Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Polishopa 2020. "Nawet w najlepszych firmach na świecie nie liczy się człowiek, a wyniki finansowe"

Agnieszka Domka-Rybka
Agnieszka Domka-Rybka
Tomasz Czachorowski
Trwa największa w Polsce konferencja o design thinking. Zawsze odbywała się w Bydgoszczy, ale w tym roku - ze względu na COVID - 19, ma formę online. Jeden z wielu wniosków? Nawet najlepsze organizacje na świecie nie dbają o pracowników tak jak o wyniki finansowe.

Dla niewtajemniczonych: design thinking to innowacyjne myślenie projektowe.

Jedna z prelegentek POLISHOPA Design Thinking Conference, Monika Banach z Symetrii, specjalistka w zakresie UX (User Experience, różnorodne rozwiązania, produkty i usługi, które są w jak największym stopniu dostosowane do potrzeb użytkowników) opowiadała m.in. o badaniu, które miało dowieść czy zdajemy sobie sprawę, że karta płatnicza nie służy tylko do płacenia.

Karta to też jest weryfikacja tożsamości

- Zbudowaliśmy w tym celu automat do sprzedaży piwa, czyli mówimy o zautomatyzowanym zakupie alkoholu. Badani zamawiali piwo do koszyka i chcieli płacić zbliżeniowo. Wyskoczyła jednak dodatkowa funkcja do weryfikacji wieku, bo jednak nie kupimy alkoholu przed 18. rokiem życia. Niestety, niewiele osób wiedziało, że karta płatnicza, trochę jak dowód osobisty, weryfikuje naszą tożsamość i wiek. Jakże silne jest w nas skojarzenie karty tylko z płatnością - mówiła Monika Banach.

Polecamy także: Polishopa 2019 wystartowała. Innowatorzy natarli na Bydgoszcz [wideo, zdjęcia]

Z kolei np. Wojtek Kutyła to praktyk w IT z 21-letnim stażem, jest freelcerem. To projektant service design/UX pracujący jako niezależny konsultant. Miał wiele do powiedzenia, ale naszą uwagę zwróciło kilka zdań: - Nawet najlepsze organizacje na świecie nie dbają o pracowników tak jak o wyniki finansowe. To jest brutalne, ale to pieniądze rządzą, a nie człowiek i jego inspiracje, nawet gdy ma talent. Coś takiego jak bezpieczne zatrudnienie nie istnieje. Kapitalizm dba o kapitał. Dlatego nie mogłem pracować u kogoś i zacząłem u siebie - mówił pan Wojtek.

Justyna Szumińska z agencji Socjal Media Kamikaze tłumaczyła, jak w dzisiejszych czasach znaleźć najlepszego pracownika.

- Żeby znaleźć jak najlepszego pracownika postawiliśmy na zupełnie nowy proces rekrutacji. Zaangażowaliśmy ich w 3-godzinne warsztaty, a dopiero na końcu patrzyliśmy w CV. Obserwowaliśmy i udało się wybrać super ludzi - powiedziała pani Justyna.

Już po raz kolejny wydarzeniem towarzyszącym jest konkurs "POLISHOPA HONEYCOMBS AWARD". Organizatorzy nagradzają w nim najlepsze projekty wykorzystujące Design Thinking. Najlepsi zostaną wybrani w trzech kategoriach: biznes, edukacja, projekt społeczny.

To proces kreatywny, nastawiony na współpracę

Metodyka design thinking to pięcioetapowy proces, w centrum którego jest zawsze użytkownik i jego potrzeby. Łączy on zespół projektowy o różnokierunkowym doświadczeniu, którego celem jest stworzenie produktu lub usługi.

Proces design thinking jest bardzo kreatywny, nastawiony na współpracę. Jego efektem są doskonałe produkty i usługi, odpowiadające na potrzeby klientów, a w połączeniu z biznesową strategią, pozwalające zbudować przewagę konkurencyjną.

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska