Podlaska S19 w budowie? Jeszcze w tym roku mają być przetargi na podlaskie odcinki ekspresówki [MAPY]

(mg)
Takie przynajmniej plany ma Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Pierwsze przetargi na budowę S19 mają być ogłaszane wczesną jesienią. W połowie roku ma być wiadomo jak zostanie poprowadzony odcinek północy z Białegostoku do Kuźnicy.

Mapę z drogowymi planami ogłosiła właśnie Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Po raz pierwszy znalazła się na niej podlaska dziewiętnastka jako trasa do realizacji.

– Rzeczywiście, planujemy jesienią ogłoszenie przetargów na wyłonienie wykonawcy w systemie: projektuj i buduj na cztery odcinki S19 na Podlasiu – mówi Rafał Malinowski, rzecznik GDDKiA w Białymstoku.

Przypomina, że trzy przetargi będą możliwe po uzyskaniu decyzji środowiskowej. Chodzi o dwa południowe odcinki w stronę Lublina: Białystok Zachód (Choroszcz) – Ploski oraz Ploski – Chlebczyn i jeden północny: Kuźnica – Sokółka. Procedura już trwa. Jeżeli decyzje środowiskowe zostaną wydane latem, GDDKiA zacznie jesienią szukać firmy, która zaprojektuje i zbuduje ekspresówkę.

– Wcześniej, w lecie powinien ruszyć przetarg na odcinek Sochonie – Dobrzyniewo – Choroszcz (Białystok Zachód) – dodaje Rafał Malinowski. Przyznaje jednak, że będzie on uzależniony od tego, jak ostatecznie zostanie poprowadzona S19 z Białegostoku do Sokółki. Decyzja ma zapaść w połowie roku.

Budowa trasy S19 przez województwo podlaskie ma przyśpieszyć

Rozważane warianty są dwa. Pierwszy, ciągle obowiązujący w dokumentach rządowych prowadzi do węzła Choroszcz przez Korycin, i Knyszyn. Druga opcja to obecna dk19, która biegnie przez Czarną Białostocką.

– Jeśli najkorzystniejszym okaże się wariant przebiegający po starodrożu DK19, to ze względu na konieczność zmiany m.in. przekroju drogi Sochonie – Dobrzyniewo (teraz planowane są dwa pasy plus jeden, może być dwa X dwa) - i co za tym idzie – uzyskania nowej decyzji środowiskowej, przetarg ograniczymy tylko węzła Białystok Zachód wraz z wyprowadzeniem „eski” w kierunku węzła Dobrzyniewo. Reszta zajmiemy się w przyszłym roku – wyjaśnia przedstawiciel GDDKiA.

Odcinek Białystok – Sokółka budzi olbrzymie emocje wśród mieszkańców naszego regionu. Ci, którzy lobbują za przebiegiem przez Czarną Białostocką, przypominają, że to o połowę krótsza i tańsza trasa. – Jestem przekonana, że S19 pójdzie po starodrożu. Ruch tu jest największy. Samochody nie będą jeździć naokoło, żeby nadrabiać kilkadziesiąt kilometrów– uważa Ewa Kulikowska, burmistrz Sokółki.

– Liczę, że decyzja będzie merytoryczna i zostanie trasa, która obowiązuje w dokumentach rządowych. Wariant przejścia prze Korycin nie wziął się znikąd. Ze względów przyrodniczych jest on bardziej realny do wykonania – mówi z kolei wójt Korycina Mirosław Lech.

WZMOŻONE KONTROLE ESCAPE ROOMÓW W CAŁYM KRAJU, KILKADZIESIĄT JEST JUŻ ZAMKNIĘTYCH

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wideo

Materiał oryginalny: Podlaska S19 w budowie? Jeszcze w tym roku mają być przetargi na podlaskie odcinki ekspresówki [MAPY] - Kurier Poranny

Komentarze 31

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

@Grzegorz@

a może jednak lepiej by było żeby ta nowo projektowana DK nr. 19 biegła nową trasą z pominięciem Sokółki i Czarnej Białostockiej :)

g
gosć
W dniu 13.01.2019 o 13:27, Gość napisał:

Krecie, to ty od początku pierdzielisz jakieś głupoty zamiast pisać na temat. Wyzywasz innych forumowiczów, piszesz jakieś obraźliwe teksty na włodarzy, udajesz wielkomiejskiego. Po co ty w ogóle uczestniczysz w tej dyskusji? Obchodzi cie ta trasa? Nie sądzę patrząc na twoje wpisy. Rozmowa z tobą nie ma żadnego sensu, bo nie odpowiadasz na żadne argumenty, tylko czytasz post, nakręcasz się, wypisujesz bzdety, a nie raczysz nawet przeczytać ze zrozumieniem tego co inni piszą. Tacy ludzie jak ty nie powinni mieć żadnego prawa głosu :)

 

Odezwał się ciemny chłop oczekujący na drogę ekspresową ze swojej wsi do Białegostoku. Uważaj bo zakrztusisz się powietrzem :D .

g
gość
W dniu 11.01.2019 o 14:22, gosć napisał:

Jakże źle kalkulujesz!!!!!Kłajpeda i Litwa najbardziej zyskają na Via Carpathia, której S-19 jest elementem. Polska nie zyska nic tylko straci bowiem towary z południa Europy będą transportowane do Kłajpedy a nie do Gdańska. Litwini już zacierają ręce i proszą o kredyty na rozbudowę a sokólsko-białostockie chłopy walczą o drogę ekspresową Sokółka-Białystok :D . Toteż odnoga S-19 z Kuźnicy do Korycina i dalej przez Ełk nad Bałtyk aktywuje polskie porty bałtyckie i zbocznikuje Kłajpedę bo oto w końcu Polakom powinno chodzić. Tymczasem tacy jak ten wysoki poseł z B-stoku walcząc o wyborców poprzez budowanie drogi ekspresowej między sokólskimi sołectwami  pompują kierunek Kłajpeda!!!A kto ci każe jechać do B-stoku S-19 przez Korycin!!!! Przecież dotychczasowa DK nr 19 zostanie odciążona od tranzytu a jako droga lokalna podległa samorządom zostanie wyremontowana  przez burmistrza i radnych, których wybierasz, prawda?

Tylko że burmistrz nie chce jej remontować, woli żeby to ktoś za niego zrobił, tylko że nie zdaje sobie sprawy z tego ile później będzie go kosztowało utrzymanie trj ekspresówki, bo to spadnie na jego barki. 

g
gosć
W dniu 11.01.2019 o 11:36, Gość napisał:

Czy według ciebie zapiżdżanie ponad 70 km wokół puszczy knyszyńskiej zamiast 35 przez Sokółkę jest ekologiczne? UE (czytaj Niemcy) ma w zadku naszą przyrodę, tu chodzi o interesy! Niemcom nie w smak jest połączenie Kłajpedy z południem Europy, bo wtedy spadną obroty ich portu w Hamburgu!

 

Jakże źle kalkulujesz!!!!!

Kłajpeda i Litwa najbardziej zyskają na Via Carpathia, której S-19 jest elementem. Polska nie zyska nic tylko straci bowiem towary z południa Europy będą transportowane do Kłajpedy a nie do Gdańska. Litwini już zacierają ręce i proszą o kredyty na rozbudowę a sokólsko-białostockie chłopy walczą o drogę ekspresową Sokółka-Białystok :D . 

Toteż odnoga S-19 z Kuźnicy do Korycina i dalej przez Ełk nad Bałtyk aktywuje polskie porty bałtyckie i zbocznikuje Kłajpedę bo oto w końcu Polakom powinno chodzić. Tymczasem tacy jak ten wysoki poseł z B-stoku walcząc o wyborców poprzez budowanie drogi ekspresowej między sokólskimi sołectwami  pompują kierunek Kłajpeda!!!

A kto ci każe jechać do B-stoku S-19 przez Korycin!!!! Przecież dotychczasowa DK nr 19 zostanie odciążona od tranzytu a jako droga lokalna podległa samorządom zostanie wyremontowana  przez burmistrza i radnych, których wybierasz, prawda?

G
Gość
W dniu 09.01.2019 o 20:29, Gość napisał:

Burmistrz Sokółki (tęga kobieta) nie rozróżnia drogo ekspresowej od drogi lokalnej!!!!!!Informuję Jej Objętosć Burmistrz, że droga ekspresowa nie łączy sołectw tylko regiony a nawet państwa!!!!Toteż projektantów drogi ekspresowej nie interesuje za bardzo ile samochodów jeździ z Białegostoku do Sokółki tylko ile ciężkich samochodów ciężarowych przewozi ładunki z przejścia granicznego nad Morze Bałtyckie i do Salonik!!!!Gdy powstanie S-19 na przez Cz-B to będzie potrzeba wybudowania czterech obwodnic lub obejść i to na odcinku 38km.No i pojawia się pytanie:skąd na to będą pieniądze?

Czy według ciebie zapiżdżanie ponad 70 km wokół puszczy knyszyńskiej zamiast 35 przez Sokółkę jest ekologiczne? UE (czytaj Niemcy) ma w zadku naszą przyrodę, tu chodzi o interesy! Niemcom nie w smak jest połączenie Kłajpedy z południem Europy, bo wtedy spadną obroty ich portu w Hamburgu!

g
gosć
W dniu 10.01.2019 o 08:25, Gość napisał:

W sumie to nie ma o czym dyskutować, bo zanim to będzie to hoho... Ale co do przebiegu, to tylko wariant przez Korycin - widać obwodnica Augustowa i głupi upór władz ("nie będą pluć nam w twarz, pokażemy im, zrobimy tak jak MY uważamy!") jedyne do czego doprowadza to opóźnienia.

 

Wariant przez Korycin uzyskał wstępną akceptacje unijnych komisarzy (mimo, że nieco zahacza o Puszczę Knyszyńską). Natomiast wariant przez CZ-B będzie kolejna wojną z UE, która tym razem nie da się przekonać bowiem w grę wchodzi precedens. Jak zwykle o wszystkim zadecydują pieniądze a prawi i sprawiedliwi gdy chcą wstawać z kolan to musza mieć unijne pieniądze. A więc po dymie bez ognia, decyzjach środowiskowych, nadymaniu gęb i oszukiwaniu wyborców jedynym wariantem do realizacji pozostanie wariant przez Korycin, który też wymaga unijnych pieniędzy. A to już pieśń przyszłości.

s
swoje imię

Fakt kłania isę obwodnica Augustowa. jakby ta droga była w Niemczech to fakt mogłaby być przez czarna Białostocką ale jak jest w Polsce to cła komisja europejska zrobi wszystko by je j nie było bo łosie , dziki i wilki miąłby ograniczone drogi migracji przez Puszcze Knyszyńską ao na jest Parkiem Krajobrazowym no i szlus..Tam jej się nie da zbudować tak jak nie dało się zbudować estakady Rospudy

g
gosć
W dniu 09.01.2019 o 22:25, Gość napisał:

Godzina 22:24, czas na wyciszenie umysłu. dlatego zabawimy się w znajdź różnice. Cytaty postu numer 16:  "Chłopie !!!!! Jest "zapchana" bo (...)" "(...) służąca kampanii wyborczej aby ciemny sokólsko-białostocki chłop uwierzył, że między (...)" Dla ułatwienia wyrazy zostały pogrubione.  Nie kontynuuje w ten sposób dyskusji, chcę zauważyć jakimi manipulacjami starasz się posługiwać.

 

Nie kontynuuje się a ty kontynuujesz dyskutując o jakichś pierdołach....

Dodam tylko, że ciemny to chłop, który wierzy prawej i sprawiedliwej zgrai, że można dla wiosek budować drogę ekspresową na dystansie 38 km, przez obszar chroniony Natura 2000 i jeszcze za pieniądze unijne, łamiąc unijne prawo i wcześniejsze uzgodnienia!!!!!!

G
Gość

W sumie to nie ma o czym dyskutować, bo zanim to będzie to hoho... Ale co do przebiegu, to tylko wariant przez Korycin - widać obwodnica Augustowa i głupi upór władz ("nie będą pluć nam w twarz, pokażemy im, zrobimy tak jak MY uważamy!") jedyne do czego doprowadza to opóźnienia.

S
Stefan
Mapa na pierwszym zdjęciu to jakieś nieporozumienie. Siemiatycze to nie Chlebczyn. Redaktorzy do szkoły marsz!
g
gość
W dniu 09.01.2019 o 21:54, gosć napisał:

Decyzja się przedawniła pod względem prawnym ale nie merytorycznym bo i ta z roku 2009 i ta obecna dotyczyła przebiegu S-19 po tzw. starodrożu!!!!!! Co się takiego zmieniło np. w ekosystemie, w działach wodnych itp., że trzeba na nowo rozważać czy można czy tez nie można? To jest wielka ściema i udawanie bo wszystko jest wiadome od dawna. No właśnie widać te 20 procent ciężkiego transportu samochodowego, gdy zablokowane jest przejście graniczne albo jest wypadek!!!!! Jet dokładnie odwrotnie to 80 procent stanowią TIRY!!!!!!Drogi ekspresowe są budowane systemowo a nie dlatego, że chce chłop spod Sokółki a nawet burmistrz czy wójt. Powtarzam, droga krajowa dotychczasowa nie zostanie zaorana w przypadku wariantu WOPK i będzie mogła być z powodzeniem wykorzystana i dodatkowo będzie odciążona a zatem bezpieczna.

Co by się tam nie przedawniło, za to bierze się grube  pieniądze, to dla czego by nie zrobić nowej decyzji środowiskowej. 

g
gość
W dniu 09.01.2019 o 22:01, @Grzegorz@ napisał:

^^^^^^^^^^^^^^ jeśli chodzi o przejazdy TIR - ów przez ul. Towarową to jeżdżą tylko samochody dostawcze do lokalnych Biedronek , ciężarówki z kontenerami do punktu skupu złomu , od czasu do czasu dostawa towaru do sklepu "Aneks" i wywrotki oraz gruszki z betonem obsługujące budowy na ul. Piasta oraz "Nowe Bojary".

SZACUN ZA TAKĄ ODPOWIEDŹ. Jesteś facet na poziomie, oby więcej takich rozsądnych ludzi.

g
gość
W dniu 09.01.2019 o 21:52, Gość napisał:

A poza tym, kończąc tą żenującą rozmowę. Nie życzę sobie nazywania kogokolwiek "ciemnym chłopem", gdyż to źle świadczy o osobie piszącej. Każdy ma prawo do własnego zdania i każdy może o nim głośno mówić. Twoja potrzeba udowadniania swojej racji nie powinna kończyć się uwłaczaniem. A dodatkowo bardzo cieszy mnie myśl, że nie masz żadnego wpływu na bieg budowy tej drogi :) Życzę dobrej i spokojnej nocy 

Może dzięki takiemu wpisowi zmienisz poziom dyskusji na forum. Szacun, oby jak najwięcej rozsądnych ludzi wśród nas, to z pewnością wszystkim wyjdzie na dobre.

g
gosć
W dniu 09.01.2019 o 21:52, Gość napisał:

A poza tym, kończąc tą żenującą rozmowę. Nie życzę sobie nazywania kogokolwiek "ciemnym chłopem", gdyż to źle świadczy o osobie piszącej. Każdy ma prawo do własnego zdania i każdy może o nim głośno mówić. Twoja potrzeba udowadniania swojej racji nie powinna kończyć się uwłaczaniem. A dodatkowo bardzo cieszy mnie myśl, że nie masz żadnego wpływu na bieg budowy tej drogi :) Życzę dobrej i spokojnej nocy 

 

..nie no nie zwróciłem się per "ciemny chłopie" lecz "chłopie!!!!" co chyba przyjąłeś tożsamościowo. To tłumacz się przed chłopami :D

g
gosć
W dniu 09.01.2019 o 21:45, Gość napisał:

Decyzja środowiskowa została uznana w 2009 roku i do tego czasu dawno się przedawniła i nie ma żadnego pokrycia z dzisiejszym dniem. Człowieku, czy ty w ogóle jeździsz tą trasą? 90% pojazdów to tranzyt? Wolne żarty, Tiry stanowią może 20% całości pojazdów, reszta to auta osobowe. Jeżeli zostanie wybudowany WOPK to ze starej już dk19 po pierwsze nie zniknie cały tranzyt, bo też jest generowany przez Czarną Białostocką, tym samym nie poprawi się znacząco komfort jazdy. A po drugie, tak jak wyżej napisałem, na drodze zostanie mnóstwo pojazdów osobowych, którym nie widzi się dodawanie kilkunastu kilometrów. Powiedz mi, po co są budowane drogi ekspresowe? To nie tylko czynnik stricte pod tranzyt. To również poprawa bezpieczeństwa, komfortu, płynności i czasu podróży. Powiedz mi, w jaki sposób ma WOPK ma zwiększyć bezpieczeństwo, skoro dalej po starodrożu będą jeździły pojazdy, narażone na bliskie spotkanie ze zwierzyną. Zapytam ponownie, jeździsz ty tą trasą? Teraz jest dobrobyt, bo asfalt wymienili po latach użerania się z nierównościami i ciągłymi koleinami. Po co budować drogi, jak nie dla ludzi? Mówisz o drogach ekspresowych między sołectwami. Popatrz na mapę dróg A/S w Polsce i ją dokładnie przeanalizuj...

 

Decyzja się przedawniła pod względem prawnym ale nie merytorycznym bo i ta z roku 2009 i ta obecna dotyczyła przebiegu S-19 po tzw. starodrożu!!!!!! Co się takiego zmieniło np. w ekosystemie, w działach wodnych itp., że trzeba na nowo rozważać czy można czy tez nie można? To jest wielka ściema i udawanie bo wszystko jest wiadome od dawna. No właśnie widać te 20 procent ciężkiego transportu samochodowego, gdy zablokowane jest przejście graniczne albo jest wypadek!!!!! Jet dokładnie odwrotnie to 80 procent stanowią TIRY!!!!!!

Drogi ekspresowe są budowane systemowo a nie dlatego, że chce chłop spod Sokółki a nawet burmistrz czy wójt. Powtarzam, droga krajowa dotychczasowa nie zostanie zaorana w przypadku wariantu WOPK i będzie mogła być z powodzeniem wykorzystana i dodatkowo będzie odciążona a zatem bezpieczna.

Wróć na i.pl Portal i.pl