim wyruszysz, upewnij się, jaka będzie pogoda. W sobotę 30 marca w woj. mazowieckim ma być od 11°C do 23°C. Nie powinno padać.

🌳 Trasa spacerowa: Jezioro Sosno

• Początek trasy: Lubowidz
  • Dystans: 11,84 km
  • Czas trwania spaceru: 2 godz. i 20 min.
  • Przewyższenia: 98 m
  • Suma podejść: 803 m
  • Suma zejść: 758 m

Spacerowiczom trasę poleca Wojciechstypa

Jezioro Sosno na Pojezierzy Brodnickim - kolejna trasa wokół jeziora.
Idealna trasa na sobotni lub niedzielny spacer. Niezbyt długa, częściowo po drogach gruntowych, a częsciwo po asfalcie. Podobnie sprawa wygląda z zadrzewieniem - częściowo przez las, częsciowo przez otwerty teren.
Polecam.

🌳 Trasa spacerowa: Wilanów - śladami Sobieskiego

• Początek trasy: Ząbki
  • Dystans: 17,95 km
  • Czas trwania spaceru: 2 godz. i 17 min.
  • Przewyższenia: 50 m
  • Suma podejść: 747 m
  • Suma zejść: 739 m

Mar.now poleca tę trasę

Najbardziej urokliwym mostem, przez który możemy się dostać z prawobrzeżnej Warszawy na czerniaków, Sadybę i dalej - do Wilanowa jest Most Siekierkowski. Z potężnej bryły pylonowego mostu widać panoramę centrum Warszawy. Tuż za nim znajduje się sanktuarium siekierkowskie - miejsce objawień MB z czasów II wojny światowej. Kierując się w lewo Czerniakowską i dalej Wiertniczą dostaniemy się prosto do serca Wilanowa. Na placu przy zajezdni autobusowej po prawej stronie znajduje sie stary wilanowski cmentarz o kształcie krzyża greckiego, założony w 1816 r. przez Aleksandrę Potocką, żonę S. Kostki-Potockiego. Leżą tu m.in. powstańcy z 1863 r., Janusz Radziwiłł, Stanisław i Ignacy Potoccy w Kaplicy Potockich, powstańcy warszawscy z 1944 r., aktor Roman Wilhelmi czy ostatnio - J. Szmajdziński.
Po lewej stronie mijamy najpierw zabytkowy budynek poczty, lecz zanim zagłębimy sie w alejki parkowe i okolice pałacowe warto minąć skrzyżowanie i udać się ku nowoczesnym zabudowaniom nowego osiedla, w centrum którego góruje Świątynia Opatrzności Bożej z ciałami m.in. ks. Jana Twardowskiego, R. Kaczorowskiego, K. Skubiszewskiego i duchownych, poległych pod Smoleńskiem oraz relikwiami bł. J. Popiełuszki. Przy skręcie do świątyni mijamy pomnik króla Sobieskiego z żoną Marysieńką i wiernymi psami (Pola Wilanowskie).
Wracamy jednak do rezydencji królewskiej. Teren parku i ogrodu to miejsce tylko dla pieszych, o zwiedzaniu na rowerze czy rolkach nie może być mowy. Spacer albo marsz nordic walking zaczynamy od kolegiaty św. Anny z 1792 r., ufundowanej przez A. Czartoryskiego, za którym znajdują się piękne dzwony. Dalej po prawej stronie mijamy misternie rzeźbione symboliczne mauzoleum Stanisława i Aleksandry Potockich z 1834 r. Przez pałacową bramę docieramy do siedziby króla Jana III Sobieskiego, po prawej stronie mijając Muzeum Plakatu. Od wejścia do parku (płatne) pokonujemy trasę przez ogród palmowy, chiński domek, wskaźnik powodzi, które kilkukrotnie zalewały park pałacowy z przyległościami, rzeźby wzorowane na rzymskich. Pałac, zbudowany w 1677 r., warto obejść z każdej strony, poznając zegary słoneczne i płaskorzeźby na elewacjach, ale również ciekawe obiekty, ukryte nad stawami pełnymi kaczeńców i alejami drzew czy wzdłuż rzeki, po której turyści chętnie pływają w łodziach czy gondolach. Przy odrobinie szczęścia w weekendy można trafić na letni koncert w Ogrodzie Różanym czy Międzynarodową Akademię Muzyki Dawnej. Spacer kończymy mijając Muzeum Plakatu i dochodząc do budynku Kuźni i dalej - cmentarza wilanowskiego po przeciwnej stronie.

Jaka będzie pogoda?

🌳 Trasa spacerowa: Park Skaryszewski - od fabryki Wedla przez pomniki, wyspy i zakątki parku nad Jez.Kamionkowskim

• Początek trasy: Ząbki
  • Dystans: 7,11 km
  • Czas trwania spaceru: 1 godz. i 26 min.
  • Przewyższenia: 299 m
  • Suma podejść: 1 738 m
  • Suma zejść: 1 779 m

Mar.now poleca tę trasę na spacer

Jesteśmy na Grochowie, na Pradze Południe, w prawobrzeżnej Warszawie. Zacisznej okolicy nieopodal dawnego Stadionu Dziesięciolecia, obecnie - budowy Stadionu Narodowego. Jeden z największych i najpopularniejszych parków wśród warszawskich spacerowiczów, biegaczy i rowerzystów - im. I. Paderewskiego (zwany przez Warszawiaków popularnie Skaryszakiem), warto poznać zaczynając trening, przejażdżkę bądź spacer od przeciwnej strony - od ul. Kinowej. Rozległy, blisko 60-hektarowy park, jest wpisany od niemal 40 lat do rejestru stołecznych zabytków.
Wzdłuż wody - odnogi dalej usytuowanego Jeziora Kamionkowskiego - mijając po lewej most na wyspę OWS (gdzie rokrocznie odbywa się inscenizacja bitwy powstania listopadowego) docieramy do krzyżówki alejek u początku jeziora. Warto tu rozglądać się bacznie, mieszkają tu jeże i podziemnymi kanałami znad Wisły docierają tu bobry, gdyż jezioro to dawne koryto Wisły, na którym przed laty organizowano nawet międzynarodowe mistrzostwa w łyżwiarstwie szybkim (co zimę zamarza, stając się największym lodowiskiem prawobrzeżnej Warszawy). Tu rozgrywają się w maju mistrzostwa stolicy w wakeboardingu i na nartach wodnych, a także smoczych łodzi, w lutym zaś - od 5 lat Bieg Wedla. W części parkowej w odnodze jeziorka żyją także żółwie czerwonolice.
Wzdłuż obiektów sportowych AZS, w tym klubu łuczniczego w parku docieramy od tyłu do amfiteatru, w którym do dziś odbywają sie pokazy filmów, występy artystów - piosenkarzy czy kabareciarzy. W pobliżu można zaspokoić głód w pubie "Pod Pstrągiem", ktory jest jednocześnie wypożyczalnią sprzętu dla wodniaków. Od amfiteatru zaczyna się główna szeroka aleja parkowa, z centralnie usytuowanym potężnym pomnikiem żołnierzy radzieckich i w pobliżu tablicę upamiętniającą Polaków - ofiary z World Trade Center w Nowym Jorku z 11.09. 2001 r.
Jednak nasza trasa prowadzi aleją wokół tego 107-letniego parku - przez zagajnik sosnowy, kamienny mostek, sztuczny wodospad, obok pomników znanych z wielu filmów i seriali tu nakręcanych (Kąpiącej się, Rytm, Paderewskiego, Saperów AK, Sportowców-Akademików...) przez wysepki, plac zabaw aż do ogrodu różanego, vis a vis fabryki czekolady E. Wedel. To właśnie tutaj, w rozarium, nieopodal pomnika Tancerki, królowa Elżbieta II poświęciła pomnik brytyjskich lotników, poległych podczas II wojny. Wokół posadzono 280 gatunków drzew i kwiatów, wiele - unikatowych w skali kraju. Nieprzypadkowo park ten w 2009 r. zyskał miano Najpiękniejszego Parku w Polsce i trzecią lokatę w konkursie na Najpiękniejszy Park w Europie. Zamykając pętlę docieramy w pobliże sztucznego wodospadu i mijając go schodzimy w dół do mostku na wyspę OWS i do parkingu przy ul. Kinowej.

🌳 Trasa spacerowa: Forest - Ring 22 km

• Początek trasy: Mogielnica
  • Dystans: 22,38 km
  • Czas trwania spaceru: 7 godz. i 28 min.
  • Przewyższenia: 70 m
  • Suma podejść: 135 m
  • Suma zejść: 135 m

Trasę dla spacerowiczów poleca Remo_nt

Malownicza trasa duktami leśnymi. Przewaga dróg szutrowych. Liczne podbiegi. 80% trasy las, 20% asfalt.

🌳 Trasa spacerowa: Piętnastka chorzemińska

• Początek trasy: Grójec
  • Dystans: 14,93 km
  • Czas trwania spaceru: 1 godz. i 37 min.
  • Przewyższenia: 45 m
  • Suma podejść: 647 m
  • Suma zejść: 655 m

Spacerowiczom trasę poleca Chalupczok

Trasa dookoła Jeziora Wolsztyńskiego, przez wieś Chorzemin i tamtejsze lasy, niedaleko wieży obserwacyjnej, Nowy Młyn i położony przy nim staw Morskie Oko, Dojcę i bagienny teren Karpicka.

Jaka będzie pogoda?

🌳 Trasa spacerowa: Trening na Jeziorem Włocławskim.

• Początek trasy: Sanniki
  • Dystans: 9,81 km
  • Czas trwania spaceru: 1 godz. i 16 min.
  • Przewyższenia: 29 m
  • Suma podejść: 813 m
  • Suma zejść: 812 m

Fajnyfacet7 poleca tę trasę

Nowa Przystań Miejska nad Jeziorem Włocławskim, przy ul. Płockiej, to świetne miejsce do treningu wysiłkowego ... co prawda moja przygoda z bieganiem trwa niedługo, dlatego cięgle się uczę. Tu doskonale można ćwiczyć podbiegi po schodach, pod pochyłą drogę, można wykonać wiele innych ćwiczeń z wykorzystaniem otaczających mas rzeczy - ławki, barierki, schody ...
I jeszcze ten zachód słońca ... kiepski zdjęcie, ale chyba zachęca do odwiedzenia tego miejsca :)

Idealne na spacer

🌳 Trasa spacerowa: Tum - Łęczyca

• Początek trasy: Żelechów
  • Dystans: 9,04 km
  • Czas trwania spaceru: 2 godz. i 34 min.
  • Przewyższenia: 69 m
  • Suma podejść: 1 529 m
  • Suma zejść: 1 532 m

Trasę spacerową mieszkańcom poleca Wielogorski

Z Łęczycy do kolegiaty w Tumie, następnie przez urokliwe miasteczko Łęczyca.

🌳 Trasa spacerowa: Żoliborz

• Początek trasy: Łomianki
  • Dystans: 4,37 km
  • Czas trwania spaceru: 1 godz. i 9 min.
  • Przewyższenia: 115 m
  • Suma podejść: 41 m
  • Suma zejść: 140 m

Fotoimpresje poleca tę trasę

Bardzo krótki spacer po Żoliborzu, po drodze był kościół Św. Stanisława Kostki i grób księdza Jerzego Popiełuszki. Dalej mijamy Teatr Komedia dochodzimy do kamienia poświęconego pamięci Żołnierzy Żywiciela i zaraz nieopodal mijamy figurę Matki Boskiej.

Spacer jak wszystkie inne potraktowany jako plener fotograficzny, tym razem miałem zrobić konkretne zdjęcia, więc nie szukałem długo tematów, to i spacer był krótki.

🌳 Trasa spacerowa: Spacer dookoła Rucianej-Nidy

• Początek trasy: Myszyniec
  • Dystans: 6,27 km
  • Czas trwania spaceru: 2 godz. i 5 min.
  • Przewyższenia: 64 m
  • Suma podejść: 176 m
  • Suma zejść: 132 m

Spacerowiczom trasę poleca Guber

Ten niespełna siedmiokilometrowy szlak pieszy doskonale nadaje się na popołudniową przechadzkę. Na jego pokonanie potrzeba około 2 godzin. Wiedzie on przez zróżnicowane lasy, począwszy od borów sosnowych, aż po podmokłe lasy liściaste. Zgodnie z tradycją szlak ma swój początek w Centrum Informacji Turystycznej i Promocji. Wyruszamy stąd ul. Dworcową w kierunku drugiej części miasta - Nidy. Po ok. 300m na skrzyżowaniu skręcamy w prawo w Aleję Wczasów. Mijamy położony po prawej stronie drogi Urząd Miasta i Gminy oraz pocztę. Za pocztą skręcamy (tuż przed sklepem) w lewo w ulicę Słowiańską. Kierujemy się do położonej na końcu niej plaży. Dojście do niej umożliwiają schodki na końcu ulicy. Po zejściu nad jezioro kierujemy się w prawo. Droga biegnie teraz nad samym jeziorem po leśnej ścieżce. Idziemy cały czas szlakiem pomarańczowym. Po około 500m dochodzimy do Ośrodka Wypoczynkowego "Wodnik". Przechodzimy przez jego teren, dalej idziemy leśną ścieżką nad jeziorem i dochodzimy do kolejnego ośrodka "Perła Jezior". Stamtąd szlak prowadzi do Ośrodka Turystyki Wodnej PTTK "U Andrzeja", przechodzimy przez jego teren i wychodzimy na Aleję Wczasów. Przecinamy ulicę i wchodzimy na leśny dukt. Prowadzi on nas przez las oddzielający obie części miasta. Na pierwszym skrzyżowaniu skręcamy w prawo. Teren w tym miejscu staje się pagórkowaty. Po kilku minutach marszu po lewej stronie, w dole można dostrzec rzekę Nidkę. Cały czas kierujemy się pomarańczowym szlakiem, który wiedzie przez las. Docieramy w końcu do Rucianego. Przechodzimy przez tory kolejowe i docieramy do drogi nr 58. Przecinamy ją wchodząc w ulicę Cichą. Po prawej stronie mijamy stary cmentarz i kierujemy się dalej ulicą Cichą, aż dotrzemy do skrzyżowania w Guziance. Tam skręcamy w prawo wchodząc w ulicę Mazurską, którą docieramy do Informacji Turystycznej kończąc wycieczkę.

🌳 Trasa spacerowa: Świniary - Rędzin

• Początek trasy: Mogielnica
  • Stopień trudności: 2.0
  • Dystans: 6,79 km
  • Czas trwania spaceru: 2 godz. i 2 min.
  • Przewyższenia: 34 m
  • Suma podejść: 314 m
  • Suma zejść: 315 m

Darzbor poleca tę trasę

Trasa ze Świniar wałem przeciwpowodziowym do Rędzina.

traseo

Traseo.pl to portal oraz darmowa aplikacja mobilna na urządzenia z systemami android lub iOS. Znajdziesz tu ponad 200 000 tras! Możesz nagrywać własne ślady podczas wycieczek lub podążać trasami pozostałych użytkowników. Szukaj inspiracji wycieczkowych.

Rób zdjęcia, dodawaj opisy, a później wyślij zapisaną trasę na Traseo.pl. Będziesz mieć możliwość dodatkowej edycji danej trasy. Możesz również podzielić się nią z innymi użytkownikami Traseo lub zachować jako prywatną tylko dla siebie. Sprawdź wszystkie możliwości Traseo, zainstaluj aplikację i ruszaj na szlak!

Okazje

Lubisz spacery ale nie lubisz przepłacać za artykuły do trekkingu? Sprawdź kody rabatowe EMPIK oraz promocje i zniżki w innych sklepach online!

Spacerowanie - korzyści

Spacerowanie przynosi wiele korzyści dla ciała i umysłu. Podczas wszelkich aktywności uwalniają się hormony szczęścia, czyli endorfiny i serotonina. Dlatego ruch pomaga w zwalczaniu stresu i napięcia. Takie korzyści dostarczy Ci nie tylko siłowania, bieganie, czy inny sport, ale również regularne spacerowanie.

Chodzenie na spacery może pomóc w walce ze zbędnymi kilogramami. Podczas chodzenia angażujemy wiele mięśni, które pracują i spalają kalorie. Dlatego regularne spacerowanie może pomóc Ci w zgubieniu zbędnych kilogramów. Im więcej ruchu, tym większe zapotrzebowanie kaloryczne. Dlatego osoby, które dużo się ruszają i uprawiają sport, mogą więcej jeść bez efektu tycia. Jeśli chcesz poznać swoje zapotrzebowanie kaloryczne, w Internecie znajdziesz wiele kalkulatorów, które pomagają je wyliczyć.

WHO podaje, że dzienna ilość kroków dla osoby dorosłej i zdrowej powinna wynosić pomiędzy 6 000 a 8 000 kroków. Natomiast u osób z przewlekłymi chorobami dawka wynosi od 3 500 do 5 500 kroków dziennie.

Spacerowanie obniża ciśnienie krwi i zmniejsza ryzyko wystąpienia chorób przewlekłych. Regularne spacery mają zbawienny wpływ na układ krążenia. Zmniejsza się ryzyko wystąpienia żylaków czy pajączków.

Jak widzisz spacerowanie przynosi wiele korzyści zarówno dla zdrowia fizycznego, jak i psychicznego. Jeśli jesteś ciekaw, ile kroków dziennie robisz, możesz zaopatrzyć się w zegarek z funkcją liczenia kroków.

Odkryj uroki Mazowsza!

Mazowieckie to pełne uroków województwo, które oferuje niezwykłe atrakcje dla każdego podróżnika. Zabytkowa Twierdza Modlin oraz Zamek Czersk to skarby historii, które zapierają dech w piersiach. Dla miłośników miejskiego klimatu czeka niezapomniana wycieczka po stolicy - Warszawie. Przyroda także ma tu wiele do zaoferowania, zwłaszcza w Kampinoskim Parku Narodowym, gdzie szlaki pełne natury kuszą entuzjastów wędrówek. Nie można też przegapić uroków Jeziora Białego - spokojnej oazy nad wodą, doskonałej dla plażowiczów, wędkarzy i nurków. Sprawdź, jakie atrakcje znajdziesz w stolicy.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?