Polacy nie rezygnują z rezerwacji w hotelach. "Ponowne zamknięcie branży nie spowodowało spektakularnej fali zwrotów"

OPRAC.:
Maciej Badowski
Maciej Badowski
- Polacy chcą i potrafią odpowiedzialnie podróżować- komentuje ekspertka.
- Polacy chcą i potrafią odpowiedzialnie podróżować- komentuje ekspertka. Przemyslaw Swiderski/ Polska Press
Jak polscy turyści zareagowali na kolejny lockdown? Okazuje się, że na odwołanie swoich marcowych pobytów zdecydowało się jedynie 13 proc. osób. Z kolei w kwietniu anulowanych zostało zaledwie 9 proc. rezerwacji. - Ponowne zamknięcie hoteli, ogłoszone przez rząd w połowie marca, nie spowodowało wcale jakiejś spektakularnej fali zwrotów. Zamiast tego goście decydują się przenosić swoje pobyty na inne terminy- komentuje ekspertka.

Otwarcie hoteli 12 lutego zostało przyjęte przez turystów i hotelarzy z prawdziwą ulgą, to już po ok. 2 tygodniach działalność pierwszych obiektów noclegowych została ograniczona – powrót do lockdownu nastąpił 24 lutego i objął województwo warmińsko-mazurskie. Kilka dni później, 5 marca, zasięg obostrzeń rozszerzył się na teren województwa pomorskiego, zaś po niecałych dwóch tygodniach wprowadzono całkowity lockdown.

- Ze względu na pandemię spora część hoteli wprowadziła opcję bezpłatnego anulowania rezerwacji, która jest dla naszych gości tzw. „wentylem bezpieczeństwa”. Jednak ponowne zamknięcie hoteli, ogłoszone przez rząd w połowie marca, nie spowodowało wcale jakiejś spektakularnej fali zwrotów. Zamiast tego goście decydują się przenosić swoje pobyty na inne terminy- komentuje Ewelina Witek, Travelist.

Jak wynika z analizy ekspertów Travelist, zaledwie 13 proc. użytkowników portalu zdecydowało się całkowicie zrezygnować z planów wyjazdowych na marzec. Wskaźnik anulacji jest jeszcze niższy w kwietniu, na taki zdecydowało się 9 proc. podróżnych. Zdaniem ekspertów portalu ta sytuacja dowodzi, że Polacy ufają personelowi hotelowemu i czują się w hotelach bezpieczni. Do tego wskazują na "zmęczenie i frustrację" przedłużającą się izolacją.

W badaniu z lutego, blisko 1,5 tys klientów zostało zapytanych o pierwsze wrażenia z wyjazdów do hoteli działających w reżimie sanitarnym, 3 na 4 respondentów przyznało, że czuło się bezpiecznie podczas pobytu. Tyle samo osób potwierdziło, że personel hotelowy dbał o przestrzeganie wszelkich zasad sanitarnych, a 9 na 10 gości zadeklarowało, że ponownie pojechaliby do hotelu przy zachowaniu tych samych ograniczeń.

- Patrząc na wyniki naszych raportów i analiz wyraźnie widać, że Polacy chcą i potrafią odpowiedzialnie podróżować, a branża jest w stanie zapewnić im komfort i bezpieczeństwo w najwyższym reżimie sanitarnym– komentuje Agata Prosińska, Travelist.

Przygotuj swój turystyczny biznes na sezon

Wideo

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Bitcoin jest walutą przyszłości, a jego wartość będzie stale rosnąć, dzięki naszej pomocy zdobędziesz informacje o kryptowalutach z pierwszej ręki, a także poprowadzimy Cię do inwestowania w kryptowaluty, abyś mógł zarobić ogromne zyski, E-mail: Probitrader(at)gmail.com, Whatsapp: 447380382293 teraz dla mnie szczegóły. .

Dodaj ogłoszenie