Pomorze: Czy internetowy sklep z AGD oszukuje klientów, a jego właścicielka jest jedną z... poszkodowanych? Sprawdza to policja

wie, AK
Jeszcze 3 kwietnia strona sklepu działała.
Jeszcze 3 kwietnia strona sklepu działała.
Klienci i właścicielka mieli zostać oszukani przez nieznanych twórców internetowego sklepu ze sprzętem AGD. Tylko „na papierze” Media-styl.pl działał pod Kwidzynem. Sprawą zajęła się policja.

- Jestem jedną z osób, które zostały oszukane przez sklep internetowy Media-styl.pl. Moje zamówienie złożyłam na adres dostawy do Gdańska – deklaruje pani Małgorzata (nazwisko do wiadomości redakcji).

Kobieta, choć witryna sklepu wyglądała „dosyć profesjonalnie”, a opinie internautów też nie budziły zastrzeżeń, zwróciła uwagę na fakt, że działa on od lutego 2018 roku. Wolała się więc upewnić i zadzwoniła na podany na jego stronie numer infolinii. Według jej relacji mężczyzna, który odebrał telefon 17 marca potwierdził, że lodówka, którą chciała zamówić jest dostępna. Jednak 22 marca, po przelewie 849 złotych i telefonicznym potwierdzeniu tego przelewu, mimo informacji, że towar zostanie dostarczony 26 lub 27 marca kontakt telefoniczny się urwał, a infolinia przestała odpowiadać. Tymczasem zamówiona lodówka nie została dostarczona do dziś.

Sprawdziliśmy – zarówno przed świętami, jak i 3 kwietnia automatyczna odpowiedź pod podanym numerem telefonu informowała o tym, że skrzynka poczty głosowej jest pełna.

- Wysłałam e-mail pod wskazany na stronie adres - bez odpowiedzi. Powiadomiłam e-mailowo swój bank o zaistniałej sprawie, bank odbiorcy przelewu, Komendę Miejską Policji w Gdańsku, Komendę Powiatową Policji w Kwidzynie, Prokuraturę Rejonową w Gdańsku-Oliwie – wymienia pani Małgorzata, która przekonuje, że witryna sklepu internetowego powinna zostać zablokowana. Jednak, co również sprawdziliśmy, we wtorek 3 kwietnia wciąż znajdowała się w sieci.

Z kolei pełnomocnik naszej Czytelniczki, Paweł Lis twierdzi, że skontaktował się już z kilkunastoma niezadowolonymi klientami sklepu, które za niedostarczony sprzęt AGD miały wpłacić od 1 tysiąca do 5 tysięcy złotych.

- Zgłoszenie przyjęliśmy w ubiegłym tygodniu. Zgłosiła się do nas jedna osoba, która uważa, że została przez ten sklep oszukana. Niewykluczone, że kobieta, która oficjalnie jest właścicielem rzeczonej firmy, również będzie w sprawie miała status osoby pokrzywdzonej, bowiem przekonuje, że osoba, którą poznała w internecie i poleciła założenie takiego sklepu, wykorzystała jej dane osobowe i bezprawnie działa w jej imieniu. Postępowanie jest na początkowym etapie i policjanci wyjaśniają wszystkie okoliczności tej sprawy - tłumaczy mł. asp. Bożena Schab, rzeczniczka prasowa Komendy Powiatowej Policji w Kwidzynie.

Skala potencjalnego procederu nie jest jeszcze znana, jednak podobne zgłoszenia mogły trafiać do policjantów w całym kraju. Niepokoi fakt, że sytuacja Media-styl.pl wydaje się „powtórką z rozrywki” sytuacji dotyczącej fikcyjnego sopockiego sklepu RTV-AGD „Outletmedia.net”, o której pisaliśmy wielokrotnie. W listopadzie okazało się, że choć sprawni oszuści mieli w ciągu 18 dni naciągnąć 167 klientów na ponad 230 tysięcy złotych, sprawę trzeba było umorzyć bowiem firma była zarejestrowana na „słupa”, a trop urwał się gdzieś za granicą. Więcej na ten temat czytaj tutaj.

POLECAMY NA DZIENNIKBALTYCKI.PL:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: Pomorze: Czy internetowy sklep z AGD oszukuje klientów, a jego właścicielka jest jedną z... poszkodowanych? Sprawdza to policja - Dziennik Bałtycki

Wróć na i.pl Portal i.pl