reklama

Poczta Polska wśród kluczowych polskich przedsiębiorstw

Materiał informacyjny Kongresu 590 Zaktualizowano 
Poczta Polska to dziś jedyna polska firma świadcząca usługi pocztowe, kurierskie i logistyczne na terenie Europy Środkowo-Wschodniej. Nasza działalność licząca ponad 461 lat pozwala na postawienie tezy, że Poczta Polska jak żadne inne przedsiębiorstwo jest zakorzeniona w polskiej kulturze i historii. Dzięki niezłomnej postawie, bohaterstwu i poświęceniu Pocztowcy zapisali się w dziejach naszego kraju. Dziś są wzorem patriotyzmu i umiłowania Ojczyzny dla kolejnych pokoleń.

Będąc przedsiębiorstwem w 100% z polskim kapitałem jesteśmy sprawdzonym parterem Państwa w realizacji kluczowych programów, takich jak 500+. Obecnie Spółka intensywnie przygotowuje się do pełnienia roli narodowego operatora cyfrowego. Rewolucja, która już w najbliższych latach rozpocznie się w całej administracji publicznej wymaga sprawdzonego partnera w obsłudze e-Doręczeń. W większości krajów europejskich, to narodowi operatorzy pocztowi stali się partnerami rządów w e-Doręczeniach. Tak jest m.in. we Francji, Niemczech, Danii, Finlandii i Czechach. Za takim rozwiązaniem przemawia nie tylko doświadczenie, ale też pocztowa infrastruktura. A co najważniejsze, bezpieczeństwo korespondencji i poufność.

Naszym atutem jest nie tylko doświadczenie, ale też umiejętność dostosowywania się do wyzwań, jakie związane są z rozwojem nowoczesnych technologii, przy jednoczesnym realizowaniu zadań, do jakich zostaliśmy powołani.
Od czterech lat Spółka jest operatorem wyznaczanym do świadczenia powszechnych usług pocztowych. Jesteśmy jedyną firmą w kraju posiadającą odpowiednią infrastrukturę, która pozwala nam pełnić tę funkcję – zarówno pod kątem świadczenia usług powszechnych, jak też innych zadań związanych ze współpracą na linii państwo-operator.

Poczta Polska posiada największą sieć sprzedaży na wsiach oraz w małych miastach, obecnie blisko 5,3 tys. placówek znajduje się w miejscowościach poniżej 50 tys. mieszkańców. W sumie w całym kraju spółka posiada 7,5 tys. placówek, w których obywatele mają możliwość skorzystania z różnorodnych usług: pocztowych, cyfrowych, finansowych, logistycznych i handlowych. W ostatnich trzech latach na mapie Polski pojawiło się 280 nowych miejsc, zdecydowana większość z nich powstała w małych miejscowościach i na wsiach.

Jednym z najważniejszych atutów Poczty Polskiej jest unikatowy dostęp do wszystkich obywateli naszego kraju. Dla wielu nich przejawem patriotyzmu jest korzystanie z oferty polskich firm. Nasza usługa kurierska – Pocztex wpisuje się te oczekiwania.
Placówki pocztowe to nie tylko miejsce, w którym można skorzystać z usług pocztowych, ubezpieczeniowych, finansowych czy bankowych. To wyjątkowe miejsca, które szczególnie w małych miejscowościach działają przeciwko wykluczeniu społecznego. Dzieje się tak z kilku powodów. Coraz większe znaczenie odgrywa nasza oferta sprzedażowa. Warto nadmienić, że w sprzedaży w placówkach pocztowych znajdują się głównie towary polskich producentów i naszym priorytetem w poszukiwaniach dostawców atrakcyjnych towarów sprzedażowych są polskie firmy. Niezmiennie dużym zainteresowaniem naszych Klientów cieszą się książki i wydawnictwa dla dzieci oraz książki historyczne. Udostępniając szeroką ofertę wydawniczą wypełniamy naszą misję, którą definiują trzy słowa: zaufana, bliska i bezpieczna.

POLSKI MONITOR OPINII, czyli najistotniejsze obszary gospodarki oczami MŚP i społeczeństwa

Popularyzacja wiedzy z zakresu nastrojów przedsiębiorców i konsumentów oraz określenie ich postaw dotyczących najistotniejszych obszarów funkcjonowania państwa. Oto główne założenia trwającego projektu POLSKIEGO MONITORA OPINII – cyklu badań opinii publicznej, będącej wspólną inicjatywą Fundacji Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS), Forum Zrównoważonej Technologii oraz PKO Banku Polskiego – Partnera Strategicznego projektu.

Polski Monitor Opinii to unikalny projekt, integrujący postawy i głosy obywateli, przedsiębiorców i konsumentów. Obywatele wyrażając swoje zdanie w badaniu opinii na tematy bezpośrednio lub pośrednio ich dotyczące stają się konsumentami tego obszaru. Ich zdanie wpływa na zachowania przedsiębiorców, które następnie oddziałują na obywateli. W pierwszej odsłonie tego projektu jego pomysłodawcy postanowili zbadać postrzeganie kilku segmentów gospodarki – producentów polskiej żywności, rynku e-commerce, technologii 5G oraz cloud computingu. Projekt jest dopiero na półmetku, niemniej już pierwsze wyniki badań wskazują dobitnie na zasadność realizacji tego typu przedsięwzięć. Okazuje się bowiem, że są one kluczowe dla zdefiniowania mocnych i słabych stron, a także wyzwań oraz barier rynkowych najważniejszych obszarów funkcjonowania państwa.

Coraz bardziej dumni z polskiej żywności

Jak wynika z badania „Dumni z polskiej żywności”, Polacy coraz częściej doceniają wysoką jakość rodzimych produktów, choć wciąż głównym kryterium zakupowym pozostaje cena – tak deklaruje aż 58% respondentów. Z kolei 38% badanych uważa, że czynnikiem determinującym intencje zakupowe jest zarówno skład produktu, jak i data jego przydatności. Patriotyzm konsumencki objawiający się wyborem rodzimych produktów deklaruje co trzeci Polak (30% badanych). Rzadziej zwraca się uwagę na posiadane certyfikaty jakości (19%) oraz rozpoznawalności marki (9%).

Polacy wciąż kierują się ceną przy wyborze produktów, aczkolwiek fakt, że są w stanie zapłacić więcej za polską żywność wytworzoną w sposób ekologiczny (69% respondentów) pozwala patrzeć z optymizmem na sytuację producentów. – twierdzi Marcin Duma, prezes IBRiS. Co równie istotne, większość Polaków utożsamia rodzime towary z dobrym smakiem (94%), bezpieczeństwem dla konsumenta (84%) oraz posiadaniem odpowiednich wartości odżywczej (81%) – potwierdza to rosnącą reputację naszych towarów na krajowym rynku.

Młodzi nie chcą pracować na wsi

W ramach pierwszego badania sprawdzono również nastroje wśród mieszkańców wsi. Wyniki nie pozostawiają złudzeń – choć sytuacja w branży uległa poprawie, wielu młodych ludzi nie chce zajmować się działalnością rolniczą. Aż 59% wszystkich ankietowanych uważa, że młodsi mieszkańcy wsi nie są chętni do prowadzenia gospodarstwa. Największy odsetek osób niezainteresowanych tą formą zarobkowania (77%) odnotowano w grupie wiekowej 18-29 lat. Brak chęci prowadzenia działalności rolniczej dominuje również w kategorii wiekowej 50-59 lat (74%) oraz 30-39 lat (68%). Jednym z powodów spadającego zainteresowania pracą na wsi jest przekonanie o braku opłacalności takiej formy działalności. Na pytanie, jest czy ona opłacalna, 41% badanych udzieliło odpowiedzi twierdzącej. Co ciekawe, podobny odsetek badanych (40%) nie zgodził się z tym twierdzeniem.

E-commerce kwitnie

POLSKI MONITOR OPINII zbadał również postawy społeczeństwa i przedstawicieli MŚP względem handlu internetowego, płatności cyfrowych oraz innowacji rodzimych przedsiębiorstw w wyżej wymienionych obszarach.

Jak wynika z badania, ok. 30% polskich konsumentów dokonuje zakupów w Internecie przynajmniej raz w miesiącu, natomiast 23% co najmniej raz na pół roku. To, co napawa optymizmem, to fakt, że aż 50% przebadanych konsumentów robiących zakupy on-line w ostatnich 6. miesiącach wykorzystywało do płatności aplikację bankową w telefonie bądź na tablecie.

Cenną wskazówką na temat preferencji e-zakupowych Polaków jest deklarowany przez respondentów badania „koszyk” zakupowy. Przodują w nim: odzież (60% wskazań), książki (32%) oraz sprzęt i akcesoria komputerowe (27%)

Na pytanie, co skłoniłoby rodaków do częstszego robienia zakupów przez Internet, aż 46% badanych wskazuje korzystniejsze ceny w porównaniu do tradycyjnych kanałów sprzedaży. Podobna odpowiedź dotyczy intencji pierwszego zakupu dokonywanego w cyfrowym środowisku. Atrakcyjną cenę produktu wskazuje 58% badanych.

Kolejna dwa badania zostaną zrealizowane do końca stycznia przyszłego roku.

Partnerem strategicznym projektu jest PKO Bank Polski. Szczegółowe informacje o partnerze dostępne są pod adresem: https://www.pkobp.pl/ .

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Dodaj ogłoszenie