"Polskie obozy zagłady" powracają. Tym razem błąd popełnił...

    "Polskie obozy zagłady" powracają. Tym razem błąd popełnił brytyjski "Daily Mail"

    WR

    Polska

    Aktualizacja:

    Polska

    Powtórka błędu w "środku" artykułu
    1/3
    przejdź do galerii

    Powtórka błędu w "środku" artykułu ©Daily Mail

    Zachodni dziennikarze chyba nigdy nie oduczą się stosowania zbitki "polskie obozy koncentracyjne". Tym razem sformułowań "polskie obozy" i "polskie obozy zagłady" użyto w artykule niezwykle poczytnego brytyjskiego tabloidu - "Daily Mail". Oto szczegóły sprawy.
    Sformułowania "Polish concentration camp" i "Polish camp" (użyte w odniesieniu do Auschwitz - red.) pojawiają się w artykule "Auschwitz forbidden love" (pol. Zakazana miłość w Auschwitz) zamieszczonym dziś na górze strony głównej internetowego wydania "Daily Mail". Autor Allan Hall, korespondent pisma z Berlina, opisuje w nim historię miłości SS-mana Franza Wunscha i żydowskiej więźniarki Heleny Citronovej.

    "Mail Online", bo tak nazywa się internetowe wydanie "Daily Mail", to najpopularniejsza anglojęzyczna gazeta online. W grudniu 2014 r. odwiedziło ją niemal 200 milionów uniklanych użytkowników. Według ComScore, firmy zajmującej się analityką internetową, jest ona dużo popularniejsza niż "New York Times". Dlatego też odpowiednie polskie instytucje powinny jak najszybciej interweniować.

    Czytaj treści premium w Polsce Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    W związku z ciszą wyborczą komentarze zostały wyłączone, zapraszamy z powrotem w niedzielę wieczorem.

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Nie przegap

    Wideo