Polacy chętnie płacą SMS- ami

RedakcjaZaktualizowano 
SMS-y Premium to wiadomości tekstowe obciążone są specjalną opłatą. Usługa ta chętnie wykorzystywana jest do organizowania różnego rodzaju pomocowych akcji charytatywnych, gdyż dzięki niej wsparcie ich nie jest wymagające i daje możliwość szybkiego działania. – W trakcie ostatniego finału WOŚP za pomocą płatności online i SMS-ów zebraliśmy ponad 13 mln zł. Widać, że popularność tego typu płatności znacznie rośnie – mówi Anna Orzech z fundacji WOŚP.

Zastosowań dla SMS-sów Premium jest jednak znacznie więcej. Blisko 25 proc. respondentów za pomocą SMS realizuje płatności i transakcje finansowe. 15 proc. ankietowanych płaci za bilety komunikacji miejskiej lub parkingowe, a 14 proc. za usługi rozrywkowe – wynika z badania przeprowadzonego przez Platformę SerwerSMS.pl.

- Dzięki takiemu rozwiązaniu wiele płatności możemy dokonać wprost z domowego fotela. Jego ogromną przewagą nad przelewami bankowymi lub płatnościami internetowymi jest szybkość. Doskonale sprawdza się przy płatnościach na małe kwoty – mówi Daniel Zawiliński z firmy, która prowadziła badanie.

sms

– SMS-y Premium to ciągle ważna (ilościowo i kwotowo) oraz szybka i prosta forma zbiórek na cele charytatywne. Praktycznie w każdej komunikacji takiej akcji pojawia się informacja, że operatorzy rezygnują z należnych im kwot, dzięki czemu kanał ten jest bardzo efektywny i powszechny – komentuje Łukasz Makowski Prezes Zarządu LookSoft Sp. z o.o. – Oczywiście obserwowany jest  wzrost innych form płatności jednak brak jednolitego standardu w tej materii i dostępność wielu możliwości sprawia, że SMS-y Premium nadal są najbardziej zrozumiałym narzędziem dla standardowego użytkownika telefonu – dodaje Makowski.
Na kolejnych miejscach znalazły się płatności za dzwonki, tapety, gry (8 proc.), udział w konkursach audiotele/ quizach (7 proc.) oraz głosowaniach w programach telewizyjnych/ radiowych/ internetowych (7 proc.). Co piąty ankietowany opłaca krótkimi wiadomościami tekstowymi dostęp do mobilnych wersji gazet i czasopism. 

sms

Blisko 1/3 osób, które wzięły udział w badaniu „Komunikacja SMS w Polsce 2014” deklaruje, że wysyła krótkie wiadomości tekstowe o podwyższonym koszcie. 2/3 robi to kilka razy do roku, a aż 12 proc. kilka razy w tygodniu.

- 68 proc. przeznacza na SMS Premium do 5 zł miesięcznie. Co ciekawe, 17 proc. respondentów deklaruje, że wydaje na nie nawet 15 zł miesięcznie – dopowiada Daniel Zawiliński.

Premium SMS jest bardzo wygodnym i popularnym sposobem realizowania drobnych transakcji. Łączna wartość tego rynku w 2013 roku była szacowana przez firmę badawczą PMR na około 15 mld zł.
Zdarza się jednak, że z informacji na temat zasad funkcjonowania usługi, niekiedy rodzi ona u niektórych obawy. Brak wiedzy zasygnalizowało aż 24 proc. badanych.

- Nie wszyscy wiedzą ile kosztuje wysłanie danego SMS-a. Tymczasem wystarczy poznać kilka zasad, które dadzą nam taką informację – komentuje Daniel Zawiliński. Numery SMS Premium bazują na określonym schemacie i w bardzo łatwy sposób można sprawdzić ich koszt. Wystarczy szybka analiza informacji zawartych w numerze SMS, na który planowana jest wysyłka wiadomości. SMS-y na numery rozpoczynające się od cyfry 7, kosztują mniej niż 10 zł. O dokładniej cenie informuje cyfra znajdująca się po 7. Przykładowo, numer zaczynający się od 75XX(X), oznacza że koszt SMS-a wynosi 5 zł netto (bez VAT). Na rynku funkcjonują również numery SMS rozpoczynające się od cyfry 9. W tym przypadku koszt usługi wynosi ponad 10 zł. O koszcie rzeczywistym SMS-a można dowiedzieć się dzięki dwóm cyfrom zamieszczonym po 9. Analogicznie, numer zaczynający się od 915XX(X), oznacza, że koszt SMS-a wynosi 15 zł netto (bez VAT).

polecane: 60 Sekund Biznesu: W internecie jest wygodniej i większy wybór.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 1

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

a
anitka

nie byłam świadoma tego, że Polacy aż tak chętnie angażują się w pomoc innym. sama też to robię a ostatnio z poradnika inwestowania dowiedziałam się jak pomagać i nie wydawać, ciekawa lektura.

Dodaj ogłoszenie